Ge mig dina bästa New York tips!

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Åker till New York i mitten av oktober. Tänkte höra om några heta tips på vad man kan hitta på där, tex något som man kan styra upp hemifrån, det kan vara helikopterfärd över stan, åka båt runt manhattan, coola ställen, klubbar, utsikt - vad som helst. Då jag blivit bjuden på resan så känner jag att jag skulle vilja bjuda tillbaka på något sätt, något man kommer ihåg.

Kick it! Spåna på era bästa tips för dom av er som varit där.

:cool:

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Är det en klar dag med bra sikt så kan jag föreslå Empire State Building. En skön utsikt och man får ju lite lättare ett grepp över geografin och hur stort det är :) Flat Iron Building, NY's första skyskrapa ser man långt där nere. Lite kul.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
SSB skrev:
Är det en klar dag med bra sikt så kan jag föreslå Empire State Building. En skön utsikt och man får ju lite lättare ett grepp över geografin och hur stort det är :) Flat Iron Building, NY's första skyskrapa ser man långt där nere. Lite kul.

Yepp, lär det bli det är ju nästan turist-obligatoriskt... menar något lite mer unikt, ovanligt... kanske något "dyrare".

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Försök att hitta en s.k Bike Night där borta. Iofs är väl säsongen rätt slut där borta oxå i Oktober. men vissa borde fortfarande vara i farten med å köra hoj.

Hooters...

velocitat

Addicted To Speed
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
R6
Start spreading the news
I'm leaving today
I want to be a part of it
New York, New York

Var där 97, 98 och 99 speciellt med tanke på klubbscenen. Nu är ju inte "Highest Nightclub in the World" på 108:e våningen kvar längre men det var nåt utöver det vanliga. Bästa tipset för att snabbt hitta roliga ställen är att skaffa en Time Out-tidning och välja ut det som verkar spännande för stunden. Ta med taxipengar och åk till flera ställen under samma natt. The Tunnel - världens största nattklubb är ett måste. Var beredd på att NYPD kan komma och köra en raid bara..

- Ta med pengar. Utan pengar blir inget kul i NYC.
- Köp en Time Out.
- Inte mycket farligare än Stockholm. Slappna av.
- I The Village och i Soho finns många obskyra men roliga ställen.
- Insup atmosfären. Människor är ICKE tillbakadragna.
- Köp 40 oz (1,2 liter) ölflaskor. Stoppa i papperspåse, drick i ett gathörn och känn dig som en gangster.
- Skit i butikerna kring Times Square.
- Lämna dricks.

Du kommer att ha kul. Berätta för oss vad du gjorde sen när du kommer tillbaks.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
velocitat skrev:
Start spreading the news
I'm leaving today
I want to be a part of it
New York, New York

- Köp 40 oz (1,2 liter) ölflaskor. Stoppa i papperspåse, drick i ett gathörn och känn dig som en gangster.

:bow Kungligt! den gillade jag

Jag kommer vara där 5 dagar. Bo på Hudson Hotel (verkar rätt schysst ställe) och tillsammans med tjejen som står för fiolerna, födelsedagspresent till mig.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Tipset med Madison Square Garden är mkt bra... gå på en schysst match är ju kul.

Lettermanbiljetter? Jay Leno? Några tips på nått sånt?

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
hojlös!
fan gå och kolla på Knicks när de spelar.... bara se dans-flickorna i time-out:sen och pauserna är värda dom där 71dollarna ;-)
Måste ju vara grymt att se en NBA eller NHL match live i staterna?? Dricka en bud eller två till matchen också... avundsjuka faktor =10 av 10

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Hells Kitchen. Restauranger och barer.
Battery Park och promenaden upp längs vattnet på sydvästra delen.

NBA-match given men serien har inte dragit igång i mitten på Oktober tyvärr. Maciej Lampe (polsk/svensk medborgare) ny lovande i Knicks!
9,11,12 Oktober spelar Knicks träningsmatcher hemma.

Last edited:

velocitat

Addicted To Speed
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
R6
Vi var inte på så många evenemang och sånt men kolla detta i Time Out också. Vi var på en konsert med KRS-One och Grandmaster Flash på en liten undanskymd klubb vid 42nd Street. Filmer har premiär ett halvår före Sverige. Tror att det är rätt omöjligt med biljetter till Talkshower men du kan ju pröva tex Ricky Lake. Där kom vi in utan problem.

Lycka till.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
va där -95, kommer inte på så mkt mer än de övriga här, stället e suveränt.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Ibland kan man köpa biljetter till Letterman utanför studion. Gå på om att ni är svenskar, det är ju exotiskt med Folk från det gamla landet (Europa). :D

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Dr Jekyll & Mr Hyde. :tummenupp

Udda pub med udda upplägg & udda anställda.
Ingången till toan är dold i en bokhylla... :rock
3 eller 4 våningar komer inte ihåg, bardisk på alla plan mm.
Dom har inkastare. :crash

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
955i skrev:
Tipset med Madison Square Garden är mkt bra... gå på en schysst match är ju kul.

Hade du tänkt gå på hockey så skulle du nog bokat för 1-2 år sen. Givetvis går det att köpa biljetter utanför stadion på "svarta börsen", men det kostar vill jag lova dig. Annars kan ni ju alltid ströva runt i stan, alltid kul. När jag var där för 2 år sedan så gick vi genom halva manhattan, från allra längst ner och uppåt. Tog nästan en hel dag iofs, men det var väldigt roligt :) Tänk också på att du med all säkerhet kommer att drabbas av Jet Lag, vilket betyder att du nog inte kommer att vara alltför uppkäftig frammåt 9-10 på kvällarna ;) O till sist, hat så kul!

Jocke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW
955i skrev:

Leno spelas väl in utanför LA? Conan O'Brien borde vara ngt lättare att få biljetter till.
Fråga om den som nu bjuder kan bjuda mig med. :crash

Snabb sökning på Google resulterade i dessa två länkar:
http://www.nytix.com/TVShows/NewYork/Letterman/Tickets/tickets.html
http://talkshows.about.com/library/extras/blmailconan.htm

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Ett besök på Country BlueGrass Blues är väl ett måste,,,
The Ramones ligger i luften,,,

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
velocitat skrev:
.....men du kan ju pröva tex Ricky Lake. Där kom vi in utan problem. Lycka till.

:skrämd Ricky Lake? *fasa* vore nästan lite komiskt.

Till alla:

Fått många bra tips! Tack för dom, fortsätt...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras