Hej ett litet mek reportage
Åkte till garaget i dag för att färdigställa hojen för 2takts dagen på Sviesta
Jag är på ett super humör o ska nu gå till botten med det här.
Det som ska göras är att byta tillbaka till kitcylinder,nymodefierad topp
byta bensinslang,klips mäta klämspalt kolla tändning övrig översyn.
Plockar ur motorn sätter i min eminenta motor ställning
!!börjar plocka av
cylinder kolv,tittar hu det ser ut efter senaste körningen på 2mill!! ja mer
blev det inte i våras.Det ser fet ut faktiskt,den ville inte varva ut någon
gång max 12000v/m på låg växel på hög 11500v/m.
Sätter på kitcylindern mäter lite klämspalt med nymoddade toppen med
gamla cylinderfots packningen 0,8mm hmm!! 1mm mäter jag klämen till.
Lite mycket i racing samanhang men jag vill inte riskera att slå kolven i toppen
en gång till tack!!
Gör nu rent kring cylfoten blockytan o klämmer på Gustav O fina packning som
han skänkte till mig förra året,tack Gustav
nu måste jag hitta 3YL
0,5mm kortare än 4DP kolven som passar till cyl men va fan e den
Nu börjar paniken,stressen den finns inte helt obegripligt.Jag letar o letar
men hittar inte den.Va f......kan jag ha lagt den.Men den står på hyllan i
ögon höjd,man har blivit blind tror jag
Nu äntligen är cyl,kolv,topp på plats mäter klämspalten igen o resultatet blir
på fyra hörn 0,95mm ok! för min del.Tändningen 2,1mm före ok!
Note:Toppen som siter på nu är blyfria 8,5cc Nr7.
Sätter i motorn,kopplar på vajer till avgas porten,hakar på kedjan etc.
Byter bensinslangen ojoj vilken skillnad i styvhet,gamla spruken hård,
nya mjuk len snygg kan det ha med åldern att göra?
Nu byts även munsycke till #440 och spridarmunstycke #5 sitter i sen tidigare.
Kutsen är plastad ok! möjligen hinner jag lacka den.
Det är den här mannen ni ska vara rädda för i synerhet Mattias.Skäggig i rosa
solhatt kommer jag att köra skiten av er hehe
Väl möt på Onsdag kamrater