Garage i Svedala?

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
Någon som vet nån som hyr ut garageplats till 1 mc i Svedala?
Låsbart, tvätt mm mm.

/Micke

Lunkiz

Radical Riders
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
Ktm 450 exc-r 08
nä vem fan vill bo där! :D haha när ska du gasa nästa helg?

perolof

pelle525
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ktm 525 exc-07,SV1000
hmm

naaawww bry dig inte om honom bara stroppig för att han köpt riktig hoj:yoparty

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
Nope, vill fortfarande ha!
Vi har haft inbrott i våra garagelängor 2 ggr nu i vinter så nu har jag dem inhysta hos andra så länge..

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Nope, vill fortfarande ha!
Vi har haft inbrott i våra garagelängor 2 ggr nu i vinter så nu har jag dem inhysta hos andra så länge..

Okej, tråkigt...
Var i svedala bor du??
Letar sj också efter ett garage, har också lånat ett (men det är bara tillfäligt) men skulle vilja ha ett närmare mig sj..

Vi har garage där ja bor, men idiot föreningen tillåter bara parkering av personbilar i garaget.. så har egentligen ingen använding för min garage plats som ja betalar 300kr/månaden för...:mad:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Okej, tråkigt...
Var i svedala bor du??
Letar sj också efter ett garage, har också lånat ett (men det är bara tillfäligt) men skulle vilja ha ett närmare mig sj..

Vi har garage där ja bor, men idiot föreningen tillåter bara parkering av personbilar i garaget.. så har egentligen ingen använding för min garage plats som ja betalar 300kr/månaden för...:mad:

Sjukt det dära,hörde om nåt liknande här i stan.
Kan de verkligen göra så,tänk om man endast äger 2 hjuligt fordon men har körkort för både bil/mc.
Kan du inte gå högre upp,varför tala med rövhålet när man kan tala med självaste högsta hönsen.
Ett jävla synsett av föreningen.

Ps. säg att du ska låta ett par HA killar parkera och de vill inte ha nåt tjafs o bråk :D

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Sjukt det dära,hörde om nåt liknande här i stan.
Kan de verkligen göra så,tänk om man endast äger 2 hjuligt fordon men har körkort för både bil/mc.
Kan du inte gå högre upp,varför tala med rövhålet när man kan tala med självaste högsta hönsen.
Ett jävla synsett av föreningen.

Ps. säg att du ska låta ett par HA killar parkera och de vill inte ha nåt tjafs o bråk :D

Om man ska gå deras tankegång, så...

Motorcyklar är ju samma sak som mopeder (2 hjul och motor), och mopeder kör ju ungdomar.. (ja för alla ungdomar är ligister) och parkerar en moped där så kommer ju "ungen" ta med alla sina vänner ner i garaget samtidigt, och vandaliserar o förstöra alla bilar... :huvet

Sen är ju saken att vi får en nyckel per garageplats och många föräldrar betalar ju 300kr månaden för att ungen ska ha sin moppe i garaget istället för deras egen bil... :va

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Om man ska gå deras tankegång, så...

Motorcyklar är ju samma sak som mopeder (2 hjul och motor), och mopeder kör ju ungdomar.. (ja för alla ungdomar är ligister) och parkerar en moped där så kommer ju "ungen" ta med alla sina vänner ner i garaget samtidigt, och vandaliserar o förstöra alla bilar... :huvet

Sen är ju saken att vi får en nyckel per garageplats och många föräldrar betalar ju 300kr månaden för att ungen ska ha sin moppe i garaget istället för deras egen bil... :va

Så du menar att i Hyreskontraktet för garaget står det att 2 hjuliga fordon ej får parkera? Om så inte är fallet, kan du fullständigt ignorera olika förbudsskyltar.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Kanske kräver de föräldrar intyg av dig för att parkera ditt fordon och att du inte är någon ligist :)

Tycker iallafall att du ska kolla upp kontraktet och även gå vidare med det hela.
De kan inte dra alla över en kant.
Hur hade det varit om du var 50-60 år och körde en glidare,räknare de dig då med som 2-hjulig ligist som inte får parkera i garaget?

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Så du menar att i Hyreskontraktet för garaget står det att 2 hjuliga fordon ej får parkera? Om så inte är fallet, kan du fullständigt ignorera olika förbudsskyltar.

När jag ståt i kö till garaget och fick plats så frågade ja när jag skrev på kontraktet om ja fick parkera min hoj där, "NEJ, det får du inte"
Och i kontraktet står det nämligen att det endast får parkeras en st personbil...:mad:

Kanske kräver de föräldrar intyg av dig för att parkera ditt fordon och att du inte är någon ligist :)

Tycker iallafall att du ska kolla upp kontraktet och även gå vidare med det hela.
De kan inte dra alla över en kant.
Hur hade det varit om du var 50-60 år och körde en glidare,räknare de dig då med som 2-hjulig ligist som inte får parkera i garaget?

Ja, en annan sak som är lite rolig är att Föreningens Ordförande som är 50-60år kör glidare (Yamaha Dragstar 1100 classic) och t.o.m han parekerar sin hoj ute på parkeringen... :huvet

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
När jag ståt i kö till garaget och fick plats så frågade ja när jag skrev på kontraktet om ja fick parkera min hoj där, "NEJ, det får du inte"
Och i kontraktet står det nämligen att det endast får parkeras en st personbil...:mad:

Ja, en annan sak som är lite rolig är att Föreningens Ordförande som är 50-60år kör glidare (Yamaha Dragstar 1100 classic) och t.o.m han parekerar sin hoj ute på parkeringen... :huvet

Har du bil också? Om du får plats så ställ hojen framför bilen om det går,vad ska dom klaga på då?
Eller testa och ställ din hoj på din parkering så får vi se hur snabba de är på att gnälla,de borde ge dig en chans och säga ifrån om det ogillas.
De kan inte bara sparka ut dig utan att du åtgärdat ditt misstag.

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Har du bil också? Om du får plats så ställ hojen framför bilen om det går,vad ska dom klaga på då?
Eller testa och ställ din hoj på din parkering så får vi se hur snabba de är på att gnälla,de borde ge dig en chans och säga ifrån om det ogillas.
De kan inte bara sparka ut dig utan att du åtgärdat ditt misstag.

ja, har bil också, men parkeringen är för lite för att göra så.. Får knappt in bilen ju:rolleyes:

Problemet är att dom är sjukt hårda på detta stället, inte ens vicevärden fick tvätta sin bil på tvättplatan i garaget för han hade inte garageplats..

Men ska nog försöka lämna in en "mission" för att försöka ändra på den reglen, men vet inte riktigt hur man skriver en sån, och inte till vem man ska skicka den till.. Funderar på att ringa HSB och fråga hur man ska gå till väga.. :va

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
hör med HSB !

tills dess :gnissla :
skaffa en extra reg-skylt till bilen,

montera denna med kardborr på hojjen innan du ställer in den i garaget,
då måste de ju vara bilen som står i garaget när det är det regnummert som står på skylten jue :D:D

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
hör med HSB !

tills dess :gnissla :
skaffa en extra reg-skylt till bilen,

montera denna med kardborr på hojjen innan du ställer in den i garaget,
då måste de ju vara bilen som står i garaget när det är det regnummert som står på skylten jue :D:D

:tummenupp

Smart idé, borde nästan testa:d

Funderarde först på att köpa en gammal skåpbil, ställa av den och parkera hojen i den. Funka i teorin, men blir nog väldigt jobbigt i praktiken:(

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum