Gasgas = Kraftpaket ..?

Wanna-be

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
GBG
Hoj
Wannabe 125cc
Har lite frågor Ang, Gasgas 125cc .

Jag har läst en massa trådar här på forumet och läst en massa olika saker om Gasgasen men vad är egentligen sant om den..? Jag har läst allt ifrån att man ska vara glad om ens Gasgas toppar 120km/h till att den kan göra upp mot 170km/h men vilket är egentligen sanningen.?
Har även läst att gasgasen har ca 40hk vilken måste göra att den måste ha en j#vla kraft men hur kommer de sig att den inte toppar som en sporthoj som "Caviga Mito" ?
Är Gasgasen den starkaste/snabbaste "Cross 125cc".
Och finns de någon 125cc som är snabbare på 0-100 m ?

//Tobias :confused:
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Den har 39, nånting hp. och den är ruskigt kvick. borde vara den starkaste cross 125an eftersom att den har en 19 hk mer en dom andra.

//Niklas
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Nikel skrev:
Den har 39, nånting hp. och den är ruskigt kvick. borde vara den starkaste cross 125an eftersom att den har en 19 hk mer en dom andra.

//Niklas


19 hk mer? den har välll 3 mer än aprilia, cagivan när dom har runt 35..
 

Solid snake

Guest
Wanna-be skrev:
Har lite frågor Ang, Gasgas 125cc .

Jag har läst en massa trådar här på forumet och läst en massa olika saker om Gasgasen men vad är egentligen sant om den..? Jag har läst allt ifrån att man ska vara glad om ens Gasgas toppar 120km/h till att den kan göra upp mot 170km/h men vilket är egentligen sanningen.?
Har även läst att gasgasen har ca 40hk vilken måste göra att den måste ha en j#vla kraft men hur kommer de sig att den inte toppar som en sporthoj som "Caviga Mito" ?
Är Gasgasen den starkaste/snabbaste "Cross 125cc".
Och finns de någon 125cc som är snabbare på 0-100 m ?

//Tobias :confused:


Den toppar inte 170 o den kommer nog aldrig o göra det, den går inte lika fort som en mito för den har inte samma utväxling + att den saknar kåpor som tar bort ganska mycket luftmotstånd.

Det är nog en av dom starkaste crossarna, min cross har över 40hp. :tungan

Med den utväxlingen så finns det inte många andra 125or som har nått o säga till om, iaf inga landsvägs 125or.

En annan cross kan nog hänga på rätt bra, men jag skulle tro att dom drar jämnt hela vägen.
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Wanna-be skrev:
Har lite frågor Ang, Gasgas 125cc .

Jag har läst en massa trådar här på forumet och läst en massa olika saker om Gasgasen men vad är egentligen sant om den..? Jag har läst allt ifrån att man ska vara glad om ens Gasgas toppar 120km/h till att den kan göra upp mot 170km/h men vilket är egentligen sanningen.?
Har även läst att gasgasen har ca 40hk vilken måste göra att den måste ha en j#vla kraft men hur kommer de sig att den inte toppar som en sporthoj som "Caviga Mito" ?
Är Gasgasen den starkaste/snabbaste "Cross 125cc".
Och finns de någon 125cc som är snabbare på 0-100 m ?

//Tobias :confused:



En gas gas lär inte toppa 170, med den utväxlingen..Och varför dom inte gör mer är just det, drevningen, inga kåpor..Skulle tro att gas gasen är snabb till 90 sen schvishar sporthojarna förbi..
 

Wanna-be

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
GBG
Hoj
Wannabe 125cc
Ok..tack för svaren .. men ni konstaterar att Gasgasen är den "effektivaste" "Offroad 125cc" då.? .
Har läst lite om husqvarnas 125cc , någon som vet något om dess krafter..?

tackar för svar//Tobbe :)
 

Solid snake

Guest
Wanna-be skrev:
Ok..tack för svaren .. men ni konstaterar att Gasgasen är den "effektivaste" "Offroad 125cc" då.? .
Har läst lite om husqvarnas 125cc , någon som vet något om dess krafter..?

tackar för svar//Tobbe :)


Jag tror inte husqvarnan finns i sverige. :va

Men vad vet jag mitt dumma luder. :D

Jag skulle tro att husqvarnan är bättre, håller ju för allt. :)



EDIT: Var det gas gas som hade kasst elsystem? eller var det sachs? :confused:
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Gasgasen hänger inte med sporthojarna upp till 100 men kanske till 60 är den först.

Enligt många så har den nästan lika mycket bakhjulshästar som rs eller mito. Inte så mycket mer. Men det är just den låga växlingen som gör den så rapp.
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
H4 skrev:
Gasgasen hänger inte med sporthojarna upp till 100 men kanske till 60 är den först.

Enligt många så har den nästan lika mycket bakhjulshästar som rs eller mito. Inte så mycket mer. Men det är just den låga växlingen som gör den så rapp.

Tvivlar på det du säger efter att ha sett gasgas filmen som ligger på cayles server..
 

Solid snake

Guest
Nikel skrev:
gämförde med cross hojarna :D


//Niklas


DT är ingen cross.

En CR är en cross, en RM är en cross, en YZ är en cross, DT är inte cross, inte MTX heller.

Det är landsvägs 125or egentligen men folk kallar dom för cross ändå.

En cross har inga lampor, inga speglar, knappt ett elsystem och äckligt stora dubbar på däcken o ett pizzadrev.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Som sagt, den är drevad för att klara uppförsbackarna, inte spräcka ljudvallen. Någon på forumet har skrivit att hans toppar 145km/h på mätaren.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
moppefucko2.jpg
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Vanish skrev:
Tvivlar på det du säger efter att ha sett gasgas filmen som ligger på cayles server..

Jasså, grabben kör och växlar hela tiden liksom, kommer inte upp i högre farter än 100.

Den släpper till i kurvorna när han kopplar den, den är stark men inte snabbare än en sporthoj.

Skulle vilja testa mot en Gasgas, så skulle vi se.

Kolla exempelvis på shoiks klipp på cayles server. RS:en har mycket längre växlar men det går snabbt. Det är väl på 3:e växeln han är redan i hundra.

http://cayle.homeftp.net/sporthoj/125/shoik_.mpg

Däremot måste gasgasen ligga på 6:ans växel för att komma upp i 100. Problemet är att man måste slira med kopplingen på sporthojar för att få kraften när man startar... krävs lite skills så att säga.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top