Silwer
för******
garagevändningen är som många säger ovan inget svårt, den ska man klara ändå tycker jag.
Exakt, hur många körskolor går igenom och låter eleverna öva på motstyrning i lämplig hastighet?McB skrev:Nästa steg borde ju vara att informera eleverna om hur man egentligen styr en motorcykel.
Matin skrev:Hur svår är garagevändningen då? Inte mycket att gnälla om...träna å lär...
Macho Woman skrev:Jag anser nog att garagevändningen är ett viktigt moment. När man kommer ut i trafiken och ska vända runt någonstans måste man kunna göra det på en rimlig radie och utan att välta! Jag är tacksam för att jag fick öva, annars hade jag åkt omkring och vält jämt och ständigt. Behåll garagevändningen!
Silwer skrev:jag vänder gärna snävt med fötterna uppe.
Att kunna balansera hojen i låg fart är ett måste, vist fasen kan man gå runt med hojen eller backa o hålla på, men säg mig vad som är så fruktansvärt svårt med gragevändningen
Man är ju inget proffs för att man klarra av den, det är en låg nivå av mc-åkning ändå (alla med kort idag har ju iaf gjort den och klarat)
Jag tycker det visar hur bra kontroll man har över reglagen när man samtidigt måste hålla balans. ?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |