Gas eller kol

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Men det är väl bara kärringar och italienare som äter kyckling? LR?

Beer can chicken som är rubbad med sydafrikansk piripiri-rubb och har en massa halverade vitlöksklyftor under skinnet och där man öst i en massa vitlök, röd chili och kryddblandning i ölen, är knappast för kärringar.
beercan.jpg

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Beer can chicken som är rubbad med sydafrikansk piripiri-rubb och har en massa halverade vitlöksklyftor under skinnet och där man öst i en massa vitlök, röd chili och kryddblandning i ölen, är knappast för kärringar.
View attachment 362179

Är det inte dags för en sticky a´la "Korvgubbens mathörna" full med dina recept? Blir så jävla hungrig när du beskriver käket. Har inte hunnit prova ditt recept på pulled pork än men det vattnas i munnen varje gång jag tänker på det.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Har inte hunnit prova ditt recept på pulled pork än men det vattnas i munnen varje gång jag tänker på det.
:)
Jag skall faktiskt äta det nu... Kom hem sent från jobbet och orkar inte lagga mat och då är det ypperligt att ta fram lite PP ur frysen. :) Idag blir det på enklaste vis, på ett par varma gratinerade mackor med lite lök, salsa och riven ost...
Edit: (Nyss i korvis ugn)
pp.jpg
Jag har f.ö. för avsikt att testa att tillaga PP i grillen i sommar, skall bara köpa en ny form på Ikea först..
koncis-ugnsform-med-galler__55075_PE160072_S4.jpg

Last edited:

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
hang inte upp dig sa mycket pa kol vs gas, skillnaden ar forsumbar.

ar du lat som jag och grillar mycket, sa koper du gas. jag grillar flera ggr i veckan, aret om. grillan star i anknytning till koket. grillar du mycket blir det aven billigare, jag anvander ca 25kg gas per ar, det kostar 500 spann. hade lagt iaf det dubbla pa kol. inte for att de har nagon storre betydelse men anda.

grillar du inte sa ofta sa kor med kol, det vill saga om du uppskattar hela momentet med att tanda grillen osv. vilket i sig ar mycket trevligare an att bara trycka START pa gas grillen. sen maste du ju gora av med anvant kol, bor du mitt i stan utan tradgard ar det ett javla gissel

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Bump motherfuckers :tuttar

Jag är ute efter en elgrill, nån som har en Weber q1400 och kan dela med sig synpunkter?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Varför elgrill? Finns kompakta gasolgrillar, funkar mycket bättre och blir samma resultat för grannarna. ( gissar att vi pratar balkong grillning ;) )

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Varför elgrill? Finns kompakta gasolgrillar, funkar mycket bättre och blir samma resultat för grannarna. ( gissar att vi pratar balkong grillning ;) )

Det gäller balkongen ja :död, annars föredrar jag kol alla dagar i veckan. Och gasol på en god andraplats.
Gasol kanske funkar, ska prata med min hyresvärd. Vill faktiskt helst ha Weber Q1000 om det tillåts.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Dumt att göra sig beroende av rysk gas. Brunkol ftw.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!