Köpte en -02 V70 gasbil för 5 år sedan för 140 000:- .
Den hade då gått 6 500 mil, nu står mätaren på 13 500 mil.
Har haft följande problem:
1. Anmärkning på gasläckage vid besiktningen förra året,
åtgärdat av Bilia gratis+1500 rabatt på nästa service.
(Eftersom de missat det vid servicetillfället precis innan.)
2. På sistone har den tjuvstannat några gånger när man kopplar ur.
Tomgången försvinner lixom.

Bara att starta igen, men lite irriterande.
Skall ändå in på vanlig service inom kort, får se vad de säger.
3.Knak från främre krängningshämmare, tydligen svårt att åtgärda.
Inte hela världen dock. Bilen är ju 10 år gammal!
Å så gnisslade kopplingspedalen på ett irriterande sätt i något år,
men en dag bestämde den sig för att sluta med den.
Mackar:
Vår närmaste mack är en biogasmack(som gör biogas av vårt eget avlopp!

)
Räckvidd:
Innan vi bytte in vår gamla 170hk besinare tittade vi på hur långa sträckor vi körde.
På 4 år och 6 000 mil med besinaren hade vi kört till Göteborg en gång.
Då hade det kanske blivit 2 tankningar extra med gas.
I övrigt var det bara resor på under de 20 mil som gastanken räcker.
(sedan finns det ca 25 liter bensin till det.)
Sedan har det blivit en tripp till Legoland/Klittmöller med gasbilen,
där blev det väl kanske 5-6 extra tankstopp.
Inte världens undergång direkt.
POWER:
Gamm-70-n med 170hp var pigg.
Gas-70-n är trött på gas, känns som 20% mer vrid på bensin. Fortfarande trött dock.
Fast det går fortfarande att marscha 170 om man nu vill det.
Några rödljusrace vinner man dock inte.
Summering:
Visst, tredubbel effekt och storlek på gastankarna vore ju trevligt.
Men den fyller sin funktion och har aldrig varit akut på verkstad.
Vi är helnöjda!
/e