gasen pajjade

patric_med_c

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
2005 qingqi sport
hejsan idag skulle jag ut å smygåka me farsans hojj...:p
hursom hälst, när jag åkt ca 200meter och skulle ut på vägen och då tänkte jag gasa på men så sa det klick! så släppte gasen helt :va
så nu var det bara att rulla hem den och jag vet inte riktigt vad jag ska göra...:/ alltså nu sitter gashandtaget lite löst, det sitter på men man får ingen gas när man "gasar" de har typ släppt. somsagt är bara 15 så jag måste fixa det själv innan farsan hinner märka det.

vet inte rikgit vart jag ska posta den här tråden, så det kommer hamna på lite andra ställen med

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Låter som gaswiren gick av eller fästet i rullen. Skruva upp och kolla. Vad är det för sorts hoj? Årsmodell? Alltid en fördel att skriva det i rubriken när du vill ha hjälp.

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Kanske läge för en vit lögn.
Vajern har troligtvis gått av. Om du lagar vajern kommer det att märkas, alternativet är att byta vajer. Jag skulle nog låta hojen vara och säga att vajern gick av när du torrgasade (lekte) ute i garaget.

//Lycka till!

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Vajern har troligtvis gått av. Om du lagar vajern kommer det att märkas, alternativet är att byta vajer. Jag skulle nog låta hojen vara och säga att vajern gick av när du torrgasade (lekte) ute i garaget.

//Lycka till!

:rolleyes: Skall man uppmana till sådant? :)

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12

//Lycka till!

Eller varför inte bara stå för det du gjort. Ärligthet varar längst och sånt tjafs :D
(ja jag vet jättetråkigt)

patric_med_c

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
2005 qingqi sport
det är en qingqi sport 05a (en 125cc scooter)
finns det något "billigt sätt att laga wiren? :p bara så det håller och kanske brakar tills nästa person kör hehe :p eller så säger jag att jag torrgasade, fast de går han nog inte på :p:S

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Hojlös
:7peta Du får börja med att skruva isär och kolla. Sen kanske du får springa iväg till närmsta hoj butik och köpa en ny wire och byta:hej

patric_med_c

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
2005 qingqi sport
ajdå... nu får man damma av släggan å ta bort plasten då... nej skämt å sido, får säga te farsan hur de gick till. :död

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
om du fusklagar den o nästa person råkar ut för en olycka pga det eller blir stående på ett taskigt ställe med den blir det nog inget roligt samvete hos dig.....

(bra meningsuppbyggnad, jag vet)

Låt den stå och var ärlig...och ge fan i att köra tills du har körkort!!
Det är såna som du som man absolut inte vill möta i trafiken!:mad:

patric_med_c

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
2005 qingqi sport
fast jag skulle köra ute på ett flygfält å köra så de e inte så mycket trafik...juste flygfältet är nerlagt också men vist, jag förstår vad du menar.
hur som hälst, i morrn eller snart bär det av till ava mc så ska jag köpa en ny gaswire.
farsan blev inte så arg, bara jag fixar den så e de lungt :)

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Var inte så hård mot grabben! Vem fan har inte varit ute och "övningskört" själv ute på landet?

Men ang det som hänt så rekommenderar jag att berätta för med sanning
kommer du faktiskt mycket längre än med en eller två eller ..... vita lögner

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
ingen :(
det är bara en 125, säg sanningen. hade det varit en dyrare hoj du förstört hade du ljugit

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Var inte så hård mot grabben! Vem fan har inte varit ute och "övningskört" själv ute på landet?

Men ang det som hänt så rekommenderar jag att berätta för med sanning
kommer du faktiskt mycket längre än med en eller två eller ..... vita lögner

Härlig mentalitet!:tummenupp
Att du gjort saker som kanske inte är så bra när du var i den åldern rättfärdigar ju knappast att dagens ungar gör samma sak.....:va
Vill inte starta nån diskussion, men "tänk innan" kan ju vara ett råd.:)

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Vet inte hur din farsa funkar, men om det varit min grabb hade jag blivit milt förbannad över tjuvåkningen men förstått.. Däremot skruvande utan min vetskap hade gjort mig asförbannad och belönats med en rejäl bestraffningsåtgärd.. Vet inte hur just du klarar dig med verktyg, men de flesta 15-åringar meckar riktigt kasst..
Bästa är helt klart att krypa till korset.:tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
det är en qingqi sport 05a (en 125cc scooter)
finns det något "billigt sätt att laga wiren? :p bara så det håller och kanske brakar tills nästa person kör hehe :p eller så säger jag att jag torrgasade, fast de går han nog inte på :p:S

Har haft exakt en sådan, OM du är mekkunning..så kan det vara bara änden på vajern som hoppat ur läge, tyvärr så är det ganska klen plast i och ikring gasrullen, så om jag var dig och OM jag kunde meka, skulle jag släppa och kolla är så läget så tillbaka med det i rätt spår och skruva åt och låtsas som ingenting har hänt..alternativet du fått är kanske ändå bättre är att du säger du skulle torrgasa och det gav sig, men säg åt farsan: "fan va klen plast/kvalite det är, detta måste gå på garantin, Du skulle köpt en japansk scooter farsan!!"
Tyvärr så är de inte så lättmekade, och det är smått och pillrig klen plast, det är inte kul att stå med "fingrarna i syltburken" när farsan kommer hem och du inte lyckats få ihop det rätt.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...