gammal??? coupe vs hoj

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Teddy skrev:
Avslutningsvis. Låt vara att det är lagligt att producera/distribuera filmer med dessa lagöverträdelser, men är det god moral att producera/distribuera filmer med dessa lagöverträdelser?

Total avsaknad av egna åsikter eller? Du kommer alltid få olika svar av olika människor. Alla är unika. Fan vilken tur, inte sant? Allting är inte svart eller vitt, gott eller ont, vått eller torrt (med udantag av Fyrsten som verkar vara våt jämt :kär). Förstår inte vart du vill komma? Det finns tusentals filmer med lagöverträdelser, många grövre än trafikbrott. Är du verkligen intresserad föreslår jag att du utför en marknadsundersökning över hur många som är för kontra emot. Det skulle kännas oerhört upplyftande och priviligerat att få ta del av resultatet.
 
Last edited:

FreddaGädda

Guest
Chronic skrev:
Haha, du är rolig. Fast på fel sett. Tror du verkligen NÅGON försökt lura i någon att det skulle vara autentiska biljaktscener? Det är en spelfilm, ingen dokumentär.

Jag är jätterolig.. Jämt :tuttar
Kan inte påstå att jag skänkte det en stenhård tanke att det var meningen att inte försöka lura någon då den har det upplägget. "He's in for the suprise of his lifetime". Förstår du vad jag menar?
Varför göra en film där man jagar någon när man egentligen inte gör det?
Alltid finns det ju nån fjortis som går på det och blir underhållen.

Over and out
 
Last edited:

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Liten fråga bara... Har GR lagt karriären på hyllan eller kommer han tillbaka i år igen? I så fall blir de mc som vanligt eller kanske i ny tappning med t.ex. en Subaru :rolleyes: ?
 

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 sm
sporTlovEr skrev:
Driver du med oss? :confused: :confused: En bil som håller en trimmad hoj på stången, el åtminstone kör jämt. Åker med drift i 100 knyck, jag hoppas du skojar, annars kan du inte vara insatt i bilvärlden, den bilen har nog prestanda att köra ifrån det mesta härinne om det svänger lite.

"Håller en trimmad hoj på stången"
Om man lyssnar på ljudet o kollar varvmätaren o hela köret på GR´s hoj så ligger han ju o mes-kör som fan.. han kunde piskat ifrån bilen vilken sec som helst! :S ... han drar ju verkligen inte ut hojen.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
GuW skrev:
Självklart kör dom sina moppar på gatan, men faktum är att det är inte ett dugg olagligt att sälja trim till moppefuckon.
Isåna fall är det ju olagligt att sälja bilar/motorcyklar till folk utan körkort.

Jag har dessutom en kund som kör en Zyndap med tysk 11hk och allt trimgodis helt lagligt på gatan, för han har MC regat den :yoparty
Och ett helt gäng som köper massor av moppetrim för att köra isracing (moppe klubben Pysarna)

Jag riskerar inga andra människors liv och hälsa, det kanske dom gör dom som köper skiten och tror att dom är.... just det GR.

I mina ögon är det troligare att du kommer vara inblandad i en dödsolycka än Ghostrider, du vet hur ungarna med moppar kör. Sen att det är lagligt att sälja trimmet tycker inte jag gör det hela bättre.
 

HurtsLikeHell

Rock solid and fast!
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Stockholm med hjärtat i Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
Fürstenhoff skrev:
BMW föraren ÄR en mycket imponerande bil och mc förare med mycket erfarenhet i från bana med både mc & bil - kontrol utöver det vanliga när det gäller bilkörning!! :Bugar

/Fürstenhoff.

Måste hålla med, jag har inte sett GR3 men kvaliteten på förarna i 1:an och 2:an gav väl lite att önska :7peta men det var en mycket sansad och stabil körning i Gr4-snutten jag såg. Det såg inte ut som han tog några onödiga risker heller. Ställ i kurvorna utan möte och relativt sansad hastighet i trafiken. Omkörningarna var inte mycket att säga om heller. Påminner om en kompis jag åkte med för några år sedan i körstil men jag vågar inte fråga.

Riktigt roligt att se! :banana
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
mp_87 skrev:
Om man lyssnar på ljudet o kollar varvmätaren o hela köret på GR´s hoj så ligger han ju o mes-kör som fan.. han kunde piskat ifrån bilen vilken sec som helst! :S ... han drar ju verkligen inte ut hojen.

Tanken var väl att det skulle vara snutjag... trist om snuten drar om och kör ifrån :va Vid vissa tillfällen ser man att Gr får jobba för att haka på Z3:an
Riktigt ballt! :tummenupp
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Teo skrev:
Tanken var väl att det skulle vara snutjag... trist om snuten drar om och kör ifrån :va Vid vissa tillfällen ser man att Gr får jobba för att haka på Z3:an
Riktigt ballt! :tummenupp

Jo faktiskt håller med dej!
 

snedskev

comfortably numb
Gick med
28 Feb 2006
Ort
stockholm
Hoj
crf 250
det här e ju d mest spännande som hänt på såpasidan sen
Svt lade ner varuhuset... MERA!!


:corn :corn
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
mp_87 skrev:
"Håller en trimmad hoj på stången"
Om man lyssnar på ljudet o kollar varvmätaren o hela köret på GR´s hoj så ligger han ju o mes-kör som fan.. han kunde piskat ifrån bilen vilken sec som helst! :S ... han drar ju verkligen inte ut hojen.



321 hästar räcker längre mot en hoj än du kan tro.
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Chronic skrev:
321 hästar räcker längre mot en hoj än du kan tro.

Jag kände en polare förra sommaren som hade just en BMW M3 1999, tror det också var 321hk i den bilen.

Vi lekte runt här i staden och sedan drog iväg en sväng mot Marieberg(motorväg) och kan säga att han hängde med hyffsat så länge jag inte drog rullen i botten.

Vid de tillfällen jag körde stumt så hade inte bilen en chans, han blev bara mindre och mindre i backspegeln :hihi

En bil med 321 hk är slö om man jämför mot en modern sporthoj.
Upp mot 500hk behövdes nog för att göra det lite jämnare mellan oss.
 
Last edited:

Klabbe

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Södertälje
Hoj
SP1'a -01, XR 650R SM, Minimoto 14e (Leopard Streetfighter Edition)
burner skrev:
Jag kände en polare förra sommaren som hade just en BMW M3 1999, tror det också var 321hk i den bilen.

Vi lekte runt här i staden och sedan drog iväg en sväng mot Marieberg(motorväg) och kan säga att han hängde med hyffsat så länge jag inte drog rullen i botten.

Vid de tillfällen jag körde stumt så hade inte bilen en chans, han blev bara mindre och mindre i backspegeln :hihi

En bil med 321 hk är inte slö om man jämför mot en modern sporthoj.
Upp mot 500hk behövdes nog för att göra det lite jämnare mellan oss.

Bike publicerade förra året en artikel med en Lambo mot en MV Agusta på bana. Så som jag kommer ihåg det så fick Lambon duktigt med smisk. Bilen var snabbare i kurvorna men hojen hade högre utgångshastighet ur alla kurvor pga sin acceleration. Härligt! :hihi
 
Last edited:

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Fürstenhoff skrev:
Insiders information:

En motorcykel mod R1000K5 har MYCKET SVÅRT (läs-nästan omöjligt) att hänga med en bil som en BMW Z3 M med en förare av kaliber som föraren i scenen denna tråd handlar om - bortsett i från ren raktfram körning/motorvägs körning!! :7peta

Den som tror att en normal "vass" gatåkare på en vass sport motorcykel som en R1000K5 kan hänga med föraren i BMW Z3 M'en på en kurvig väg är ute och cyklar på en väldigt hal is då så INTE är fallet!! ;)

/Fürstenhoff.
WORD bmw M power :Bugar
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Victor skrev:
Däremot tror jag att dom flesta sporthojsförare med lätthet torkar av 19åringar som kör 316 med Mpaket.
Eller vad tror du?

Vet inte, har aldrig kört sånna :hihi
Men det är ju trots allt bmw power så nog ska det väl gå :7peta
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top