Geggmoppetråden

Micke944

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
KTM 620 EFI -96, Gas Gas EC250 -03, BMW R1100GS -95
fågelbacken består ev 30 cm djupa snöspår. dock snöspår av bästa kvalitet. men om det fortsätter töa så vet i tusan

Okej men bara det går att ta sej fram med lite fart iaf så låter de bra.
Bättre än spåren här iaf som e 50cm ospårad snö:S

Nån som har koll på hur gröndal är?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Samma-samma, mjuka snöspår med inslag av sten, ganska fuktigt i botten på spåren på sina ställen då det inte är mycket till tjäle i marken.

Haka på till Sala och kör lite på deras fina crossbana istället i helgen? :)

/J

Micke944

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Samma-samma, mjuka snöspår med inslag av sten, ganska fuktigt i botten på spåren på sina ställen då det inte är mycket till tjäle i marken.

Haka på till Sala och kör lite på deras fina crossbana istället i helgen? :)

/J

Har tyvärr en rätt alvarlig allergi mot crossbanor:)

Men då verkar det vara rätt likgiltigt vilken av fågelbacken o gröndal man väljer.

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
jo vars. problemet med fågelbacken är att man måste ha träningsväst. Finns info på västerås mk:s hemmsida.
Vi funderar på att åka fågelbacken på söndag :yoparty

Micke944

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
jo vars. problemet med fågelbacken är att man måste ha träningsväst. Finns info på västerås mk:s hemmsida.
Vi funderar på att åka fågelbacken på söndag :yoparty

Men det går väl fortfarande att betala för en låneväst för att köra en gång?
Bodde i v-ås för nått år sen o då funkade det iaf.
Blir lördag jag ska köra, får se om de kan bli söndag oxå.

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Men det går väl fortfarande att betala för en låneväst för att köra en gång?
Bodde i v-ås för nått år sen o då funkade det iaf.
Blir lördag jag ska köra, får se om de kan bli söndag oxå.

Jo då det skall gå att ta en låneväst. Coolt då skulle vi ju försöka samordna en körning med andra ord

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Har tyvärr en rätt alvarlig allergi mot crossbanor:)

Men då verkar det vara rätt likgiltigt vilken av fågelbacken o gröndal man väljer.

Allergi å allergi. :D ...det är inte för inte som duktiga crossåkare åker skjortan av sådana som en annan i enduroskogen (jag bär gärna hoj i geggdiket), så jag försöker träna upp attackviljan lite regelbundet. :)

Det är rätt kul när man börjar våga lite mer, man får betydligt mer fart i kurvor... :)

Gröndal är en roligare slinga än fågelbacken just nu, underlaget är detsamma.

Micke944

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Allergi å allergi. :D ...det är inte för inte som duktiga crossåkare åker skjortan av sådana som en annan i enduroskogen (jag bär gärna hoj i geggdiket), så jag försöker träna upp attackviljan lite regelbundet. :)

Det är rätt kul när man börjar våga lite mer, man får betydligt mer fart i kurvor... :)

Visst skulle attackviljan behöva tränas upp lite, men mitt största problem nu e att jag inte orkar hålla "mitt tempo" så länge som jag vill. Så tänkte satsa på så många timmar som möjligt på hojen till att börja med så får attack träningen komma senare:)

Lutar väl åt att ta Gröndal på lördag då eftersom jag ändå kör förbi där på vägen till v-ås.

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.

Håller nog inte med där, har ju kört båda ställena relativt nyligen, och tyckte f-backen hade en betydligt mer varierad/kul slinga. Gröndal var alldeles för mycke harva fram å tebax över samma gärde och för långa raksträckor :näsblod

Fågelbacken var riktigt bra spår i söndags, och ordentligt hårt i backen där snön blivit bortkörd, hur det ser ut efter senaste dagarnas värme har jag nada koll på..

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Håller nog inte med där, har ju kört båda ställena relativt nyligen, och tyckte f-backen hade en betydligt mer varierad/kul slinga. Gröndal var alldeles för mycke harva fram å tebax över samma gärde och för långa raksträckor :näsblod

Fågelbacken var riktigt bra spår i söndags, och ordentligt hårt i backen där snön blivit bortkörd, hur det ser ut efter senaste dagarnas värme har jag nada koll på..

Då har vi delad uppfattning, fågelbacken upplever jag precis sådär...det harvar fram och tillbaka...enbart för att göra spåret längre (om vi pratar stora slingan, lilla varvet i skogen är ju bara för klent... :D ).

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
så jag försöker träna upp attackviljan lite regelbundet. :)

.

ääh, det är bara å gasa å chansa!
inget varar för evigt, inte ens styren å barkbusters! :yoparty

tror jag fågelbackar lördag, så man kan fylla på med riklig mängd energidricka lör kväll!

Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Fan matte, är ju sjukt lik din hoj :D du har bättre smak än jag trodde :tummenupp

(Visste att du innerst inne ville va som jag :D :arsele )

Bifogat

• enducross_250.jpg
    enducross_250.jpg
    27.2 KB · Visningar: 35
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...