Awesome! Film??
Jag har ju inte gjort den andra starten än, första starten gjorde jag ju för en månad sen typ och den filmen ligger redan uppe.
Gör en mekanisk pumpdrivning, växla ner från turbinen med ett 2mm kugghjul mot ett på en meter cirka?????Testkörde idag, motorn går grymt fint men jag får spänningsfall när alla elpumpar går för fullt.
Detta är orsaken till mina efterhängsna oljetrycksproblem på hojen så nu äntligen kan jag få bukt med det, nytt elkablage och bättre batteri till nästa test alltså!
https://youtu.be/E0ON5qUeLlU
Om ni undrar över bilden på filmen så pajade oljereturpumpen under sista körningen så det sprutade lite brinnande motorolja ur jetpipan, ingen fara men det ser lite dramatiskt ut på bild.
Tjo!
Kommer Ju-02 få generator?
Det borde väl räcka att driva den på Drivhjulet så att du får laddning när du får lite fart?
Vet att vissa räcerbilar har generatorn driven av kardanen.
Hejs
Ta en titt vad du har för area på kablarna, Att ett 65Ah typ bilbatteri för det är väl det du kör med? inte kan lämna ström nog för pumparna låter väldigt konstigt, Det är klart att om du har sabbat det så förklarar det ju lite mer. Här finns en enkel kalkylator för spänningsfall i kabeln tänk på att kabellängden är från batteri till pump och åter batteri "hela slingan", kan även vara värt att lägga med temperatur på kabeln resistiviteten ökar med 0,4% per grad. I ett 12V system så är ju ett tapp på 1V i kabeln rätt mycket. Har du återkoppling på PWMen till soppa pumpen? Om du löser spänningsfallet så är ju risken att även soppa pumpen får lite extra klös.
Fick du rätt på lastmätaren så du kunde få någon siffra på vad den drar förresten?
Tjenare!
Nu mätte vi spänningsfallet direkt över batteripolerna så det var oavsett förluster i kablaget på tok för högt, minns inte exakt vad det landade på men 11V nånstans.
Jag har en 4mm2 från batteripol till huvudbrytare och därefter en separat 2.5mm2 till varje pump, förmodligen på tok för klent men jag skyller på att jag inte är nån elektriker...
Tjenare!
Nu mätte vi spänningsfallet direkt över batteripolerna så det var oavsett förluster i kablaget på tok för högt, minns inte exakt vad det landade på men 11V nånstans.
Jag har en 4mm2 från batteripol till huvudbrytare och därefter en separat 2.5mm2 till varje pump, förmodligen på tok för klent men jag skyller på att jag inte är nån elektriker...
Hur mycket drar den där pumpen?
Jag är inte heller elektriker men du kan ju belasta 4mm2 kabel till flera hundra w innan det börjar droppa i volt.....
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |