GDS-hall med lyft?

Mesktomten

Med lem
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00, Honda CBR 900 RR -98
Tjena!

Någon som vet om det finns några lyftar i Malmö/Lund (i värsta fall resten av Skåne)? Det verkar som om alla tagit bort sina lyftar och jag skulle behövt byta avgasrör på bilen...
Grop funkar också bra.

Tack på förhand!

Smörjgrop finns på Pump i Kågeröd.
Brukar inte ta så mycket betalt för det men se till att ha med egna verktyg.

Innan hade Preem på kvartettgatan 2 lyftar men det är några år sedan.
Kan ju ringa dit o kolla

Preem låter intressant. Det har ju funnits en massa GDS-hallar med lyftmöjligheter i Malmö tidigare, men det verkar som om alla försvunnit.

Skulle inte Biltema kunna göra en bra affär genom att tillhandahålla lyftmöjlighet i anslutning till varuhus? Om de är rädda för olyckor kan de ju ha en stackars underbetald "steg ut i arbetslivet" som står och lyfter bilar åt kunderna. Eftersom alla som varit inne och köpt nya bromsklossar kommer på att de behöver nya verktyg när väl bilen är i luften är ju redan den anställde betald...

Om jag är rätt informerad så var det en olycka på okq8 för inte allt för längesen vilket ledde till att de drog in alla dom lyftarna, problemet var att de flesta förstör det själv hallarna hade just den modellen.

Brukar nyttja Preem på Ängelholmsvägen i Helsingborg. De har lyftar kvar vet jag, även om jag själv inte använder dem. Det blir dock en slant att hyra in sig där. Om jag vore lite händig hade jag nog hyrt in mig någon annanstans.

På verkstadsgatan 6 på Gåsebäckens industriområde (nära brandstationen som man ser när man kommer från södra infarten på vänster sida) finns det ett ställe som handtvättar bilar för en spottstyver (läs 60 kr). In och utvändigt för 150 kr. Bredvid ligger det en hall med en lyft som man kan hyra in sig på. Vet inte om det hör samman med tvättfirman eller om det är separat. På den typen av ställen borde det vara lämpligare att hyra in sig än på Preem tycker man.

Tycker det borde finnas något motsvarande närmare där du bor. Å andra sidan är det ju inte så långt att köra egentligen.

Finns (iaf för ett år sedan) en hel verkstad på lundavägen i malmö där du kunde hyra en billyft per timme.
100:- per påbörjad timme, då får du låna lite enklare verktyg också om du behöver det. Kommer tyvärr inte ihåg vad stället heter, typ laga eller meka eller ngt sådant. Google eller eniro så hittar du nog det, lycka till!

Ring dit innan och kolla så de har plats, tips nu på våren då folk ska laga upp sitt gamla skrot :tummenupp

Finns (iaf för ett år sedan) en hel verkstad på lundavägen i malmö där du kunde hyra en billyft per timme.
100:- per påbörjad timme, då får du låna lite enklare verktyg också om du behöver det. Kommer tyvärr inte ihåg vad stället heter, typ laga eller meka eller ngt sådant. Google eller eniro så hittar du nog det, lycka till!

Ring dit innan och kolla så de har plats, tips nu på våren då folk ska laga upp sitt gamla skrot :tummenupp

Låter intressant... Googlade lite på allt möjligt, men hittade inte. Vet du var på lundavägen det ligger? Synligt från gatan, eller ner i någon av gränderna?

EDIT: Kan det vara denna?
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vkiid=0zSnZfEAE1hDXiI9yyadbw==&vad=MEKA+NU

Last edited:
Låter intressant... Googlade lite på allt möjligt, men hittade inte. Vet du var på lundavägen det ligger? Synligt från gatan, eller ner i någon av gränderna?

EDIT: Kan det vara denna?
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vkiid=0zSnZfEAE1hDXiI9yyadbw==&vad=MEKA+NU

Det låg/ligger på den sidan vägen som på din karta iaf. Det var en skylt från gatan som det stod "gör det själv på", sen svängde man ner om baksidan på huset och körde in i verkstaden därifrån. Tror det var en däckkrängare i huset med (på framsidan) och ser på eniro att kenneths däck ligger på samma adress. Ring de du hittade och fråga, är det inte det stället så ligger det iaf väldigt nära så de kan säkert tipsa om vad det heter!

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick