Garantiåtgärd på importhoj vad gäller?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Har luskat vidare och misstänker att KGK duckar för något de borde ta tag i. Har ju själv en del del bök med den recall avseende ramen på gsxr 1000 k5/6 som Suzuki skickat ut worldwide (min hoj är en UK import). Jag behöver göra en koll och ev sätta dit ett förstärkningsbleck. En åf var villiga att hjälpa mig men för att få tag i delen behövde jag ta kontakt med KGK. På KGK hänvisar de dock till UK och den handlare som tog in hojen "vi har inget ansvar för hojar vi inte sålt. Så några extradelar går inte att beställa, vi får bara enligt det antal vi sålt själva". Detta enligt en Peter Sjölander som hanterar service och garantiåtaganden.

Ringer man däremot handlaren i UK och Suzuki GB centralt så bara garvar de. Snackade med en Barnaby Goddard som är ansvarig för service o garantijox på generalagenten och de tar fullt ansvar för SAMTLIGA k5/k6, även privat och parallellimporterade. "Det måste vi enligt åtagandet vi har mot Suzuki. Vi har tex beställt 200 extra bleck för de USA hojar som rullar här. Japan ersätter varenda krona så det KGK säger stämmer inte"

Frågan är vem man ska gå på?:gnissla Peter Sjölander antingen ljuger eller också är han helt felinformerad. Eller har KGK en specialdeal med japanerna?

De kanske anser att det är mindre problem för de själva om de skiter i importhojar. Ju krångligare de gör det för importhojar ju mer "tjänar" de på dålig pr för privatimporter.

Undra vad Suzuki centralt säger om att KGK kör denna stil

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
De kanske anser att det är mindre problem för de själva om de skiter i importhojar. Ju krångligare de gör det för importhojar ju mer "tjänar" de på dålig pr för privatimporter.

Undra vad Suzuki centralt säger om att KGK kör denna stil

Det får vi snart veta hoppas jag. Snubben på Suzuki GB tyckte jag skulle skicka ett brev till Suzuki i Japan och det har jag gjort:)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024