Gelleråsen 070917

sandstream

Guest
Nu finns det bilder här: http://rides.webshots.com/album/560757223pMThYo
Kvalitén pendlar mellan OK-hyfsad så ha överseende, på tomtens lista finns riktig kamera och fotokurs :tungan
Hittade flera bilder på mig som var mycket bra motivmässigt :tummenupp
Med en bättre kamera och ett objektiv som gör att du kommer närmre så har Actionpics helt klart en ny fotograf till sina bandagar :)

Kom på att jag nog glömt att tacka Lillan och Marcus för den här säsongen.
Jag räknar iskallt med att terrorisera er även nästa säsong på tävlingar, träningar och bandagar :D
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Hittade flera bilder på mig som var mycket bra motivmässigt :tummenupp
Med en bättre kamera och ett objektiv som gör att du kommer närmre så har Actionpics helt klart en ny fotograf till sina bandagar :)

Kom på att jag nog glömt att tacka Lillan och Marcus för den här säsongen.
Jag räknar iskallt med att terrorisera er även nästa säsong på tävlingar, träningar och bandagar :D

Vi räknade iskallt med att du skulle terrorisera oss även nästa år och självklart är du välkommen. Vi återkommer om nästa år och ska försöka samla hela gänget som hjälpt till i år på bandagarna för planering av 2008.

Hörrö, dissa inte Betsys kamera, den är ju NY!

/Liwa1

PS Bra bilder Betsy
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Hittade flera bilder på mig som var mycket bra motivmässigt :tummenupp
Med en bättre kamera och ett objektiv som gör att du kommer närmre så har Actionpics helt klart en ny fotograf till sina bandagar :)

Tackar :rodnar Innan ni tillskriver mig all cred så måste jag erkänna att ACDSee har hjälpt till lite med ljuset på en del bilder, jag har ingen aning om hur man gör själv:va objektiv är såklart på listan, sen kan man ju försöka stå nån annanstans än utanför banan, men i måndags var det inte aktuellt, hade jag lyckats halta mig över i nån lucka hade jag väl blivit stående där till kl.18:kryckor
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Tackar :rodnar Innan ni tillskriver mig all cred så måste jag erkänna att ACDSee har hjälpt till lite med ljuset på en del bilder, jag har ingen aning om hur man gör själv:va
Är rätt sällan man kan skicka ut en bild utan att efterbearbeta den oftast måste man fixa till ljus mm så det är precis vad de flesta anda gör när de postar sina bilder. Altså kan du tillskriva dig all cred :tummenupp
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Är rätt sällan man kan skicka ut en bild utan att efterbearbeta den oftast måste man fixa till ljus mm så det är precis vad de flesta anda gör när de postar sina bilder. Altså kan du tillskriva dig all cred :tummenupp

Aha! Då är jag väl lite bra då ;)

På så sätt! Det är kanske idé att jobba lite med bilderna med menar du? räcker ACDsee eller är det photoshop direkt som gäller?

Vet inte vad proffsen har, men jag bryter på PS, för mycke "sparasomhitåditpopups" för min smak, skaffade ACDSee Pro häromdan, plättlätt att pyssla med. :tummenupp
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Vet inte vad proffsen har, men jag bryter på PS, för mycke "sparasomhitåditpopups" för min smak, skaffade ACDSee Pro häromdan, plättlätt att pyssla med. :tummenupp
Prova Lightroom och kolla om det passar dig, finns en provversion att tanka ner hos adobe som funkar i 30 dagar http://www.adobe.com/se/products/photoshoplightroom/

Sen kan du gå in på http://www.lightroomkillertips.com/ och kolla på lite instruktionsvideos.

Ett tips är att börja med http://www.lightroomkillertips.com/2006/importing-your-photos/ och sedan http://www.lightroomkillertips.com/2007/develop-from-start-to-finish/
 

Dr.Bike

Guest

Kvalitén pendlar mellan OK-hyfsad så ha överseende, på tomtens lista finns riktig kamera och fotokurs :tungan

Håller med föregående talare!

Ska oxå passa på att plussa lite för enbenta kamerastöd.
De är teleskopiska och tar ingen plats alls i bagaget. KOstar nästan ingenting och gör dig INTE osmidigare i ditt fotande. Det är en vanesak bara att hantera det hela.
De ökar bildkvalite´n enormt då skakningsoskärpa i princip är ett minne blott.
Lånade ut ett till Lillan nere på Sviestad och jag tror hon håller med? (håll med nu Lillan!!)
Även om man inte drar ut dem utan bara låter det hänga under kamerna så fungerar det som en stabilisator genom sin blotta tyngd.
Lätt är alltså inte alltid så bra. Särskilt inte i fotosammanhang.
(har man gubbmage kan man ställa spetsen på kulan....har jag hört... :rolleyes: ) ;)

Tjöp!

På så sätt! Det är kanske idé att jobba lite med bilderna med menar du? räcker ACDsee eller är det photoshop direkt som gäller? Måste nog köpa ny dator.....



:rodnar

Jag kör PSP (Paint Shop Pro) som är en sossevariant av Photoshop, men HELT ok för vanliga dödliga.
Faktiskt FÖR många finesser ändå...
 
Last edited:

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
ser ut som en riktigt kul dag, skulle vart kul o vart med o kört, får väl åka på actionpics bandagar nästa år så kanske man får åka på en sån här dag nästa år? :)
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Håller med föregående talare!

Ska oxå passa på att plussa lite för enbenta kamerastöd.
De är teleskopiska och tar ingen plats alls i bagaget. KOstar nästan ingenting och gör dig INTE osmidigare i ditt fotande. Det är en vanesak bara att hantera det hela.
De ökar bildkvalite´n enormt då skakningsoskärpa i princip är ett minne blott.
Lånade ut ett till Lillan nere på Sviestad och jag tror hon håller med? (håll med nu Lillan!!)
Även om man inte drar ut dem utan bara låter det hänga under kamerna så fungerar det som en stabilisator genom sin blotta tyngd.
Lätt är alltså inte alltid så bra. Särskilt inte i fotosammanhang.
(har man gubbmage kan man ställa spetsen på kulan....har jag hört... :rolleyes: ) ;)

Tjöp!



Jag kör PSP (Paint Shop Pro) som är en sossevariant av Photoshop, men HELT ok för vanliga dödliga.
Faktiskt FÖR många finesser ändå...

Håller med, men det var förb..... svårt att få ihop och springa runt med det i full längd gav lite problem......
 

Dr.Bike

Guest
Håller med, men det var förb..... svårt att få ihop och springa runt med det i full längd gav lite problem......

Övnig ger färdighet - det är därför jag övar att dricka ÖL!

Helt rätt: De finns med olika låsningsmekanismer mellan teleskopdelarna. Spaklås är säkert lätare än twistlock (som jag har) men känsligare mot omild behandling etc.
Efter att ha använt detta benstöd sedan...få se...1990 så får jag väl anse att jag fått in snitsen dock. :) Men ja, man måste öva aktivt.
 

Christian83

1+1=3
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
Är rätt sällan man kan skicka ut en bild utan att efterbearbeta den oftast måste man fixa till ljus mm så det är precis vad de flesta anda gör när de postar sina bilder.

Jag har iof aldrig efterbearbetat mina bilder jag lagt ut här, låter dem som vill ha bilder på sig själva att göra det, lämnar ut dem direkt från kameran, kan man säga.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top