Va fan,bilar och hojjar i samma utsläpp??
Va fan,bilar och hojjar i samma utsläpp??
Ja, förr när män var män så gick det bra att hantera
Upplevde själv när jag körde på ringen för xx antal år sedan hur det kändes att bli omkörd på insidan i en kurva av en BMW med bredställ.Va fan,bilar och hojjar i samma utsläpp??
Det är rätt spännande, speciellt eftersom att det är gott om folk som fullkomligt saknar banvett där och kör också. I hyrda bilar som går fortare än deras surkombis. (Sedan är ju förvisso även surkombis ute och eldar olja samtidigt också. Och vans, turistbussar, terrängjeepar och fan vet vad)
Det är fortfarande hojar och bilar ihop på den banan.
Ungefär därför jag inte är sugen på att åka runt där på hoj. Varit ned med bil, men jag var bra glad att jag hade en metallbur runt mig där, hastighet och talang varierar lite väl mycket.
Och går tyvärr inte hand i hand.
Sålänge man kör tillräckligt fort för att de värsta kvastskaften inte ska komma ifatt så är det faktiskt helt okej. Det är när man kör långsamt som det blir skitläskigt. De som är hyfsat snabba kan generellt sett köra och har varit på bana förr, och respekterar andra iaf lite grand.
Fullt möjligt, jag hade dock haft lite väl svårt att lita på det.
Framförallt folk med bilar som är snabba rakt fram och plöjer in i en när man bromsar för en kurva. När jag körde med bil hade jag en R8 som blåste om mig på rakorna och tvärnitade in i varje kurva för att sedan krypa runt och sedan mosa full makaron längs nästa raka, bra många gånger på ett varv. Kul att bli plockad av en sån som hållt gas lite länge innan den panikbromsar.
Med hoj kan man ju iofs hålla lite bättre avstånd längs rakorna än med en gammal trött bmw.
Som sagt hade jag inte vågat lita på det.
Och inte är jag säker på att jag skulle vara så snabb runt på hojen heller.
Framförallt när man måste ducka för galna audisar medans man ska lära sig banan.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|