Gasarmen gör ont som f-n

fleetwood

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Hoj
1985 Honda NS400R
Finns skydd som man kan spänna en rem runt underarmen på också, jag kör med sånt ibland när jag ska anstränga armen lite extra. De tunna värmeskydden får ju plats under skinnstället i alla fall.

Jag har ingen erfarenhet av banracing men har klättrat i flera år. För att inte få kronisk tennisarmbåge av all "statisk belastning" så var jag tvungen att använda en sådan rem över muskelfästet precis nedanför armbågen. Det underlättar och om inte annat så tar det längre tid innan inflammationen i muskelfästet startar.

En "snäll" långtidsverkande medicin som jag använder är Reliflex (stavning?) som är snäll mot magen och är antiinflammatorisk, febernedsättande och (milt) smärtstillande. Det tar dock ett par dagar innan den "biter".

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Högerbenet fucked up

Själv har man ju problem med högerbenet, om jag sitter långt fram med högerfoten så får jag ont precis vid ljumsken och om jag petar bak foten får jag ont i knät, tror jag också ska gå till en naprapat då dessa verkligen verkar kunna göra någonting åt saken.

Handlar oftast om felbelastning eller att någonting är snett, det konstiga är ju att vänsterfoten skulle pallra med en 30 mil till.

Nu är jag 188cm och kör en R6:a 00 så det är ju ingen touring precis men det är ju så irriterande att jag måste sluta köra bara för det satans högerbenet...

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
de slutar med att vi kommer åka touring cyklar för att vi inte pallar med å sitta i fosterställning på hojjen :p

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Själv har man ju problem med högerbenet, om jag sitter långt fram med högerfoten så får jag ont precis vid ljumsken och om jag petar bak foten får jag ont i knät, tror jag också ska gå till en naprapat då dessa verkligen verkar kunna göra någonting åt saken.

Handlar oftast om felbelastning eller att någonting är snett, det konstiga är ju att vänsterfoten skulle pallra med en 30 mil till.

Nu är jag 188cm och kör en R6:a 00 så det är ju ingen touring precis men det är ju så irriterande att jag måste sluta köra bara för det satans högerbenet...

Vet inte vad ni jobbar med, men jag som jobbar framför dator hela dagarna är sned i kroppen. Den stora snedheten sitter i höften men det syns tydligt på axlarna om jag står framför en spegel.

Då frugan är massageterapeut fick jag behandlingsrådet naprapat + styrketräning, vilket faktiskt gett bra resultat. Undvik kemiska lösningar så långt som möjligt då de ofta har negativa effekter vid långvarig användning.

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Prova med att klistra "stomppads" på tanken. :tummenupp

Det gör att man sitter fast riktigt bra på hojen och är mindre benägen att fuska med att lägga tyngden på armarna när man börjar bli trött.

Du ska vara så avslappnad i armarna att du ska kunna "spela piano" med fingrarna på broms och kopplingshandtag när du kör som mest aktivt.

Prova att tagga ner på tempot och tänk hela tiden på att slappna av på hojen. Öka därefter succesivt...

Tråkigt att du ska behöva sluta köra bana pga. smärtan :(

Bifogat

• stomp.JPG
    stomp.JPG
    53.5 KB · Visningar: 45
Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Stompgrips

Har ni med värk testat Stompgrips? Gummibeklädnad på sidorna av tanken som gör att man kan nypa åt med benen vid inbromsningar. Detta hjälpte mig mycket dock har jag aldrig haft ont utan mer att man haft ont nån minut sen gått över. Numera har jag inga känningar alls. Ingen vikt ska vara på armarna vid inbromsning i stort sett ska du kunna bromsa riktigt hårt med en hand eftersom du ska hålla dig fast genom att klämma till med benen.

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Vet inte vad ni jobbar med, men jag som jobbar framför dator hela dagarna är sned i kroppen. Den stora snedheten sitter i höften men det syns tydligt på axlarna om jag står framför en spegel.

Då frugan är massageterapeut fick jag behandlingsrådet naprapat + styrketräning, vilket faktiskt gett bra resultat. Undvik kemiska lösningar så långt som möjligt då de ofta har negativa effekter vid långvarig användning.

Du har helt rätt, sitter vid datorn 8 timmar på jobbet och minst 3 timmar varje kväll när det verkar regna varenda dag i detta land =)

Dock styrketränar jag iaf 2/3 dagar i veckan så jag hoppas på att en naprapat kan se om man är sne någonstans eller om man själv kan påverka situationen.

Har börjat snegla på en Honda Goldwing med Ryggstöd,armstöd,stereo inklenya skivan för att man ska kunna köra helt avslappnad. :yoparty

knamsnil

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2006
Hoj
XJR 1300
Kortison

Är ingen höjdare. Visst det funkar jättebra om den som injicerar det vet vad han/hon gör. Du kan i princip belasta med en gång efter du har fått en spruta.
Nackdelen är att kortisonet kan förstöra benvävnad om det injiceras felaktigt.

Min flickvän är ett utmärkt exempel. Den lokala vårdcentralen klantade sig när dom injicerade kortison i hennes knäled. Nu har hon en liten insjunken grop på sidan av knäleden, där det saknas benävnad.

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Är ingen höjdare. Visst det funkar jättebra om den som injicerar det vet vad han/hon gör. Du kan i princip belasta med en gång efter du har fått en spruta.
Nackdelen är att kortisonet kan förstöra benvävnad om det injiceras felaktigt.

Min flickvän är ett utmärkt exempel. Den lokala vårdcentralen klantade sig när dom injicerade kortison i hennes knäled. Nu har hon en liten insjunken grop på sidan av knäleden, där det saknas benävnad.

Jag har lidit ev tennis armbåge i snart ett års tid.Därför hojjen e till salu.Har provat kortison spruta men det blev bara värre.har även använt ett skydd som man har lite nedanför armbågen som sägs "flytta muskelfästet"så att man tar bort en del av belastningen från armbågen.Funkar bra.har även fått vissa övningar man ska göra men det glömmer man ju av hela tiden.Det som funkat bäst för mig är akupunktur ibland med bara nålar men oftast med en svag ström mellan nålarna. typ pulserande.Men det viktigaste är att man tar tag i problemet innan det blir kroniskt.Min rehab gubbe tyckte jag va helt dum i huvudet som gått med det i flera månader innan jag kom till honom.Men man e ju man,går fan inte till doktorn om det inte e livs hotande. Lycka till med armen.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0