Gasgas, service??

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Behöver man serva en ostrypt gasgas 125 lika ofta som en cross? Och det kan inte vara fint att åka lite touring med en sån om man ska ligga och stressa i ett par mil... eller?

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Svanen skrev:
det kan inte vara fint att åka lite touring med en sån om man ska ligga och stressa i ett par mil... eller?

Nej, du undviker dom stora vägarna. Ligger inte för snabbt och håller inte samma varvtal.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Den behöver nästan lika mycket service som gagas crosshojar. den har dock något mildare trimmningsgrad.

Det är dock ingen ide att köpa en GG om du skall köra transport med den. EN kolv kostar 1700 och håller 500 mil om du inte skall bekymmra dig för generalras.

Komplett vev kostar 6800 och bör bytas var 200 timme

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Ok tack för svaren nu vet jag vilken hoj jag inte skall ha )
Jag skulle gärna vilja ha en supermotard men inte en som måste ha så mkt underhåll och en som man ska kunna ligga på lite med! Jag kommer mest åka på långfärder på Stora vägar...
Men det blir nog en rs..

Last edited:

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Svanen skrev:
Jag skulle gärna vilja ha en supermotard men inte en som måste ha så mkt underhåll och en som man ska kunna ligga på lite med! Jag kommer mest åka på långfärder på Stora vägar...
Lycka till! :tungan

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Svanen skrev:
Ok tack för svaren nu vet jag vilken hoj jag inte skall ha )
Men det blir nog en rs..

Ska du åka långfärder så räckomenderar jag (och säkert många andra) nya modelen av NSR, den har bra körställning, skön sadel osv, läste precis i Bike's begagnat-tester, NSRn fick mycket bra kritik just för att det va en skön sportig hoj som ändå utan problem gick o åka långt med! :)

Bara min åsikt, RS är inget fel på, men hade jag haft planer på långfärder hade jag tagit en ordentlig koll på NSR...

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
En kompis farsa har en GG EC200 02a, Han kör ofta med den, ofta till crossbanan ca 20km åk väg, han drar på ordentligt på vägarna och på crossbanan, han byter kolv då han känner att effekten har sjunker.
Ang vevparti och andra motordela så har han aldrig bytt något sådan. Framgaffeln kommer jag ihåg att han renoverade inget annat.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Conrad skrev:
Byta vev var 200 timme?? :skrämd

Ja det skall du helst göra på en KTM EXC också. Sen beror det på hur du kör också men klaga inte, på racingvevhusen till GG är det 150 H mellan bytena :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Borsiin skrev:
Ja det skall du helst göra på en KTM EXC också. Sen beror det på hur du kör också men klaga inte, på racingvevhusen till GG är det 150 H mellan bytena :)

Verkar rimligare att köra tills det rasar..

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
NSR_Martin skrev:
Ska du åka långfärder så räckomenderar jag (och säkert många andra) nya modelen av NSR, den har bra körställning, skön sadel osv, läste precis i Bike's begagnat-tester, NSRn fick mycket bra kritik just för att det va en skön sportig hoj som ändå utan problem gick o åka långt med! :)

Bara min åsikt, RS är inget fel på, men hade jag haft planer på långfärder hade jag tagit en ordentlig koll på NSR...

Mallgroda :hihi

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...