WestW
.
Har luskat vidare och misstänker att KGK duckar för något de borde ta tag i. Har ju själv en del del bök med den recall avseende ramen på gsxr 1000 k5/6 som Suzuki skickat ut worldwide (min hoj är en UK import). Jag behöver göra en koll och ev sätta dit ett förstärkningsbleck. En åf var villiga att hjälpa mig men för att få tag i delen behövde jag ta kontakt med KGK. På KGK hänvisar de dock till UK och den handlare som tog in hojen "vi har inget ansvar för hojar vi inte sålt. Så några extradelar går inte att beställa, vi får bara enligt det antal vi sålt själva". Detta enligt en Peter Sjölander som hanterar service och garantiåtaganden.
Ringer man däremot handlaren i UK och Suzuki GB centralt så bara garvar de. Snackade med en Barnaby Goddard som är ansvarig för service o garantijox på generalagenten och de tar fullt ansvar för SAMTLIGA k5/k6, även privat och parallellimporterade. "Det måste vi enligt åtagandet vi har mot Suzuki. Vi har tex beställt 200 extra bleck för de USA hojar som rullar här. Japan ersätter varenda krona så det KGK säger stämmer inte"
Frågan är vem man ska gå på? Peter Sjölander antingen ljuger eller också är han helt felinformerad. Eller har KGK en specialdeal med japanerna?
De kanske anser att det är mindre problem för de själva om de skiter i importhojar. Ju krångligare de gör det för importhojar ju mer "tjänar" de på dålig pr för privatimporter.
Undra vad Suzuki centralt säger om att KGK kör denna stil