Gelleråsen 27 Aug med Actionpics - Tre grupper endast

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Lyssna inte på dem, de kör i snabba gruppen, tjöp min i långsam, vi startar senare, mao behöver du inte stressa så.

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Förutom vädret så var dagen klockren. Det var min första körning med Actionpics och det kommer lätt att bli fler. En eloge till funktionärerna som stod ut i regnet och kylan.

Det enda jag saknade var en ruta på inskrivningsblanketten för "närmast anhörig". Olyckor händer rätt lätt och att leta efter detta i efterhand kan vara rätt marigt. I mitt fall är det så att de flesta känner mig som ett nick på Sporthoj.com och i bästa fall har mitt mobilnummer.

/RMT

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Förutom vädret så var dagen klockren. Det var min första körning med Actionpics och det kommer lätt att bli fler. En eloge till funktionärerna som stod ut i regnet och kylan.

Det enda jag saknade var en ruta på inskrivningsblanketten för "närmast anhörig". Olyckor händer rätt lätt och att leta efter detta i efterhand kan vara rätt marigt. I mitt fall är det så att de flesta känner mig som ett nick på Sporthoj.com och i bästa fall har mitt mobilnummer.

/RMT

Det är redan åtgärdat!
Fler har kommit med det tipset och självklart tog vi det till oss.

/Liwa1

Dr.Bike

Guest
Är du hel? Det såg inte så trevligt ut när du låg helt stilla mitt i banan.

Intresseklubben undrar vad du hade för sulor på?

Krya på dig!

/A

Vill minnas att min gode depågranne hade slicks.
Märke okänt.

var är bilderna!?QUOTE]

De kommer, har några att gå igen först men skall försöka få upp dem under dagen.:tummenupp

Servern din sida ligger på är antingen överansträngd eller så är inte min och din dator kompisar! :)
Nån aning om vad problemet är?
Gratis webbhotell på Grönland? ;)

Last edited:

Mats Mladin

Gammelgubbars touring
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
cB1000R
Hemma igen!
Inte kul att köra omkull, men jag mår rätt bra. En komprimerad kota i ländryggen och sprickor i bröstkorgen. Tack till de mycket kompetenta instruktörer och sjukvårdspersonal som hjälpte mig:tummenupp
Mats

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Hemma igen!
Inte kul att köra omkull, men jag mår rätt bra. En komprimerad kota i ländryggen och sprickor i bröstkorgen. Tack till de mycket kompetenta instruktörer och sjukvårdspersonal som hjälpte mig:tummenupp
Mats

Hej Mats,

Skönt att höra från dig. Det var en riktig luftfärd du gjorde.
Vi hade kontakt med sjukhuset på sena eftermiddagen genom TM ambulans för att få veta status på dig men kunde inte få veta något exakt, bara att det "inte var någon fara" med dig. Vi fick sen bara information om att dom ville behålla dig för observation över natten.

Skönt iallafall att höra från dig och att du verkar vid gott mod trots skadorna som vi hoppas läker utan problem eller men.

Mvh
Marcus & Lillan

Mats Mladin

Gammelgubbars touring
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
cB1000R
Jag låg som första hoj bakom, såg bara hur det blev ett stort dammoln av dig och hojjen. Vet du vad som hände?
Jag gick in som vanligt i högern och tog höjd mot bankanten för att få en bra ingång i högern ut mot start och mål. Men båda däcken släppte samtidigt, kanske var jag för långt ut mot kanten där det ligger lite grus och däcksrester.
Sedan kanade jag av banan och i sanden fick både hojen och jag fäste varvid jag gjorde en luftfärd och landade på huvudet och slog ner på ryggen.
Kanske någon instruktör kan svara på om jag kom för nära kanten.
Mats

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Bakdäcket släppte först, tror du var påväg mot en hederlig lowslide, men bankanten/sandfållan kom ivägen först eftersom du låg i spåret ganska nära vänsterkanten. Jag kommer inte ihåg om du hade bromsljus på, så jag vet inte om du la på broms eller något där, men det var ganska tidigt som det släppte, inte jättemycket nedlägg eller så.

Gott att det verkar ha gått bra med dig, det gick iallfall ganska fort där under ett par varv när det hände!

Mats Mladin

Gammelgubbars touring
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
cB1000R
Bakdäcket släppte först, tror du var påväg mot en hederlig lowslide, men bankanten/sandfållan kom ivägen först eftersom du låg i spåret ganska nära vänsterkanten. Jag kommer inte ihåg om du hade bromsljus på, så jag vet inte om du la på broms eller något där, men det var ganska tidigt som det släppte, inte jättemycket nedlägg eller så.

Gott att det verkar ha gått bra med dig, det gick iallfall ganska fort där under ett par varv när det hände!
Jag antar att jag kom för nära bankanten alltså. Jag lade ej på någon broms, så det måste ha varit något skräp på banan, tyckte inte heller att nedlägget var för mycket. Man lär sig av misstagen:tummenupp

O_Snabb

Vill bli bra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R1000 -06
Är du hel? Det såg inte så trevligt ut när du låg helt stilla mitt i banan.

Intresseklubben undrar vad du hade för sulor på?

Krya på dig!

/A

Jag hade Pirelli slicks, 180 bak. Varit med ett tag men innan vurpan va det bra nyp i de, bättre än vanliga gatdäck... Men "bara sista varvet", mycket nerlägg och okänslig höger gjorde att man fick sig en flygtur.

Jag klarade mig bra, hö fot, vä knä, hö skinka, hö axel, nacken och ryggen är lite mördbultade men inget brutet...

Jag låg kvar för att jag inte ville upp och springa mitt i banan, visste inte hur det var med nacken + att på tidigare bankörningar har de sagt att tror du att du har ont ligg kvar där du är.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...