Awesome! Film??
Jag har ju inte gjort den andra starten än, första starten gjorde jag ju för en månad sen typ och den filmen ligger redan uppe.
Gör en mekanisk pumpdrivning, växla ner från turbinen med ett 2mm kugghjul mot ett på en meter cirka?????Testkörde idag, motorn går grymt fint men jag får spänningsfall när alla elpumpar går för fullt.
Detta är orsaken till mina efterhängsna oljetrycksproblem på hojen så nu äntligen kan jag få bukt med det, nytt elkablage och bättre batteri till nästa test alltså!
https://youtu.be/E0ON5qUeLlU
Om ni undrar över bilden på filmen så pajade oljereturpumpen under sista körningen så det sprutade lite brinnande motorolja ur jetpipan, ingen fara men det ser lite dramatiskt ut på bild.
Tjo!
Kommer Ju-02 få generator?
Det borde väl räcka att driva den på Drivhjulet så att du får laddning när du får lite fart?
Vet att vissa räcerbilar har generatorn driven av kardanen.
Hejs
Ta en titt vad du har för area på kablarna, Att ett 65Ah typ bilbatteri för det är väl det du kör med? inte kan lämna ström nog för pumparna låter väldigt konstigt, Det är klart att om du har sabbat det så förklarar det ju lite mer. Här finns en enkel kalkylator för spänningsfall i kabeln tänk på att kabellängden är från batteri till pump och åter batteri "hela slingan", kan även vara värt att lägga med temperatur på kabeln resistiviteten ökar med 0,4% per grad. I ett 12V system så är ju ett tapp på 1V i kabeln rätt mycket. Har du återkoppling på PWMen till soppa pumpen? Om du löser spänningsfallet så är ju risken att även soppa pumpen får lite extra klös.
Fick du rätt på lastmätaren så du kunde få någon siffra på vad den drar förresten?
Tjenare!
Nu mätte vi spänningsfallet direkt över batteripolerna så det var oavsett förluster i kablaget på tok för högt, minns inte exakt vad det landade på men 11V nånstans.
Jag har en 4mm2 från batteripol till huvudbrytare och därefter en separat 2.5mm2 till varje pump, förmodligen på tok för klent men jag skyller på att jag inte är nån elektriker...
Tjenare!
Nu mätte vi spänningsfallet direkt över batteripolerna så det var oavsett förluster i kablaget på tok för högt, minns inte exakt vad det landade på men 11V nånstans.
Jag har en 4mm2 från batteripol till huvudbrytare och därefter en separat 2.5mm2 till varje pump, förmodligen på tok för klent men jag skyller på att jag inte är nån elektriker...
Hur mycket drar den där pumpen?
Jag är inte heller elektriker men du kan ju belasta 4mm2 kabel till flera hundra w innan det börjar droppa i volt.....
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |