Gammelgixxer surar vid hårt gaspådrag

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
När du öppnar fullt så jobbar ju "accpumpar" och bara öser in soppa, dränerar flottörhusen rätt snabbt och då krävs ett bra flöde från tanken för att fylla på.

När du bara vrider på i lugn takt så behöver inte "accpumparna" jobba så då räcker flödet till för att nå toppvarvet.

Cv gasarna har inga accpumpar
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Jahapp, man har tydligen icke båda haha.
Då känns det väl fortfarande som ett vakuumtrick..?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
gsxr 750 88 inga acc pumpar ,den har vacumsuggar


Shame on me :död:glömdet
Tur att nån snubbe har bytt på min :yoparty

(men jag tror fortfarande på soppaproblem)
Eller är det nåt konstigt sportluftfilter som är inoljat för mycket eller original papper?
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Shame on me :död:glömdet
Tur att nån snubbe har bytt på min :yoparty

(men jag tror fortfarande på soppaproblem)
Eller är det nåt konstigt sportluftfilter som är inoljat för mycket eller original papper?
Originales..

Kan för hög etanolhalt i bränslet orsaka detta problem? Full spätta -> hög bränsle/luftmix -> inte tillräckligt kry bensin -> knaper förbränning -> kass gång?

Det känns ju direkt osannolikt och klockan är sent, men ändå.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hur mycket etanol är det i, har du fyllt med E85?

En grundregel är ju att man ska ha 40% större spridare om man konverterar en bensinmotor till E85.

E85 är ju bara bra vid turbomatning och högkompade motorer.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Hur mycket etanol är det i, har du fyllt med E85?

En grundregel är ju att man ska ha 40% större spridare om man konverterar en bensinmotor till E85.

E85 är ju bara bra vid turbomatning och högkompade motorer.
Det kan ligga en (hel) del k-sprit i tanken sedan vintern :rodnar
Jag vet inte hur/om det skiktar sig. Kan sjaskigt bränsle vara en möjlig orsak?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Beror på, hur länge har har den stått med bensinen, dvs från i höstas eller längre. K-sprit halvliter eller mindre bör inte påverka nånting.
(Min 100cc A-kart gick inget vidare på nyblandad (dvs tvåtaktsoljan hälls i samma dag som det ska köras) fjolårsoppa trots förvaring i jeepdunk, kom bara upp i 15000rpm istf 18500rpm)

Töm ut och häll soppan i gräsklipparen/bilen, egen eller grannens, gör rent tanken när du ändå håller på.
Var ju en kille här på forumet som bytte till Pingel bränslekran i våras pga dålig gång. Men kolla hur det ser ut i tanken, kan dölja sig mycket godsaker längst ner, om du har en slang på undersidan mellan tankhalvorna så kolla att den inte är sprucken/torr, roligare att byta med tom tank :tummenupp
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top