Gelleråsen 080525 - Filmklipp

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Kul med film :)

Men varför har du ständigt ursäkter för hur fort det går? -"jag har inte kört gälleråsen förr" -"cruising" -"det var kallt så därför"

Spelar det stor roll för dig hur fort det går och spelar det någon roll om folk tror att du inte är snabb, vilket du kanske inte är eftersom att det aldrig går fort? :rolleyes:

IronMike

Guest
Kul med film :)

Men varför har du ständigt ursäkter för hur fort det går? -"jag har inte kört gälleråsen förr" -"cruising" -"det var kallt så därför"

Spelar det stor roll för dig hur fort det går och spelar det någon roll om folk tror att du inte är snabb, vilket du kanske inte är eftersom att det aldrig går fort? :rolleyes:

Nej men folk tycks tro att man alltid ger allt för filmens skull.. Nåja, ville bara säga att jag aldrig kört där innan banrävarna börjar klaga på att det går långsamt =)

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Nej men folk tycks tro att man alltid ger allt för filmens skull.. Nåja, ville bara säga att jag aldrig kört där innan banrävarna börjar klaga på att det går långsamt =)

Okej, först de subjektiva intrycken:
Det är förmodligen bara jag men när någon utger sig för att köra sååå jävla häftigt, snabbt och säkert överallt som du gör och sen rullar fram i ett tempo som är väldigt mediokert blir jag lite besviken. För det ger ju intrycket av att du bara är snack och ingen verkstad. Det finns ju drösvis med filmer där folk snurrar runt under 1:15 med snö på gräsmattorna i mellangruppen så något häftigare måste du förstå att vi förväntar oss av dig.
Kul med lite bilder runtomkring med lastning av släp osv, det är alltid stor komik att ta sig någonstans med en massa utrustning. Mer bök om att frakta runt hojar är roligt.

Och rena konstaterande:
Skitkass musik. Bra motorljud under körning. Som överröstades av den redan kommenterade musiken.

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
Nice! jag hamnade oxå med på nån snutt där :tummenupp

Tack för en trevlig dag i samma grupp föresten! Har du filmen i annat format som du kan skicka via msn eller nått?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Tack för rullen, sist jag körde där låg det en Ducati i varannan kurva. Stilla alltså:D

Kul att se, vadan denna IronMike neggning? Han om ngn är ju ödmjuk och ospännig. Dessutom sjukt generös.

Förrut var de flesta tacksamma för lite film, den sista här som bjöd på sig själv utan ngn som helst tanke på prestige var RoLLER, han köpte ni en ny fimkamera åt sen försvann han:glömdet

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Det finns ju drösvis med filmer där folk snurrar runt under 1:15 med snö på gräsmattorna i mellangruppen så något häftigare måste du förstå att vi förväntar oss av dig.
Var är dessa filmer där folk kör 1:15 i mellangruppen? Vad för körningar har du varit på egentligen?

Tycker tempot i filmen såg bra ut, speciellt med tanke på att det var en SMC kurs och inte något rejskval.

oddsa

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha yzf thundercat 600
Kamera

Tjena!

Kul med lite filmer :)

Vad har du för kamera och hur har du monterat dem på hojen?

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
Var är dessa filmer där folk kör 1:15 i mellangruppen? Vad för körningar har du varit på egentligen?

Tycker tempot i filmen såg bra ut, speciellt med tanke på att det var en SMC kurs och inte något rejskval.

Ja, 1:15 tider är riktigt bra, mellan skiktet i Rookie1000 och inte mellan gruppen på bandagar med SMC :tungan

har inte heller varit på nån dag med en mellan grupp på såna tider....vore dock trevligt :D

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
1 liters..
Ball film! Såg ju ut att gå rätt bra ju! Blire Gotland nu med Action Pics för er oxå!?

Ses!

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
1 liters..
För mig blir det 2:a helgen (6-8)

kanske ses där då om du ska dit

Jajjamensan! Jag & polarn från igår (K7:an) åker dit 6-8, ska bli så grymt kul! Alla som kört på Gotland säger att den ska vara helt underbar så länge man håller sig borta från lecakulorna...:näsblod

Vi ses där!

//

Jonas

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jajjamensan! Jag & polarn från igår (K7:an) åker dit 6-8, ska bli så grymt kul! Alla som kört på Gotland säger att den ska vara helt underbar så länge man håller sig borta från lecakulorna...:näsblod

Vi ses där!

//

Jonas
Hm, om det vore så väl att det var lecakulor... Hårt packad kalk/grus kan du vänta dig utanför banan. Skaver gôtt på hoj och kropp!

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08

Han överdrev väl kanske lite. Jag körde första gången på gelleråsen i torsdags. Jag fick till 1:15:29 å då laddade jag fullt. Men jag var snabbast i snabb grupp så jag antar att han skoja lite där.

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Ja.....lite störig musik men det var väl lite småmysigt att få haka på längs gelleråsen i lagom tempo. En fråga dyker upp i mitt huvud dock; Varför ställer du inte upp varvtalet då växlingslampan börjar lysa? Nu börjar den lysa vid ca. 6000 varv. Är det inte bättre att den börjar lysa vid något vettigt varvtal som du har användning för??

//Morphine

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...