GasGas?

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Är lite sugen på en lv-reggad 2T enduro, undrar hur bra GasGas är? Priset ska väl så fall ligga runt 20-30 tkr o då finns det inte så många japsar lr ktm att tillgå. Kubik 200-300. Håller de bra lr finns d några särskilda brister man bör tänka på? Tillgång & priser på reservdelar?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Geronimo79 skrev:
2654412 Är lite sugen på en lv-reggad 2T enduro, undrar hur bra GasGas är? Priset ska väl så fall ligga runt 20-30 tkr o då finns det inte så många japsar lr ktm att tillgå. Kubik 200-300. Håller de bra lr finns d några särskilda brister man bör tänka på? Tillgång & priser på reservdelar?

Jag körde en gasgas300 förra helgen. Har bara bra saker att säga om hojen. Den är grymt stark i botten (likt en 4-takt) och har en trevlig effektkurva enda upp på höga varv (olikt en 4-takt). Chassit är mycket lätt och smidigt. Hojen är nog den perfekta enduron för såväl motionären som för den som kör seriöst. Kan säkert funka som grussmisk och motardhoj, fast man begränsas väl lite pga att det är en 2-takt. Finns en på blocket http://www.blocket.se/vi/10311745.htm?ca=20_s

Har för mig att gasgas hade problem med lagret på utgående axel fram till något år, kommer dock inte ihåg vilka modeller och exakt vilka år det gällde.
 

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Skebo (Nära Robroring)
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
helt okej

Geronimo79 skrev:
2654412 Är lite sugen på en lv-reggad 2T enduro, undrar hur bra GasGas är? Priset ska väl så fall ligga runt 20-30 tkr o då finns det inte så många japsar lr ktm att tillgå. Kubik 200-300. Håller de bra lr finns d några särskilda brister man bör tänka på? Tillgång & priser på reservdelar?

Jag sålde en 250 ec -05a igår har en kvar en -04a kör både i skogen å på gocartbana med motardhjul. (04 =motard -05=enduro) det går bra. Men om du ska på landsvägen så e d :arsele med tanke på rolig drevnig i skog å motard bana värdo på väg. Tror motarden toppar 147 med roliga ban drevningen.yyyyyyyyyyyyyyyyyyylllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll. Kvaliten e:tummenupp på dom ja har/hafft. Bra fjädring hudrakoppling mesicorör m.m orginal. Motorkaraktär som redan skt på Ec model.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ola_sandin skrev:
2655490 Jag körde en gasgas300 förra helgen. Har bara bra saker att säga om hojen. Den är grymt stark i botten (likt en 4-takt) och har en trevlig effektkurva enda upp på höga varv (olikt en 4-takt). Chassit är mycket lätt och smidigt. Hojen är nog den perfekta enduron för såväl motionären som för den som kör seriöst. Kan säkert funka som grussmisk och motardhoj, fast man begränsas väl lite pga att det är en 2-takt. Finns en på blocket http://www.blocket.se/vi/10311745.htm?ca=20_s

Har för mig att gasgas hade problem med lagret på utgående axel fram till något år, kommer dock inte ihåg vilka modeller och exakt vilka år det gällde.

hmm bytes caferäser...hmmm ah för långt :)
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Har bara positivt att säga om min. Maskinellt har den fungerat som en klocka. Hitintills har inget krånglat.

Sedan är det roligt att ha en hoj som inte är så vanlig iaf här uppe där KTM finns överallt, köp säger jag! :tummenupp
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
RJ skrev:
2655880 Har bara positivt att säga om min. Maskinellt har den fungerat som en klocka. Hitintills har inget krånglat.

Sedan är det roligt att ha en hoj som inte är så vanlig iaf här uppe där KTM finns överallt, köp säger jag! :tummenupp

Var ju ett tag sen man körde 2T men eftersom jag har en husa 4T som behöver ventiljust osv så hade det varit kul att köra lite offroad o inte riskera lika dyra rep.kostnader. Inga problems me dyra reservdelar som inte kommer i tid?
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Geronimo79 skrev:
2655946 Var ju ett tag sen man körde 2T men eftersom jag har en husa 4T som behöver ventiljust osv så hade det varit kul att köra lite offroad o inte riskera lika dyra rep.kostnader. Inga problems me dyra reservdelar som inte kommer i tid?
Nix, har haft min ganska precis 1 år nu och det enda jag har gjort är bytt kolv och det vanliga kedja, drev, bränslefilter, stift, olja och filter. Inte dyrare än till något annat märke och min handlare har haft det liggandes på hyllan. Ja just det ett och annat broms- och kopplingshandtag har ju gått åt... :näsblod
 

Snoogans

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Jämshög
Hoj
Gasgas EC300 05
Gillar min 300a starkt, går som ett skollat troll när man vrider på rullen men är också lugn och fin lågvarv, gott om botten.

Min har inte krånglat märkbart, en vattenpumpspackning och två älgatungor(mitt fel båda gångerna) är det enda som har gått sönder. gott om revervdelar, keva i h-holm och Mc-sport i trolhättan har mycket hemma delar hemma!
 

AndersK

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Ort
STHLM
Hoj
KTM 250 EXC-F
Geronimo79 skrev:
2654412 Är lite sugen på en lv-reggad 2T enduro, undrar hur bra GasGas är? Priset ska väl så fall ligga runt 20-30 tkr o då finns det inte så många japsar lr ktm att tillgå. Kubik 200-300. Håller de bra lr finns d några särskilda brister man bör tänka på? Tillgång & priser på reservdelar?

GasGas är grymt trevliga hojar i skogen, väldigt lättkörda. Jofrab tar ju in och säljer så det finns många handlare som har reservdelar. Jag har en 250 2takt till salu, har tyvärr inte tid och säljer den därför.

http://www.enduromx.com/mcs/mcsvd.a...00&H=1&P=1&ts=2&fs=&str=&B=1&Be=1&N=1&R=1&id=

/Anders
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
jontobee skrev:
2655764 Jag sålde en 250 ec -05a igår har en kvar en -04a kör både i skogen å på gocartbana med motardhjul. (04 =motard -05=enduro) det går bra. Men om du ska på landsvägen så e d :arsele med tanke på rolig drevnig i skog å motard bana värdo på väg. Tror motarden toppar 147 med roliga ban drevningen.yyyyyyyyyyyyyyyyyyylllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll. Kvaliten e:tummenupp på dom ja har/hafft. Bra fjädring hudrakoppling mesicorör m.m orginal. Motorkaraktär som redan skt på Ec model.



Bild ? Pris ?
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
E nu grymt sugen på att prova enduro - igen! Har hittat en gasgas ec 250 -02 som verkar fin o lite använd, någon har skrivit att det tydligen varit stora problem med växellådorna på 01-02 och man undrar givetvis om detta är något att oroa sig för mer än nåt annat? Är det enkelt fixat problem som inte kostar så mkt eller??
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top