Gammal hoj att se ut som ny?

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Funderar
Jag ska ta hojkortet nu till sommaren och vill väl inte lägga ut så mycket pengar på just första hoj köpet.
Mitt problem är dock att de gamla hojarna är så ruskigt fula så min fråga är:

Går det att fixa fräschare kåpor från de nyare modellerna och sätta fast de på en äldre hoj? Eller finns det något annat sätt att få hojen att se fräschare ut?:va

Jag behöver verkligen hjälp med detta!!
 

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Funderar
Se om jag fattar rätt
inte senare än 90 tal och prisklass på hojen runt 20.000-30.000 annars kan jag lika gärna vänta till nästa år och köpa en ny hoj.

om du undrar hur nya kåpor jag vill använda så beror dte väl lite på de olika märkena men runt 99 och uppåt.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
för från 30 tusen & upp får du en Suzuki SV 650 från 99 & nyare

eller pratar vi 10-15 tusen ?
då finns det ju alltid Suzuki RGV 250 (iofs en tvåtakts maskin som behöver mycket omsorg) kan vara svårt att hitta för dom pengarna

eller Yamaha RD 350 (också tvåtakts maskin)
 

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Funderar
jag är lite mer ute efter hojar som honda cbr eller yzf(eller äldre modellen fzr)
ja kort och gott den lite vassare looken.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Allt går,dock kräver det säkert en hel del jobb och pengar innan det blir bra,det är sällan nyare kåpor passar rätt av på en gammal hoj.
 

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Funderar
Jag är inte rädd för att ta i med hård handskarna sedan så har jag sådan tur att jag känner både lackerare och annat :) hehe
annars får jag väl skaffa mig någon rik kille som ger mig en snygg hoj ;) finns det någon där ute ?? :p
 

Madbulle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
5 Mil Norr om Uppsala
Hoj
SV1000
Hmmm ! Jag tror det är bättre om du köper nått och har som det är och gasar ett tag och spar pengar under tiden sen säljer den du misshandlat ett tag och köper en nyare :rolleyes:

Om man ska bygga om en hoj så kostar det pengar och tid så enda anledningen att bygga om är för att man vill ha nått personligt att åka på, om du är ute efter ett nyare utseende så spar och köp en sån och lacka upp den sen som du vill ha den då :tummenupp

Men annars kan du köpa en gammal hoj av mig och bygga om :D CBR900RR -96
 
Last edited:

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Funderar
lyset och bakpartiet där oxå... jag e svag för perfektion.... Men jag antar att byta ut lysets form kan vara rätt så knepigt??
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag är inte rädd för att ta i med hård handskarna sedan så har jag sådan tur att jag känner både lackerare och annat :) hehe
annars får jag väl skaffa mig någon rik kille som ger mig en snygg hoj ;) finns det någon där ute ?? :p

Synd på åldersskillnaden, annars hade du haft en avdelningsdirektör här, som besöker huvudstaden rätt ofta! ;o)

.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Har bytt till R6 bakdel på min Fzr 600, bara det gör ju väldigt mycket för hojen. Byta lite sånt och lacka om resten, fetare bakmacka så ser det helt OK ut!

De hojarna ligger i klassen 20-25 k. Kan ju vara nåt?

Förresten är det ju jävligt kul med en brud som inte bara vill åka båge, utan även vill fixa, dorna å mecka! Tycker jag iaf!

Många brudar tycker ju de är "häftigt" med bågar men lyfter inte ett finger för att ta sig dit...
 

Bifogat

  • IMG_0135.jpg
    IMG_0135.jpg
    123 KB · Visningar: 153
  • IMG_0206.jpg
    IMG_0206.jpg
    136.7 KB · Visningar: 134

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Funderar
Absolut, jag vet vad jag vill ha och nu när jag har hittad mig världens sexigaste skinnställ så måste jag ha en hoj som matchar.
Sedan så ska jag väl så småning om börja stunta men först koncentrerar jag mig nog på hojkortet :p
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top