Ge mig förslag på deppmusik. Omedelbart, genast eller bara på en gång!

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
En bubblare: KSMB, 602 ("Då slocknar all min ångest, då slocknar all min nöd, då slocknar hela skiten, och sen så är jag död")

Plus tex hela The Wall med Pink Floyd. Sprudlar inte direkt av god mentalhygien.

Sen var det väl Iced Earth som sjöng "Life´s a bitch, life´s a whore. Nothing less, nothing more!" Kommer inte ihåg vilken låt bara.

Eller Judas Priest, Beyond the realms of death. Eller.... :tummenupp

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
gladh skrev:
The the - Love is stronger than death

Oooooh! :Bugar

Ett tag kände jag mig som jag var ensam i Sverige om att lyssna på the Connells och The The. Nice! Vilka album har du med The The? Har inte alla själv och undrar vilket som ska bli nästa inköp...

Dusk-plattan är given i en "komplett" skivsamling, finns inte ett dåligt spår på hela albumet. :banana

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
abstruse skrev:
Oooooh! :Bugar

Ett tag kände jag mig som jag var ensam i Sverige om att lyssna på the Connells och The The. Nice! Vilka album har du med The The? Har inte alla själv och undrar vilket som ska bli nästa inköp...

Dusk-plattan är given i en "komplett" skivsamling, finns inte ett dåligt spår på hela albumet. :banana

Jag är lite otrogen vad gäller The the. Har enbart Dusk. Men jäklar vliken platta det är. Kanske borde lyssna lite på de senaste plattorna. Annars är väl Mind Bomb ansett som en av deras bästa (även denna platta med Johny Marr som gitarrist).

Fast nu är vi OT.

gladh

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Kan kraftigt rekomendera Christian Kjellvander samt Kristofer Åström ( Speciellt skivan northen blues ), när damerna beter sig illa.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
p.grip skrev:
Kan kraftigt rekomendera Christian Kjellvander samt Kristofer Åström ( Speciellt skivan northen blues ), när damerna beter sig illa.

När man är ute i svenskt singer-songwriter träsk och letar deppmusik så är Jose Gonzales med debutplattan Veener ett måste. Kjellvander är bra, men Gonzales är bättre.

För övrigt spelades Changes in med Sabbath.

gladh

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
exiteme skrev:
Den heter "Man comes around"

Texterna till alla låtarna, om du vill sjunga med... http://www.hit-country-music-lyrics.com/johnnycashlyrics.html

Den skivan ser ut att vara släppt 2002/11, men det finns också en som heter Solitary Man som är släppt 2002/02 - det kan väl inte stämma att båda är så pass nyinspelade? Det fanns en bra lugn låt som gick på ztv för kanske två år sedan, om jag minns rätt så var typ hela videon fokuserad på jc*s ansikte. Vilken låt var det? Den var bra, men allt gammalt med JC är ganska dåligt tyvärr... Tacksam för info.

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
finns
Vill man deppa ska man lyssna på Kent.
(inte ofta man klara av att lyssna skivan igenom utan att fälla ngr tårar)
Skiva: B-sidor 95-00
Cd 1
:gråta

Coola Ola

Guest
gladh skrev:
Johnny Cash - Hurt (jepp Johhny sjunger Nine inch nail som om Trent Reznor enbart skrivit låten för honnom)
....
gladh

Ja, det otroligt hur bra den låten funkar för honom. Inte den första coveraspiranten man tänkte på när man hörde NINs version av Hurt första gången. Cash ändrar ju egentligen hela symboliken i låten (speciellt om man ser videon) men det blir så rätt att det är löjligt. Jag har försökt bestämma mig för vilken version som är bäst men det går inte, trots att låtarna är så lika går de inte att jämföra, liksom....

-edit- Cash ändrade dock "crown of shit" till "crown of thorns" men det må vara hänt.

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Fattar inte. Har inte orkat läsa tråden heller iofs. MEN, om man av någon outrgrundlig anledning har blivit deppig, då ska man la inte lyssna på deppiga låtar? Då blir man ju bara ännu mer nere...

Nä föffan, när jag är lite nere, då är det bara på med nått röj i stereoapparaten.

:yoparty Orka deppa liksom.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Markus skrev:
Den skivan ser ut att vara släppt 2002/11, men det finns också en som heter Solitary Man som är släppt 2002/02 - det kan väl inte stämma att båda är så pass nyinspelade? Det fanns en bra lugn låt som gick på ztv för kanske två år sedan, om jag minns rätt så var typ hela videon fokuserad på jc*s ansikte. Vilken låt var det? Den var bra, men allt gammalt med JC är ganska dåligt tyvärr... Tacksam för info.

Han släppte en platta i april och en i november. Videon/låten du menar heter antagligen Hurt. Du kan se videon här:
http://www.markromanek.com/video/14.html#

"I hurt myself today to see if I still feel I focus on the pain the only thing that's real the needle tears a hole the old familiar sting try to kill it all away but I remember everything what have I become? my sweetest friend everyone I know goes away in the end you could have it all my empire of dirt
I will let you down I will make you hurt

I wear my crown of thorns on my liar's chair full of broken thoughts I cannot repair beneath the stain of time the feeling disappears you are someone else I am still right here what have I become? my sweetest friend everyone I know goes away in the end you could have it all my empire of dirt

I will let you down I will make you hurt

If I could start again a million miles away I would keep myself I would find a way "

Johnny Cash e bara bäst och hans röst är mumma :Bugar

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
exiteme skrev:
"I hurt myself today to see if I still feel ..."

Johnny Cash e bara bäst och hans röst är mumma :Bugar

Men som sagt var: Nine Inch Nails var först och Trent Reznor är en av de stora.
Sen Att Cash version var så inihelsike bra att klockorna stannar tänker jag inte bestrida.

För mer NIN lyssna på skivan The Downward Spiral.

gladh

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mörk musik......

Katatonia-"Last fair deal gone down"
Opeth-"Damnation"
My Dying Bride-"The angel and the dark river"
Savatage-"Handful of rain"
Jethro Tull-"Stormwatch"
Steve Walsh-"Glossolalia"

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Här kommer man på saker på löpande band.

Type O Negative - Christian Woman, Summer Breeze, Everything Dies, The Dream is Dead.

Goth är alltid deppigt.

gladh

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Kom på en till....om man är väldigt openminded och gillar klassisk musik så har vi Gorecki med sin symfoni nummer 3 "Of sorrowful songs". Polske Gorecki skrev den för att hedra alla sin landsmän som mördades av nazisterna. Krävande men belönande lyssning.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
gladh skrev:
Men som sagt var: Nine Inch Nails var först och Trent Reznor är en av de stora.
Sen Att Cash version var så inihelsike bra att klockorna stannar tänker jag inte bestrida.

För mer NIN lyssna på skivan The Downward Spiral.

gladh

Sen finns ju en version av NIN´s A warm place med Henry Rollins "I know you" pålagt..helt sjukt bra...

Further down the spiral med NIN är f.ö också en platta som rekommenderas...

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...