Gammelknarren var död????

prankster_76

Den som väntar....
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
Såld...
Hej mekgudar!
Igår tänkte jag dra fram gammelknarren från förrådet för att rasta den lite i snön. Har ju kommit rätt mycket snö i Luleåtrakten och vad kan väl vara mer passande än lite redig lek? Men döm om min förvåning när inget hände när jag vred på nyckeln.... Inte ett liv, inga kontroll lampor eller nåt? Batteriet tänker man då genast men nej det var ok. Måste finnas någon givare nånstans som har med detta att göra, frågan är bara var? Kan det vara den vid stödet som bråkar eller? Känns som att det kan vara nåt annat... Den har gjort så förr, men så har det helt plötsligt fungerat som vanligt efter ett tag. Jävligt irriterande är det iaf. Man törs ju inte åka med den när man inte vet om man får igång den... Tacksam för svar / gamle pranken:yoparty
 

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
prankster_76 skrev:
2592176 Haaa haaa ha ha å se hur hans kropp bara vrider sig å de grövsta i kramper som orsakats av den bistra humorn i föregående inlägg weeee...:yoparty
:rofl *asg* :rofl
Edit: :corn
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Har den varit död förr så låter det ju som att det är ett glapp någonstans. Börja med att kolla så att inte säkringsboxen ser ut som en mossig sten ute i skogen.
Man kan givetvis göra en simpel okulär felsökning av elsystemet. Men det är helt klart enklare med ngn form av provlampa/instrument.
Börja följa elsystemet från batteriet, kolla även alla jordpunkter du kan hitta.
//Tobbe

MR.duDe skrev:
2592133 Knarr = hoj?:confused:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Knarr
//Tobbe
 
Last edited:

Svojvorten

Road king
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Road king
prankster_76 skrev:
2592129 Hej mekgudar!
Igår tänkte jag dra fram gammelknarren från förrådet för att rasta den lite i snön. Har ju kommit rätt mycket snö i Luleåtrakten och vad kan väl vara mer passande än lite redig lek? Men döm om min förvåning när inget hände när jag vred på nyckeln.... Inte ett liv, inga kontroll lampor eller nåt? Batteriet tänker man då genast men nej det var ok. Måste finnas någon givare nånstans som har med detta att göra, frågan är bara var? Kan det vara den vid stödet som bråkar eller? Känns som att det kan vara nåt annat... Den har gjort så förr, men så har det helt plötsligt fungerat som vanligt efter ett tag. Jävligt irriterande är det iaf. Man törs ju inte åka med den när man inte vet om man får igång den... Tacksam för svar / gamle pranken:yoparty
Tjena!Ta och kolla huvudsäkringen + säkringshållaren,brukar vara så att säkringen o hållaren ärgar,slipa av lätt +smörj med kontaktspray:D
 

Roofy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2006
Ort
Lindome
Hoj
KLE 500 -91
Prova att lirka lite med tändningslåset, min KLE 500 kan vara lite tjurig runt tändningsläget med samma symptom som du beskriver.

Lycka till :tummenupp
 

prankster_76

Den som väntar....
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
Såld...
Roofy skrev:
2592779 Prova att lirka lite med tändningslåset, min KLE 500 kan vara lite tjurig runt tändningsläget med samma symptom som du beskriver.

Lycka till :tummenupp

Ahhh jag har vart lur på att det kan va nåt med tändningslåset och nu har du liksom bekräftat mina misstankar..... Tackar och bockar får ta och kika på d senare. Va kul att du med har upptäckt att Kle ger mycket kul/krona:tummenupp
 

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Skåne
Hoj
2-taktere
Hej du.
Är ganska säker på att alla lampor skall lysa även med sidostödskontakten aktiverat eller inte, det enda som inte går då, är startmotorn så den kontakt tror jag inte på.
Huvudsäkring och "junction-box", kolla de samt som nån skrev tidigare ,även tändningslåset.
Hälsar Frostie.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top