Garagestatus för tvåtaktarna

Precis rivit ner motorn på min TZR125RR Belgarda, efter ett motorras på Kinnekulle i slutet på sommaren.
Vevstakslagret helt kass.:gnissla

Någon som vet en bra verkstad för lagerbyte i Göteborgsområdet?

Oh yes! Det där är lite av ett drömprojekt för min del.
Har ju redan både RS250 och en extra RD500-motor, men tyvärr saknas kunskapen att matcha dessa. :(
Vill väldigt gärna veta mer om det här projektet.

När det är klart så borde ett recept finnas, kommer ta ett par månader till. Om du inte vill vänta på färdigt så besök Nonshine då och då så kommer det uppdateras där.

Vet inte vad sjutton som hände med min post :va

I vilket fall: Tror ni det är det realistiskt att kunna Köra en Gilera CX125 nått 50-tal mil per år. Finns det delar att få tag i?

Jag har en svårartad fetish för gammalt udda teknikbögeri....

Då var vevaxeln inlämnad hos RN. Nållagret på vevaxeltappen hade smält fast i vevstaken.....:gnissla
Måste ha blivit typ varmt där...:crash

Nu var det bara problemet med att hitta delar till Belgardan. Köpte en komplett begagnad vevaxel på ebay, men den såg inte så bra ut när jag fick hem den, tyvärr. Får se om man kan bygga ihop en komplett vevaxel av min gamla och denna?

Undrar varför setta skett? Cylinder och kolv ser fin fina ut.

Då var vevaxeln inlämnad hos RN. Nållagret på vevaxeltappen hade smält fast i vevstaken.....:gnissla

Nu var det bara problemet med att hitta delar till Belgardan. Köpte en komplett begagnad vevaxel på ebay, men den såg inte så bra ut när jag fick hem den, tyvärr. Får se om man kan bygga ihop en komplett vevaxel av min gamla och denna?

Jag har en begagnad motor i okänt skick som du kan få köpa billigt.

- - - Updated - - -

Jag har en begagnad motor i okänt skick som du kan få köpa billigt.

Jag har en moped 2 taktare som start hur fin som helst jag kan gasa den ovh varva ur den men när jag kör den de så orkar den bara 500 meter och sen dör den.
Är det nått läckage nånstans där den tappar komp eller dra den tjuvluft?

Jag har en moped 2 taktare som start hur fin som helst jag kan gasa den ovh varva ur den men när jag kör den de så orkar den bara 500 meter och sen dör den.
Är det nått läckage nånstans där den tappar komp eller dra den tjuvluft?

Jag hade felsökt tankventilationen, gnistan och flottörhöjden till att börja med.

Hur mycket/lite ska man ge för tvitaktare :va

RS250.jpg
RS250cuts.jpg

En kompis som ska sälja, den har gått ca 600 mil...

Bifogat

• IMG_20180215_111757.jpg
    IMG_20180215_111757.jpg
    1.7 MB · Visningar: 50
Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...