McRae
Radical Riders
Någon som vet nån som hyr ut garageplats till 1 mc i Svedala?
Låsbart, tvätt mm mm.
/Micke
Låsbart, tvätt mm mm.
/Micke
naaawww bry dig inte om honom bara stroppig för att han köpt riktig hoj
`??QUOTE]
hur gick de??
Hittade du ett garage i Svedala?
Nope, vill fortfarande ha!
Vi har haft inbrott i våra garagelängor 2 ggr nu i vinter så nu har jag dem inhysta hos andra så länge..
Okej, tråkigt...
Var i svedala bor du??
Letar sj också efter ett garage, har också lånat ett (men det är bara tillfäligt) men skulle vilja ha ett närmare mig sj..
Vi har garage där ja bor, men idiot föreningen tillåter bara parkering av personbilar i garaget.. så har egentligen ingen använding för min garage plats som ja betalar 300kr/månaden för...
Sjukt det dära,hörde om nåt liknande här i stan.
Kan de verkligen göra så,tänk om man endast äger 2 hjuligt fordon men har körkort för både bil/mc.
Kan du inte gå högre upp,varför tala med rövhålet när man kan tala med självaste högsta hönsen.
Ett jävla synsett av föreningen.
Ps. säg att du ska låta ett par HA killar parkera och de vill inte ha nåt tjafs o bråk
Om man ska gå deras tankegång, så...
Motorcyklar är ju samma sak som mopeder (2 hjul och motor), och mopeder kör ju ungdomar.. (ja för alla ungdomar är ligister) och parkerar en moped där så kommer ju "ungen" ta med alla sina vänner ner i garaget samtidigt, och vandaliserar o förstöra alla bilar...
Sen är ju saken att vi får en nyckel per garageplats och många föräldrar betalar ju 300kr månaden för att ungen ska ha sin moppe i garaget istället för deras egen bil...
Så du menar att i Hyreskontraktet för garaget står det att 2 hjuliga fordon ej får parkera? Om så inte är fallet, kan du fullständigt ignorera olika förbudsskyltar.
Kanske kräver de föräldrar intyg av dig för att parkera ditt fordon och att du inte är någon ligist
Tycker iallafall att du ska kolla upp kontraktet och även gå vidare med det hela.
De kan inte dra alla över en kant.
Hur hade det varit om du var 50-60 år och körde en glidare,räknare de dig då med som 2-hjulig ligist som inte får parkera i garaget?
När jag ståt i kö till garaget och fick plats så frågade ja när jag skrev på kontraktet om ja fick parkera min hoj där, "NEJ, det får du inte"
Och i kontraktet står det nämligen att det endast får parkeras en st personbil...
Ja, en annan sak som är lite rolig är att Föreningens Ordförande som är 50-60år kör glidare (Yamaha Dragstar 1100 classic) och t.o.m han parekerar sin hoj ute på parkeringen...
Har du bil också? Om du får plats så ställ hojen framför bilen om det går,vad ska dom klaga på då?
Eller testa och ställ din hoj på din parkering så får vi se hur snabba de är på att gnälla,de borde ge dig en chans och säga ifrån om det ogillas.
De kan inte bara sparka ut dig utan att du åtgärdat ditt misstag.
hör med HSB !
tills dess :
skaffa en extra reg-skylt till bilen,
montera denna med kardborr på hojjen innan du ställer in den i garaget,
då måste de ju vara bilen som står i garaget när det är det regnummert som står på skylten jue
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|