Gasgas

Dilidog

Devil is a Loser and he´s my bitch
Gick med
30 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 gp1
hejsan
jag har en fråga alla folk säger att gasgas 125 sm är en as bra hoj fast den ska servas som en cross osv... nu ska ja kanske byta min rs mot en gasgas och undra va alla menar med just"servas som en cross" alla skriver alltid bara d skulle vilja ha en förklaring va exakt som menas med d (tro inte hälften av folket som säger d vet d själva) och om d är värt att byta??? och är den inte lika driftsäker som en rs? kan man köra exempelvis 20 mil utan att man kommer behöva stanna(hojen stanna) eller dylikt?

vill ha SVAR utskällningar kan ni ta i en annan tråd

tack på förhand

dilidog

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Dilidog skrev:
2219813 hejsan
jag har en fråga alla folk säger att gasgas 125 sm är en as bra hoj fast den ska servas som en cross osv... nu ska ja kanske byta min rs mot en gasgas och undra va alla menar med just"servas som en cross" alla skriver alltid bara d skulle vilja ha en förklaring va exakt som menas med d (tro inte hälften av folket som säger d vet d själva) och om d är värt att byta??? och är den inte lika driftsäker som en rs? kan man köra exempelvis 20 mil utan att man kommer behöva stanna(hojen stanna) eller dylikt?

vill ha SVAR utskällningar kan ni ta i en annan tråd

tack på förhand

dilidog
den ska servas efter de timmarna som står i boken, byta olja MM plus att du ska byta kolv lite oftare, do kan lätt köra 20mil utan att behöva byta något

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Du ska byta kolv i 500-1000 mils intervaller, luftfilter var 200mil. Du ska helst inte köra motorväg långa sträckor i högt tempo. växellådsolja lär du byta var 200mil också.

Engelsk lärare (on)
Under ditt namn står det "Devil is a Loser and hi´s my bitch". Det ska stå HE'S :tungan
Engelsk lärare (off)

Dilidog

Gick med
30 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 gp1
Cyren skrev:
2219860 Du ska byta kolv i 500-1000 mils intervaller, luftfilter var 200mil. Du ska helst inte köra motorväg långa sträckor i högt tempo. växellådsolja lär du byta var 200mil också.

Engelsk lärare (on)
Under ditt namn står det "Devil is a Loser and hi´s my bitch". Det ska stå HE'S :tungan
Engelsk lärare (off)

haha tack fröken;) men står allt sånt i manuallen man får till eller?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Det va så lite så :brynad

Det brukar stå, men för att vara på säkra sidan kan du ringa till vilken mc-mek som helst och ställa lite frågor, de ska kunna sånt här utan och innan!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Dilidog skrev:
2219871 haha tack fröken;) men står allt sånt i manuallen man får till eller?
jupp allts tår där (borde inte skilja från nån annan hoj i den frågan)

Dilidog

Gick med
30 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 gp1
okaj tack så mycket ;) men är d värt att byta rs:en mot en gasgas om motparten eventuellt går med på d vill säga???

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
Dilidog skrev:
2219888 okaj tack så mycket ;) men är d värt att byta rs:en mot en gasgas om motparten eventuellt går med på d vill säga???

hade nog behållt rsen om du gillar att köra långa turer , gasgas är inget man kör långt med ? ,

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Dilidog skrev:
2219888 okaj tack så mycket ;) men är d värt att byta rs:en mot en gasgas om motparten eventuellt går med på d vill säga???
Tja det funkar väll, Fast tror inte han går med på ett byte rakt av :3freak Vilken årsmodell har du och vilken på gg:n?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Dilidog skrev:
jag kan säga som så, jag har sjukt roligt på min hoj iaf, sen har jag bara testat cbr125 av sporthojarna så jag kan inte uttala mig

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Dilidog skrev:
Jag skulle inte tveka på ett byte, jag har själv kört rs125 och det va ju ett jävla skönt drag. Men supermotard är roligare, mycket kvickare och smidigare! byt byt byt!

Dilidog

Gick med
30 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 gp1
Ryder_ skrev:
2219937 ne iofs , men sm är ju ndån nått man mer busar med och rs nått mer man kör långa landsvägs runder med ;)

ja för ja bor lixom 3.5 minuter från centrum så tänkte kanske onödigt att ha en rs ja vill ju köra bakhjul o allt o då är nog gasgasen bättre tro ja d håller nog bättre och längsta ja kör är eventuellt till sommarstugan på öland och d är 11 mil så..:p hehe kan ja nog leva med eller va tro ni;)

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Dilidog skrev:
2219949 ja för ja bor lixom 3.5 minuter från centrum så tänkte kanske onödigt att ha en rs ja vill ju köra bakhjul o allt o då är nog gasgasen bättre tro ja d håller nog bättre och längsta ja kör är eventuellt till sommarstugan på öland och d är 11 mil så..:p hehe kan ja nog leva med eller va tro ni;)
jaja, de funkar fint. Röven ger upp innan hojen gör det hur som helst :näsblod

Dilidog

Gick med
30 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 gp1
Cyren skrev:
2219953 jaja, de funkar fint. Röven ger upp innan hojen gör det hur som helst :näsblod

hahahaha d kan ja nog tänka mig iofs;) hehe men ska se vill han byta och gå med på d så ska jag nog göra d vill testa sm så man ha d gjort iallefall;)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Ryder_ skrev:
2219937 ne iofs , men sm är ju ndån nått man mer busar med och rs nått mer man kör långa landsvägs runder med ;)
men vi som inte har råd ed två hojar då?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy