Jag var i samma situation som dig när jag pluggade i växjö. Hade ett garage på söder i Växjö till ninjan när jag bodde på campus, fick köpa en cykel för att transportera mig emellan bostaden och garaget (dock ej iförd skinnställ).
Till slut orkade jag inte och jag lät hojen stå på parkeringen utanför lägenheten och kunde EJ sova ons,fre,lör när allt festande på stallarna/sivans var igång.
Finns lite bostäder på Teleborg (rätt nära iaf), prova att höra med bostadsbolag, ibland har man tur och hittar en ledig lucka.
Vet vilket helvete det kan vara att hitta garage, tog mig 3 år för att hitta ett som är 200m ifrån bostaden.
Lycka till
Blir nog till att köpa ett skynke/täcke till hojen och få ha den utanför. Slottstaden menar du förmodligen? Jag bor vid slottstaden i de vita husen.Alltid segt att inte kunna ställa den nånstans. Ett tips är att bara ställa den nånstans vid cykelparkeringen, lägenheten el liknande tills du får en tillsägelse. Så gjorde jag i Luleå, till jag en dag var ute och mekade med hojjen, då kom securitas och bad mig flytta den... gick ändå ett par månader
Du vet ingen klasskompis som har nedervåning med ev. uteplats att ställa den på?
Eller nånstans på skolan, de har väl inte p-avgifter där?
Jag har set hojjar stå på parkeringen vid lägenhetshusen "nere till höger" (om man kollar på en överblick på campusområdet och lägenheterna, sett ifrån stora vägen i Teleborg) närmast skogen, om du förstår vad jag menar! Tror inte det är förhyrda platser där heller, och ganskka safe eftersom det är sista husen, inte så många som går förbi...
Jag har distans-studier från Växjö så jag tillbringar helgerna ofta på Campus.
Lycka till vilket som...
detdär med att de vägrar låta dig ha den i cykelförråd skulle jag gissa har med försäkringar att göra, att garageförsäkra en lokal kräver hög brandklassning och är dessutom mycket dyrare än att försäkra ett förråd.
Tror inte de vill riskera att ett helt hyreshus brinner ner och de inte får ut ett skit på sin försäkring då någon haft en mc ståendes där, kostar ju några mille ~_~
Blir nog till att köpa ett skynke/täcke till hojen och få ha den utanför. Slottstaden menar du förmodligen? Jag bor vid slottstaden i de vita husen.
Det har du förmodligen rätt i. Men cykelföråden sitter inte ihop med lägenheterna, de är separata och ca 10-20 meter från hyreshusen.
När jag bodde på Stallvägen (sockerbitarna) så stod det ofta hojar/mopeder i cykelförrådet. Jag hade ställt min där om jag bodde på campus!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|