Gammhojar!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Fillifjonkan skrev:
Jamen vafan, kolla här http://www2.blocket.se/view/1060190.htm?l=0, bara en i mängden av "240-hojar" till ett pris på 3-400% över värdet.
hehe en sån har jag haft, fast den lackade jag candyröd:)
vilken maskin det var må ni tro, gick fasen 165 knut
och lyxig växellägesindekator, ja den hojen hade allt:)

kan tillägga tat jag köpte den för 6000 och fick 7500 när jag sålde den för kanske 7-8 år sen.

just 400cc klasshojarna köptes som till och från jobbet maskiner eftersom försäkringssystemet på hojar på den tiden var uppbyggd efter hur mycket kubik man hade (kul för HD åkarna).
Sen blev mc ute och så ändrades försäkringssystemet då hamnade tusentals sånna där i garaget, så många har knappt gått mer än ett par tre tusen mil ens.
kan man leva med att inte ha det senaste så funkar väl en sån här hoj med, den duger ju att förflytta sig på hyfsat bränsesnålt och framförallt idag återigen billigt i försäkring.

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
fireblade skrev:
Menar du att "moppen" bara skulle vara värd 4-5.000 kr eller?

Var hittar du en lista över vad hojen är värd och vem bestämmer isf värdet som skall stå i listan?

Vad jag menar är att bara för att en hoj är av en viss årsmodell/modell/cc så behöver den inte ha ett visst pris för att någon tidningsskribent säger det.

Hojar är olika mycke värda för dem som äger dem...

det där var väldigt sant, kolla tex lite äldre XR600 eller TT600 i de där listorna som brukar finnas i mc-tidningar. Finns inte en hojjävel av dem i Sverige du kan köpa för de listpriserna.
På våren stiger dessutom priserna med några tusen på alla hojar.

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Yamasaurus RD500, Honda CR500, Yamaha TZR250
Om jag inte har helt fel var nypriset på en Suzuki GS 450 -81 strax under 12000:-, men visst är det kul med optimister, hoppas bara ingen låter sig luras av honom.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
å en annan glider ju omkring på en nykromad Sukke Gs500 från 77....

den inhandlades 88 för 16000 spänn.....fan vet va den e värd nu....men jag skulle inte pröjsa mer än 10....

sååå.......

vänta bara, ska fixxa en bild på aset... =)........Det roliga är att i reg beviset står det effekt okänd =)....

äsch va fan,..,...snart köper jag nytt!!... Men visst e de sköj med gamla hojjar, eller inte.. =)

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Förstår inte diskutionen, priset styrs ju av efterfrågan sen finns det ju ett visst värde i gamla välbevarade saker precis som allt annat. Min hoj lär inte bli billig när och om den dagen kommer då någon FÅR köpa den.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag helrenoverar min -90 1100R nu efter 13 år och 11.000 mil, det kostar mig 20 papp men det är det värt, pärlan har jag haft sedan den va ny och den går perfekt på landsväg, på bana är den dock för tung och klumpig, därför köpte jag Missilen.

Kör gammalt på gatan och nytt på bana :kär

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...