Gaswirejävlar.. Någon med en zx6r -03 som kan lösa detta åt mig? *BILD*

Orre-Eriksson

Yuth ugh!
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Södermalm
Hoj
636 -03
Håller på och monterar det sista på hojjen men kan bara inte få till gaswirarna att inte ta i vid fullt styrutslag? Dem kan väl inte gå på något annat vis?

På utsidan av gaffeln går det inte o dra då blir dem för korta..

img2813yz.jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kanske vrida hela handtaget så röda dödarknappen kommer mer på ovansidan/framåt och vajrarna går under bromshandtaget?
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Precis som sagts. jag har vridit reglaget så att vajrarna går bakom och ovanför övre styrkronan, förbi framkant på tanken och sedan ner dit de ska gå.
Det funkar med cross-styret, vet inte hur det blir med clipons. De går då ner precis bakom vänster gafelben, men kläms inte mellan gaffelben och ram.
Enda vettiga lösningen jag hittade då den annars fastnar vid luftinataget på ramen eftersom vajern inte styrs undan då " plast-lufttratten" är borttagen plus att vajern blev i kortaste laget med cross-styret.
gasvajerdragning 636-04.jpg
 
Last edited:

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Vart helt "aaaawsuum", redan provkört också! ;)

Tack för tipset! Inte visste jag att du körde 636a förresten Mange, var länge sen vi sågs! :D

Var köpte du mätarfästet btw?

Fan vad skönt att det funkade bra! Jag Köpte faktiskt hojen av en annan Orre. Har inte kört mycket alls faktiskt, men mer i sommar ska det bli. Köpte en stunthoj mest för att slippa vara så jävla rädd om blänkande kåpor och annat som kostar skjortan om man råkar tippa omkull.

Mätarfästet satt på när jag köpte den. Vet inte vilka som säljer den, men någon stuntsida i USA borde ju ha den.
 

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Skogen
Hoj
sextresexor
Det är ett jhonny p stag han har. Stealtstay tillverkar sånna oxå.

Förövrigt så drog jag mina kablar mellan vänstra gaffelröret och ramen och kablarna gick ut över dödarknappen för att inte råka komma åt den i onödan :p
 

Orre-Eriksson

Yuth ugh!
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Södermalm
Hoj
636 -03
Grymt :tummenupp här behövs ju långkallingar idag bara för att gå ut.

Var aldrig utanför garaget dock ;) Är en fördel att ha ett garage som fyller 30-40 bilar.. speciellt när det är tomt :banana
Fan vad skönt att det funkade bra! Jag Köpte faktiskt hojen av en annan Orre. Har inte kört mycket alls faktiskt, men mer i sommar ska det bli. Köpte en stunthoj mest för att slippa vara så jävla rädd om blänkande kåpor och annat som kostar skjortan om man råkar tippa omkull.

Mätarfästet satt på när jag köpte den. Vet inte vilka som säljer den, men någon stuntsida i USA borde ju ha den.

Aha fan va skoj, du får spendera helgerna i sommar på almnäs med oss och vurpa lite! Har sett den hojjen innan såfall, har för mig att den var riktigt fin :)

Det är ett jhonny p stag han har. Stealtstay tillverkar sånna oxå.

Förövrigt så drog jag mina kablar mellan vänstra gaffelröret och ramen och kablarna gick ut över dödarknappen för att inte råka komma åt den i onödan :p

Försökte den varianten men då drogs kablarna upp lite och klämdes mellan ram och gaffel, men tack endå! :)
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top