Ge bort alla julklappspengar, vart?

Status
Ej öppen för fler svar.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
jag är ett barn! ge dom till mig :D

jaja, gaaaammal klasskompis till mig fick det här "svenska hjältar priset" för nåt år sen, hon har en organisation som heter Näckrosbarn och hjälper unga med föräldrar med alkohol problem, kan dock inte hitta nåt på nätet. Det kanske har getts upp.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
:hej Här är jag!!! Jag är några tusen lappar fattig till en lite nyare hoj till våren :gråta

Men först vill(måste) jag nog ha en vättig väckarklocka. En sån där manick som lyser ju starkare och starkare och starkast den tiden då alarmet ska gå är det jag behöver så jag någon gång kan komma upp i tid :(

Eller en kalle anka mojäng som välter sängen och ner i badet :tummenupp

Ge till någon förening el liknande som verkligen behöver. MEN! Se till att de inte hamnar i personalens fickor.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag dundrar iväg stålar till rädda barnen varje månad :)

Men du startar ingen tråd om det varje gång! :tummenupp

Till TS så kan jag tipsa om barncancerfonden och SOS barnbyar.

Även Läkarmissionen mfl har ibland riktade projekt för julklappar till gatu- och barnhemsbarn i Rumänien, Ukraina och baltstaterna mm. Skänkte bla till ett sånt projekt denna månad, men kan nu inte hitta ngt om det på Internet.

Köpa julklappar till välmående släkt och vänner över 18 år tycker jag alla borde sluta med. Sjukt skönt att slippa.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vet inte hur mycket det handlar om men är det en bra summa hade jag i alla fall åkt till ett valfritt uland och letat upp en fattig by eller liknande och frågat dem vad som är största behovet i deras by. Ex. Om det är en skola för barnen, nåt sätt att få rent vatten eller pengar till läkare eller medecin så får de pengar till det. Ger en en bra resa samt vet man exakt vem som får det och vad det använts till.

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Till TS, du menar allvar alltså ?? isåfall är du en större människa än jag, grattis :tummenupp:tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag tycker du ska lägga pengarna i Henrik-fonden. Med tanke på hur dina fordon fungerat historiskt är du nog den som förtjänar och behöver pengarna bäst.

Dessutom får man ingen garanterad plats i himmelen för att man gör fina saker. Behåll pengarna själv och tacka mig för tipset när din gamla screamer-R1 tackar för sig varv ett, pass ett, första helgen på Gotland.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag tycker du ska lägga pengarna i Henrik-fonden. Med tanke på hur dina fordon fungerat historiskt är du nog den som förtjänar och behöver pengarna bäst.

:rofl Svårt & säga emot här. Men, det blir http://www.minstoradag.org/ som får pengarna. Inte så mycket pengar som Bully tror det är men tillräckligt för att göra skillnad. Tack till Mäki för tipset!

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Riktigt stort gjort!:tummenupp

Tänkte föreslå att köpa ett gäng leksaker för pengarna och sen leka tomte på valfritt barnsjukhus, men nu har du ju hittat en bra grej redan.:)

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
:rofl Svårt & säga emot här. Men, det blir http://www.minstoradag.org/ som får pengarna. Inte så mycket pengar som Bully tror det är men tillräckligt för att göra skillnad. Tack till Mäki för tipset!

Erkänna, det vara bara för att Madde var me på deras site.. :D

Annars är detta faktiskt en riktigt bra idè, jag hade en tjejkompis som förra julen donerade lite i varje persons namn till unicef http://www.unicef.se/ i julklapp, och har faktiskt funderat på att göra samma sak detta år.
Nej, jag har verkligen inte vunnit på triss :gnissla:D, men det är faktiskt helt rätt tänkt, varför ge bara för givandets skull till de som redan har fullt med extra allt..?! Det finns faktiskt ställen där gåvan ist kan göra mer nytta. :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...