1.
Angående hastigheter måste vi tyvärr berätta att alla hastighetsförändringarna har inte kommit med än.
Jag ser att ni har en uppdateringstjänst och kommer att få rätta hastigheter i senare version.
2.
Eftersom kamerorna inte verkar vara uppdaterade följ detta råd:
Börja med att ta bort fartkamerorna från din dator:
Gå till Start > Mina Dokument > TomTom > HOME. Här hittar ni en mapp som heter downloads. Tag bort denna mapp.
Tag sedan bort fartkamerorna från er enhet:
- Koppla er tomtom till datorn och starta HOME.
- Gå till menyn Hantera min GO. Se till att menyn Objekt på min enhet är markerad. Klicka i rutan till höger om fartkamerorna. Klicka sedan på Tag bort valda objekt.
När du får en fråga om att göra en säkerhetskopia, välj Kopiera inte.
Gå sedan till menyn Uppdatera min GO. Fartkamerorna syns då i listan på uppdateringar igen.
Markera de fartkameror du vill ladda hem och klicka sedan på Uppdatera och installera.
3. Felaktigheter i våra kartor
Vi förstår till fullo att ni inte är helt nöjd med kvalitéten på vår produkt.
TomTom försöker alltid att leverera den bästa kvalitén för sina kunder.
Därför finner vi det väldigt viktigt att ni informerar oss om detta och vi kommer definitivt att arbeta med den information ni tillgodoser oss med.
TomTom och dess karleverantör är beroende av lokala myndigheter och andra organistationer i hela Europa för att få korrekt kartmaterial.
Dessa organisationer tillgodoser TomTom och dess kartleverantörer med den senaste informationen angående miljoner med vägar och gator.
I ett medelvärde förändras 5% av det Europeiska vägnätet vid valfri given tidpunkt. Vår kartleverantör har hundratals personer anställda som kör igenom Europa och analyserar satellitbilder till ett register och implementerar dessa ändringar. Denna process kan ta väldigt mycket tid och är är en utmaning från ett logistiskt perspektiv.
Det finns bara ett par kartleverantörer i världen som erbjuder ett bra och kvalitativt digitalt kartmaterial.
Den digitala kartmarknaden är någonting som växer snabbt. Tusentals kilometer av vägar läggs till varjer år utöver de 5% av vägarna som ändras. Kartmaterialets täckning är trots detta mer än 99% i de flesta länder i västra Europa. Undantag finns givetvis, men den digitala kartinformation som används av TomTom är det bästa material som finns tillgängligt på marknaden.
Våra kartor har ett versionsnummer och ett datum. Datumet refererar till det moment då alla ändringar vi funnit fram tills dess blir implementerade.
Då ändringarna har blivit implementerade blir kartmaterialet komprimerat av TomTom för att det skall få plats på ett SD minneskort. Detta är en komplex process som involverar miljoner av ändringar och komprimeringar av data som tar tid. Detta betyder att kartorna alltid kommer att vara ett par månader gamla då de finns tillgängliga för försäljning.
Tack vare den unika komprimeringsprocessen hos TomTom, kvalitén på mjukvaran och kartmaterialet kan vi nu erbjuda de flesta länder/regioner i Europa i kombination med de större Europeiska vägarna. Detta betyder att våra kunder kan navigera på gatunivå i den köpta regionen eller landet och ha valet att navigera till en annan stad i Europa utan att byta karta.
Som redan nämnt, vi uppskattar information om fel i kartan. Vi skickar notifikationerna om detta till vår kartleverantör som sedan behandlar denna data. Detta betyder att i många fall att den aktuella platsen kommer att bli besökt för att bekräfta felet på sidan. Vi försöker att tillgodose våra kunder med bästa möjliga information i den snabbt växande marknaden för att försäkra oss om att vi möter den höga standard vi har satt för oss själva.
I följande länk kan du se hur du går till väga för att rapportera in kartfel:
www.tomtom.com/8748