Garage försäkring tävlingshoj

163hp

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Förmånga
Ringde precis runt till massa försäkringsbolag för att få hojen garage försäkrad. Möttes mest av kalla handen med hänvisning till ev talet. Detta låg på 48 & man försäkrade bara mc upp till 35. de som ändå försäkrade var svindyra. typ 3300:- för bara garage... Hur har alla ni andra gjort som oxå bara anväder den till race men ändå vill ha stöld/brand osv

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
TH erbjuder försäkring för oregistrerade fordon. Exakta siffror för ersättningsnivå och premie får du kolla själv men ett mellan-tummen-och-pekfingret-exempel (min f d Aprilia RS250) är premie knappt 2000 kr helår och max ersättning 75000.

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Får betala 2lök om året för att ha crossen stöldförsäkrad... men då ingick trafikförsäkring (om man skulle köra på någon i depån), jag ifrågasatte detta moment men det gick inte att få utan. Tyckte hela grejen med trafikförsäkring på oregistrerat fordon var mycket skum, men det var till att ta det eller inte få någon försäkring (fast man lär ju INTE ångra sig om man skulle råka skada någon)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Teddy skrev:
TH erbjuder försäkring för oregistrerade fordon. Exakta siffror för ersättningsnivå och premie får du kolla själv men ett mellan-tummen-och-pekfingret-exempel (min f d Aprilia RS250) är premie knappt 2000 kr helår och max ersättning 75000.

Jag betalar ungefär samma som dig för min honda och har kollat hur de värderar hojen och fick till svars att den värderas efter marknadsvärde på likvärdig hoj. Dvs oreggad CBR -97 med motsvarande utrustningsnivå, jag frågade aldrig om max ersättning då min hoj inte har ett speciellt högt värde och därmed aldrig berörs av ett sådant tak...

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
163hp skrev:
Ringde precis runt till massa försäkringsbolag för att få hojen garage försäkrad. Möttes mest av kalla handen med hänvisning till ev talet. Detta låg på 48 & man försäkrade bara mc upp till 35. de som ändå försäkrade var svindyra. typ 3300:- för bara garage... Hur har alla ni andra gjort som oxå bara anväder den till race men ändå vill ha stöld/brand osv
Jag sa att jag inte reggat min imp.hoj än men ville ha försäkring för å kunna åka till å från besiktning, fick en trafik stående på chassienummer kvartalsvis. Var inte dyrare än annars.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
försäkrade just min husaberg FE 501 00 hos trygg hansa för 1080kr. Garage/helår

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
IF kostar mig drygt 93:- /månad i avställningsförsäkring. Har den halvförsäkrad de två dagar om året som jag kör gata.
Cykeln i fråga är en R6 -03 som är uttagen i somras.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det är TH som har samarbete med Svemo vad gäller rr-hojar, det innebär att de inte nekar som många andra gör. LF här i Östergötland nekade t ex mig att teckna delkasko på 6:an trots att jag redan har en sån försäkring hos dem sedan tidigare, den är dock tecknad i ett annat län och därmed ett annat bolag.

TH kräver att man är med i Svemo-ansluten klubb och de använder två kriterier för att räkna ut premien, kubik och årsmodell. Har för mig att det blev 3.500 kr/år för mig, det är alltså ingen trafik och vagnskada utan bara motsvarande delkasko - brand, stöld och transportskador.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
DreeTman skrev:
IF kostar mig drygt 93:- /månad i avställningsförsäkring. Har den halvförsäkrad de två dagar om året som jag kör gata.
Cykeln i fråga är en R6 -03 som är uttagen i somras.

jag pröjas ju för fan 3000blås hos if för garage :mad:

björn

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM