Garage campus, Växjö?

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
Ny hoj, behöver garage på campus, Växjö!

Halloj, jag har köpt hoj för 2 dagar sedan och undrar om det finns något garage i närheten av campus i Växjö att låna eller hyra för schysst pris?

Februari_2010_2006.jpg

jag behöver garage :näsblod

Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag var i samma situation som dig när jag pluggade i växjö. Hade ett garage på söder i Växjö till ninjan när jag bodde på campus, fick köpa en cykel för att transportera mig emellan bostaden och garaget (dock ej iförd skinnställ).

Till slut orkade jag inte och jag lät hojen stå på parkeringen utanför lägenheten och kunde EJ sova ons,fre,lör när allt festande på stallarna/sivans var igång.

Finns lite bostäder på Teleborg (rätt nära iaf), prova att höra med bostadsbolag, ibland har man tur och hittar en ledig lucka.

Vet vilket helvete det kan vara att hitta garage, tog mig 3 år för att hitta ett som är 200m ifrån bostaden.

Lycka till

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
Jag var i samma situation som dig när jag pluggade i växjö. Hade ett garage på söder i Växjö till ninjan när jag bodde på campus, fick köpa en cykel för att transportera mig emellan bostaden och garaget (dock ej iförd skinnställ).

Till slut orkade jag inte och jag lät hojen stå på parkeringen utanför lägenheten och kunde EJ sova ons,fre,lör när allt festande på stallarna/sivans var igång.

Finns lite bostäder på Teleborg (rätt nära iaf), prova att höra med bostadsbolag, ibland har man tur och hittar en ledig lucka.

Vet vilket helvete det kan vara att hitta garage, tog mig 3 år för att hitta ett som är 200m ifrån bostaden.

Lycka till

Jag har ringt runt till olika bostadsbolag, har testat Hyresbostäder Växjö och frågade ifall jag inte kunde få ställa hojen i ett cykelförråd
OWN_633360857348933965@slottsstaden3.jpg

Dock får jag prata med en smått irriterande person i telefon på kundtjänst som absolut förbjuder en att ha hojen där. Vore perfekt med tanke på att det är låsta cykelföråd. Killen "tipsade" mig att jag skulle ringa till Universitetet och höra om de hade lokal (det hade de ej). Jag skulle mycket väl kunna betala för att få ha den i cykelföråden då jag bor precis intill på Stubor men icke. Fick aldrig prata med någon högt uppsatt på Hyresbostäder Växjö.

När jag pratade med Stubor sa de att de inte haft "behovet" av garage/föråd vilket jag tyckte lät lite småkonstigt. Varför ska studenter inte behöva ha garage som alla andra?

Ringde även ett annat bolag men de hade bara garage inne i stan, kul att behöva ta bussen/bilen för att hämta hojen i stan. >.< Jobbigt läge speciellt eftersom det är min första hoj och jag gärna vill ha den under tak (har dock helförsäkring).

Ska nog försöka mig på att ringa Hyresbostäder Växjö igen och be att få prata med lokal/förrådansvarige eller liknande.

Jag vill helst inte ställa den ute pga. sviniga studenter och deras beteende när de kommer från Stallarna och Sivans ons fre lör. Party is good but don't party on my bike thx!

:näsblod

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Alltid segt att inte kunna ställa den nånstans. Ett tips är att bara ställa den nånstans vid cykelparkeringen, lägenheten el liknande tills du får en tillsägelse. Så gjorde jag i Luleå, till jag en dag var ute och mekade med hojjen, då kom securitas och bad mig flytta den... gick ändå ett par månader :tummenupp

Du vet ingen klasskompis som har nedervåning med ev. uteplats att ställa den på?
Eller nånstans på skolan, de har väl inte p-avgifter där?

Jag har set hojjar stå på parkeringen vid lägenhetshusen "nere till höger" (om man kollar på en överblick på campusområdet och lägenheterna, sett ifrån stora vägen i Teleborg) närmast skogen, om du förstår vad jag menar! Tror inte det är förhyrda platser där heller, och ganskka safe eftersom det är sista husen, inte så många som går förbi...

Jag har distans-studier från Växjö så jag tillbringar helgerna ofta på Campus.
Lycka till vilket som...

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
detdär med att de vägrar låta dig ha den i cykelförråd skulle jag gissa har med försäkringar att göra, att garageförsäkra en lokal kräver hög brandklassning och är dessutom mycket dyrare än att försäkra ett förråd.

Tror inte de vill riskera att ett helt hyreshus brinner ner och de inte får ut ett skit på sin försäkring då någon haft en mc ståendes där, kostar ju några mille ~_~

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
Alltid segt att inte kunna ställa den nånstans. Ett tips är att bara ställa den nånstans vid cykelparkeringen, lägenheten el liknande tills du får en tillsägelse. Så gjorde jag i Luleå, till jag en dag var ute och mekade med hojjen, då kom securitas och bad mig flytta den... gick ändå ett par månader :tummenupp

Du vet ingen klasskompis som har nedervåning med ev. uteplats att ställa den på?
Eller nånstans på skolan, de har väl inte p-avgifter där?

Jag har set hojjar stå på parkeringen vid lägenhetshusen "nere till höger" (om man kollar på en överblick på campusområdet och lägenheterna, sett ifrån stora vägen i Teleborg) närmast skogen, om du förstår vad jag menar! Tror inte det är förhyrda platser där heller, och ganskka safe eftersom det är sista husen, inte så många som går förbi...

Jag har distans-studier från Växjö så jag tillbringar helgerna ofta på Campus.
Lycka till vilket som...
Blir nog till att köpa ett skynke/täcke till hojen och få ha den utanför. Slottstaden menar du förmodligen? Jag bor vid slottstaden i de vita husen.

detdär med att de vägrar låta dig ha den i cykelförråd skulle jag gissa har med försäkringar att göra, att garageförsäkra en lokal kräver hög brandklassning och är dessutom mycket dyrare än att försäkra ett förråd.

Tror inte de vill riskera att ett helt hyreshus brinner ner och de inte får ut ett skit på sin försäkring då någon haft en mc ståendes där, kostar ju några mille ~_~

Det har du förmodligen rätt i. Men cykelföråden sitter inte ihop med lägenheterna, de är separata och ca 10-20 meter från hyreshusen.

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
Blir nog till att köpa ett skynke/täcke till hojen och få ha den utanför. Slottstaden menar du förmodligen? Jag bor vid slottstaden i de vita husen.

Det har du förmodligen rätt i. Men cykelföråden sitter inte ihop med lägenheterna, de är separata och ca 10-20 meter från hyreshusen.

du känner inte ngn som bor uppe vid stallvägen lägenheterna? sockerbitarna tror jag dom kallas. Iallafall så dom längst upp har bra cykelförråd om du känner ngn där kanske du kan ställa hojen i deras cykelförråd. Har min farsans mc där uppe å ngn har moped där :D funkat hittils iallafall å den har stått där ngt år?

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
När jag bodde på Stallvägen (sockerbitarna) så stod det ofta hojar/mopeder i cykelförrådet. Jag hade ställt min där om jag bodde på campus!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
När jag bodde på Stallvägen (sockerbitarna) så stod det ofta hojar/mopeder i cykelförrådet. Jag hade ställt min där om jag bodde på campus!

Japp, helt riktigt. När jag pluggade där så var det parkering i cykelförråden som gällde. Fast frågar man så får man inte. :rolleyes:
Bara ställ där. Spela dum... "ojdå.. det visste jag inte" :tummenupp

//KaliZ

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Styrbor vet jag inte hur de reagerar men Hyresbostäder har det aldrig varit problem med. Ställde min i cykel förrådet på "forskaren" när jag bodde där, nemas problemas. En polare hade alltid sin Ninja ståendes på parkeringen på Stallvägen (Inte sockerbitarna, utan de röda husen jämte slottsstaden), huset längst ner mot höger om man står i riktning mot sjön. Han hade aldrig kapell på den och det var aldrig några problem med att folk pillade på den under de två åren han var där. Även sin nya flashiga Z1000 ställde han där, ingen som rörde den.

Sen på bilden du postade, en polare ställde alltid sen R1 och gamla gixxer i det förrådet. Inga problem.

Men som sagt ställd den i cykelförrådet, kommer nog inte vara några problem! :)
Fan majoriteten av studenterna beter sig som assholes på fyllan, en mc i ett cykelförråd är nog deras minsta problem :brinnerup

Lycka till!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...