Gelleråsen 080525 - Filmklipp

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
1 liters..
Hm, om det vore så väl att det var lecakulor... Hårt packad kalk/grus kan du vänta dig utanför banan. Skaver gôtt på hoj och kropp!

Åfaan..låter ju sådär halvskönt...:näsblod Jaja, desto större anledning att hålla sig på banan:)

Stämmer det att det blir sådär överdjävligt halt efter regn pga av kalken?:va

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Han överdrev väl kanske lite. Jag körde första gången på gelleråsen i torsdags. Jag fick till 1:15:29 å då laddade jag fullt. Men jag var snabbast i snabb grupp så jag antar att han skoja lite där.

Nåja, nu får man inte ta tid på de bandagar jag har kört men enligt gökur klockade jag min kompis som lånade min hoj i mellangruppen på 1:14 så det är ingen otänkbarhet. Men lite överdrev jag kanske ändå ;)
Men min poäng var iallafall att det är roligare att se ett par snabba varv än ett par varv i krypkörning på trean.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Ja, 1:15 tider är riktigt bra, mellan skiktet i Rookie1000 och inte mellan gruppen på bandagar med SMC :tungan

har inte heller varit på nån dag med en mellan grupp på såna tider....vore dock trevligt :D

1:15 i rookie1000 så är du garanterat en av dom sista i mål.

1:15 i rookie600 då kvalar du inte in.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Han överdrev väl kanske lite. Jag körde första gången på gelleråsen i torsdags. Jag fick till 1:15:29 å då laddade jag fullt. Men jag var snabbast i snabb grupp så jag antar att han skoja lite där.

Ledsen att behöva komma med dåliga nyheter men jag vet minst 2 som var snabbare. Typ 1,5 sek.

IronMike

Guest
Tjena!

Kul med lite filmer :)

Vad har du för kamera och hur har du monterat dem på hojen?

Jag har en ganska primitiv dv-kamera från sony.. Den sitter fast med tejp & buntband :tummenupp

Skulle köpt en sportscam, men hann inte skaffa det innan Gelleråsen.

IronMike

Guest
än ett par varv i krypkörning på trean.
Tack för den.. Hur fort kör du själv?

Tänkte ju bara slänga ihop en film, det görs ju inte så mkt film som förr. Och jag utger mig ju inte heller för att köra fort på bana.

Första gången jag körde Gelleråsen, med ny hoj. Skulle väl kunna bli snabb jag också om jag övade mer...

IronMike

Guest
Ja.....lite störig musik men det var väl lite småmysigt att få haka på längs gelleråsen i lagom tempo. En fråga dyker upp i mitt huvud dock; Varför ställer du inte upp varvtalet då växlingslampan börjar lysa? Nu börjar den lysa vid ca. 6000 varv. Är det inte bättre att den börjar lysa vid något vettigt varvtal som du har användning för??

//Morphine

Jag råkade pilla på den innan körpasset, sen hann jag inte fixa det. Det är inte inställt med flit att det ska lysa vid 6000 varv :rolleyes:

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
Var inte torsdagen med banåkning.nu och och i race gruppen? klart de gör såna tider.
men sällan man ser tider på 1:15 och under på SMC körningar om man räknar bort vissa instruktörer.

Kör verkligen rookie klasserna så snabbt. Bästa tiderna ligger väll runt 1:09.
Har en polare som kör rookie600 och han brukar ligga runt 12 plats med tider runt 1:13:xx

But i don´t know....it only me

Last edited:

IronMike

Guest
Tack för rullen, sist jag körde där låg det en Ducati i varannan kurva. Stilla alltså:D

Kul att se, vadan denna IronMike neggning? Han om ngn är ju ödmjuk och ospännig. Dessutom sjukt generös.

Förrut var de flesta tacksamma för lite film, den sista här som bjöd på sig själv utan ngn som helst tanke på prestige var RoLLER, han köpte ni en ny fimkamera åt sen försvann han:glömdet

Tack så mkt man! Du förstår iaf vinkeln, bjucka på lite film som en kul grej. Inte försöka visa sig ball, slå banrekord eller något i den stilen...

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Tack för den.. Hur fort kör du själv?

Tänkte ju bara slänga ihop en film, det görs ju inte så mkt film som förr. Och jag utger mig ju inte heller för att köra fort på bana.

Första gången jag körde Gelleråsen, med ny hoj. Skulle väl kunna bli snabb jag också om jag övade mer...
Filma på bara och skit i vad folk säger.

Speciellt från SMC kurser är det jävligt uppskattat att få se lite film, folk jobbar ofta med sittställning och att få se sig själv på film brukar ge en aha upplevelse.

IronMike

Guest
Filma på bara och skit i vad folk säger.

Speciellt från SMC kurser är det jävligt uppskattat att få se lite film, folk jobbar ofta med sittställning och att få se sig själv på film brukar ge en aha upplevelse.

Det var tanken lite också, att filma bakåt - för att tydligare se vissa spårval, och kanske få en och annan kommentar om var man kunde valt andra spår mm. Men det är lugnt, tar ganska lättsamt på vad en del skriver. Det brukar vara helt annan stämning när man sen möter personerna irl på någon gruppkörning eller så :)

/ Micke

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Kör verkligen rookie klasserna så snabbt. Bästa tiderna ligger väll runt 1:09.
Har en polare som kör rookie600 och han brukar ligga runt 12 plats med tider runt 1:13:xx

But i don´t know....it only me

Sista tävlingen förra året på åsen var snabbaste tid i rookie600 1:08 och siste man i mål på 27 plats körde 1:13...

IronMike

Guest
Sista tävlingen förra året på åsen var snabbaste tid i rookie600 1:08 och siste man i mål på 27 plats körde 1:13...

"Der är bra" - men inte otroligt, det var ett par enstaka shommar som åkte banan första gången under helgen, som säkert också skulle prestera dom tiderna med banhoj: som man inte behöver bry sig om man vurpar + lite träning mm.

Jag ska ju bäckna min gathoj nu, jag ska skaffa mig något man inte bryr sig om att klota, en hoj med öhlins eller kittad gaffel & styr... Sen träna satan =)

Körningen ovan var ju smc-kurs med syfte för ökad trafiksäkerhet, ingen rr träning eller dyl.

:tuttar :gnissla

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
"Min kompis klockade mig med mobilen, jag tjörde cirka 1.14. Fast jag blev hindrad av några långsamma idioter, annars hade jag tjört 1.12."

Översättning till laptimer/transpondertid: 1.23 med trafik, 1.24 med fritt.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha