Gammal räv men ny här!

Ashamal

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2021
Hoj
Ducati Monster 1200S 2020
Hej!

Tänkte bara skriva och säga hej, fast en liten historia orkar ni nog med :)

Jag har varit hojåkare sedan 2007, jag började på en -04 Kawa Z750 och älskade varenda kilometer även när jag övningskörde. Brorsan var redan då en sådan där som vi alla känner, ung, vild och med en alldeles för snabb sporthoj.... en -04 ZX10R. Han åkte skjortan av mig när jag nyss fått lappen, men han lade av när han blev pappa. Jag fortsatte att åka, bytte snart till mig en Aprilia Falco SL1000 och blev förälskad i vridmoment. Sedan hade jag en liten semester något år med Enduro, en Yamaha WR450. Nä, jag ville ha gathoj igen! Köpte en 03 Kawa Z1000 för jag tänkte på min övningskörning fast lite mer.... Trivdes inte alls. Började tänka på Aprilian och vad jävla kul det är med vrid... Åkte in till Lingvalls i Gävle och provkörde en Ducati Monster 1200S. Jepp fabriksny Monster 1200S 2020, den ska jag ha!

Det roliga är att brorsan började åka igen efter en paus på 10 år. Skaffade HD Nighttrain först, men liksom varför? Vi åkte men han bara rispade ljuddämparen i backen. Sedan skaffade han en Kawa ZZR1400, det är respekt. Provkörde och den går helvetesfort bara sådär... Men brorsan tyckte det var så sjukt kul med min Ducati så han började fatta att naked/hypernaked är grejen. Han åkte på hjulet om mig när jag körde ZZR1400 bara för att det var kul.

Det hela slutade med att brorsan åkte till Lingvalls och köpte en sprillans ny KTM 1290 Superduke. Han ville ju ha något som var lite värre än mig. Men det återstår att se om han kör ifrån mig... Än så länge har han inte lyckats.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Välkommen in i värmen bland oss andra halvgalningar som kör sports o andra halvgalningar som kör crome slädar o dyligt.

Vi är ett glatt gäng med massor av kunskaper i alla möjliga riktningar om allt möjligt, vi gillar att små jäklas med varandra och med glimten i ögat ta alla chanser att peta in en kommentar speciellt i olje trådar eller vilken luft i däcken skall jag ha.

Kul med mera folk med sportigare hojar. ?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Välkommen säger jag också :)

Men som gammal och vis, och som gjort alla "misstag" som går på vägarna.

Ta't lugnt på vägarna!

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Kul med återfall!

Jag e gammal och gnäller lite jag med, ta det lugnt med bakhjulsåka och visa vem som är värst. Hoj är grymt kul ändå. :)

Släng gärna upp lite bilder på era maskiner!

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende