capoeira-R1 skrev:Du får använda bakbromsen men (här kommer det trixiga) Du får inte "bromsa fast" hojen med bakbromsen du får bara "dutta" på den för att få ner krypfarten så om broms lampan e på mer än någon micro sekund så brukar lärarna skrika.
Sen är det också en bra ursäkt för läraren att säga till dig att:
- Ja du e ju inte riktigt klar än du använder bakbromsen för mycket du behöver en sådär 5 letioner till![]()
så dutta på bakbromsen och jobba med blicken så går det till slut![]()
John Holmes skrev:Ok, så om jag vänder runt den äckliga CB:n på 300 pannor utan bakbroms så blir man godkänd alltså?
Läraren blir galen när jag inte använder bromsen och tycker att jag ska göra det,,, Märkligt körskola det där...
TomK skrev:Fotbromsen ska användas för att ta ner farten innan man svänger. Sedan är det krypkörning runt och under krypkörning är det samspel mellan gas och koppling man ska använda (precis som när man krypkör med en bil). Att ligga och tjuvhålla med bromsen är ett felaktigt beteende, såvida man inte över på 12 o'clock wheeliesFrambromsen ska man vara försiktig med, då det lätt blir för mycket broms och man tappar hojen.
jrh00001 skrev:Jag använde bakbromsen hela tiden för att kontollera farten vid garangevändningen. Frambromsen ska du ge fan i vid vändningen! Ett annat tips är att köra med tvåfingerkoppling så man får lite bättre finmototrik!
capoeira-R1 skrev:Du får använda bakbromsen men (här kommer det trixiga) Du får inte "bromsa fast" hojen med bakbromsen du får bara "dutta" på den för att få ner krypfarten så om broms lampan e på mer än någon micro sekund så brukar lärarna skrika.
Sen är det också en bra ursäkt för läraren att säga till dig att:
- Ja du e ju inte riktigt klar än du använder bakbromsen för mycket du behöver en sådär 5 letioner till![]()
så dutta på bakbromsen och jobba med blicken så går det till slut![]()
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |