Garageprojekt!

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Nu har jag satt igång med garaget,isolerat plattat Satt innetak mm.Tjejen har gett mej fria händer,får tom bestämma färg:D Som det ser ut nu så blir det svart golv,mörkgråa väggar,vitt tak å lister.Tanken är ju att grabbarna ska kunna hålla till där,så kylskåp och sånt finns hehe det är ett dubbelgarage så bilen får en motoriseradport också:)Längst in kommer det en arbetsbänk med verktygstavla,380/220v är ju en självklarhet där.Mer bilder kommer...
Så här såg det ut i vintras:
394911_70_full.jpg

Och nu i dagsläget:
394911_77_full.jpg

Kolla denna lösning om man vill blocka upp grejer och har innetak,typ motor,lyfta hojjen etc,har lagt en fet u-balk imellan två takstolar och sen fet kätting igenom innertaket:tummenupp :
394911_78_full.jpg

394911_81_full.jpg

Utvändigt:
394911_80_full.jpg

Last edited:
Exup skrev:
2369345 Ne,inte helsvart,ska va me flakes i och massa klarlack på,tror det blir glasklart.vi får se

Tänk på att det kan bli ganska halt om ytlagret är för glansigt. Jag målade garagegolvet för några månader sen och det är ganska lätt att låsa framhjulet när man rullar in och ska parkera.

Lugn skrev:
2369410 Tänk på att det kan bli ganska halt om ytlagret är för glansigt. Jag målade garagegolvet för några månader sen och det är ganska lätt att låsa framhjulet när man rullar in och ska parkera.
Jag har ABS,nä skämt å sido.Så det blir halt alltså?Något jag ska tänka på då,jag ska höra mej för så får jag se vad det blir:tummenupp

Ta grå industrigolvfärg med flakes och golvglans på det! :tummenupp

Fint projekt i övrigt, jävligt värdefullt med en krok i taket :)

Exup skrev:
2369551 Jag har ABS,nä skämt å sido.Så det blir halt alltså?Något jag ska tänka på då,jag ska höra mej för så får jag se vad det blir:tummenupp

Det finns fin sand man kan blanda i om man vill ha halkskydd vid en trappa tex. Jag hoppade över det. Nån måtta får det väl vara...

Edit: Klämmer in en bild oxå.

Last edited:
Lugn skrev:
2370024 Det finns fin sand man kan blanda i om man vill ha halkskydd vid en trappa tex. Jag hoppade över det. Nån måtta får det väl vara...

Edit: Klämmer in en bild oxå.

Japp,det ser nice ut med ett ljust golv faktist,tror jag tänker om:tummenupp

Ljusa färger är ett måste om du inte ska proppa garaget fullt med punktbelysning överallt. Kör på en ljus färg i garaget, jag menar, du ska väl inte ha en massa jobb där så du kommer skita ner totalt?

Ett tips på golvbeläggning är vanligt laminatgolv, slitstarkt som fan och billigt. nackdelen är väl att det kan bli halt

Nu har jag satt upp glasfiberväv på väggarna med,blev kanon:tummenupp Jag ska använda mej av typ nån badrumsfärg som är vattenresistant på detta,nåt tips?

Exup skrev:
2370588 Nu har jag satt upp glasfiberväv på väggarna med,blev kanon:tummenupp Jag ska använda mej av typ nån badrumsfärg som är vattenresistant på detta,nåt tips?
Skall du spola vatten på väggerna?
Nä, det räcker med vanlig färg, våtrumsfärg är bara pengar i sjön.

Exup skrev:
2370335 Japp,det ser nice ut med ett ljust golv faktist,tror jag tänker om:tummenupp

Det blir skitigt av att bara köra bilarna in och ut dock, men om du använder en slitstark epoxyfärg så är det ju inga problem att tvätta av golvet. Om du vill så borde ju "flarn" dölja smutsen lite.

När jag kaklat badrum så har jag använt en grundfärg för våtrum. Den borde du kunna rolla på och sedan lägga valfri färg över. Frågan är som sagt om det är nödvändigt.

Nu blev jag ju sugen på att göra färdigt garaget... Synd att såna där verktygsskåp på hjul är så dyra. Jag tänkte bygga en egen bänk i lagom höjd för att rulla in ett par såna under. Kanske en kyl därunder också... :tummenupp

Edit:
Nu hade du väl iofs redan satt upp gipsskivorna, men annars är det ett tips att hellre dra för många eluttag än för få. Det är riktigt irriterande när uttagen sitter på "fel" ställe.

Nice, men INTE svart golv! Vitt golv. Ger så mkt mer ljus i rummet

Har du funderat nåt på arbetsbänk? Jag behöver en rejäl .... Var hittar man det?

Ljunghusen skrev:
2371215 Nice, men INTE svart golv! Vitt golv. Ger så mkt mer ljus i rummet

Har du funderat nåt på arbetsbänk? Jag behöver en rejäl .... Var hittar man det?

Bygg en egen. lär ju inte va allt för svårt. då får du den exat som du vill ha den också.

btw. tjusigt garage:yoparty

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...