Gas gas 250 svårsålda?

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
ingen
är 250 cross / enduro svårsålda överhuvudtaget?
vad är det för fördel samt nackdel om de är Lv reggade?

kanske lite svårt att svara på dessa frågor.. men bara vad ni tror...

tacksam för någolunda seriösa svar ;)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
250-crossar är väl inte särdeles svårsålda överlag, de går nog åt, enduro vet jag inte. Stor fördel om de är LV-reggade helt klart - i mina ögon i alla fall, hade vart perfekt att kunna ta hojen till träning.

Just Gas Gas tror jag är rätt svårsålt, smalt märke, rätt högt pris (på de jag har sätt) och ryktas om dålig hållbarhet och långa väntetider på delar. Mina 2 cent.

Snoogans

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Gasgas EC300 05
Just Gas Gas tror jag är rätt svårsålt, smalt märke, rätt högt pris (på de jag har sätt) och ryktas om dålig hållbarhet och långa väntetider på delar. Mina 2 cent.

Då är dina 2cents helfel! Jag har kört GG i över 2 år nu, inga problem med hållbarheten eller väntetid på delar. Svårsålda kan jag inte svara på, men om man kollar i annonser så ligger dom lägre än de flesta andra speciellt 2t hojarna. Sen var det problem med växellådorna på modellerna 01-02(tror jag det var) men sålänge du inte köper en hoj som stått stilla hela tiden från dessa åren ska det inte vara något problem, delarna som beöver bytas har alldeles säkert bytts.

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
ingen
härligt att höra att detta förmodligen inte stämmer.. jobbigt me dåliga rykten som inte stämmer :p dock har jag märkt att delarna är något dyrare än andra...
nån som vet nån webshop där de finns grejs som t.ex avgassys. eller plats m.m?

Snoogans

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Gasgas EC300 05
härligt att höra att detta förmodligen inte stämmer.. jobbigt me dåliga rykten som inte stämmer :p dock har jag märkt att delarna är något dyrare än andra...
nån som vet nån webshop där de finns grejs som t.ex avgassys. eller plats m.m?

Tycker inte att delarna är så dyra heller, en del grejer är dyrare och en del billigare än vad grejer till min KTM var, så det blir ungefär detsamma i slutändan. Webshopar är det dåligt med i Sverige, Da Silva Racing eller Trollhättans MC-sport är mina favorithandlare. Annars har du www.gofasters.com i staterna dom har mycket delar på deras hemsida.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept