Gelleråsen 28-29 aug med banåkning.nu

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Tack för 2 bra dagar!!!! :tummenupp

Mycket krascher på tordagen, folk föll om käglor redan på utvarven ibland... :rolleyes:

..och hur många gånger var RC8'orna i backen egenligen? :D
Kul att prova dock, men man var lite nojig över att få betala 10.000:- så det blev balettskorna på när man blev instruerad 130ggr att "DET ÄR GATDÄCK PÅ!!" :D

God tacobuffé, och bara ett par bira senare så fick men dela säng med Tjuren från Bromma i Abbey 530 från 1979
Lättraggat i Karlskoga! :tummenupp

Synd bara att man är talanglös och kör som en påse skit.... :D

(Kawwan hade fårr eksem av KTM remmarna, så det var tur att ni köpte tillbaka dom... :D :D :D )

Vilka fotade då?

Steve-O

#41 R600
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
600rr -05
Tacka för 2 (3) kanondagar!
Blev som vanligt skitkul på eran bankörning!
Synd bara att det är en hel vinter till nästa!

Hälsningar från Pålsboda

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Hoj
R1 -07
Tack för 2 roliga dagar!!
Första vurpan för en annan så det var lärorikt!! Vet jag iaf hur jag inte ska göra!
£m£li£ tog en jäkla massa bilder (Jag tog säkert 2-3 st) och har hunnit gå igenom en hel del men många ska fortfarande bort... Kommer troligtvis upp under morgondagen och då kommer länk till bilderna!

/Johan

daddyshio

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2008
Hoj
2007 Suzuki GSXR 1000
Tack för bra dagar:tummenupp

Efterlyser bilder på Svart K7 med svart/vit chaufför?

Last edited:

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Tack som tusan för två toppendagar!! :yoparty Väderdansen funkade ju prima :D
Jag fotade en hel del, så har 1800 bilder att gå igenom.. :näsblod Får förhoppningsvis lite tid över i eftermiddag.. :)

Putterazzi

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
Bianchi -08, Sintesi -98
Jag var på plats under fredagen och fotade. Har dock inte hunnit rensa osv än, det har ju varit öl, flygdag på Säve och mer öl. Tar tag i detta under närmaste dagarna och skickar upp en länk i Bilder-forumet.

Hej så länge! //Putterazzi

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Ja, jädrar va kul det där va:yoparty
Tur me vädret, ingen marksyning och en massa kul typer att gagga med mellan passen.

Riktigt bra arrangerat oxå så nu e de bara att hänga på låset inför nästa års körningar.

Ett speciellt tack för trevligt sällskap till Emelie, Johan, Elis o Joppe. Kul som faan!
Å nästa gång ska jag faan oxå va hardkåår å köra me slicks:D :tummenupp

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Första gången med just .nu som arrangör. mycket bra ordnat! allt från betalning till info och förarmöte, allt verkade liksom vara lite mer lättsamt men ändå väldigt ordnat, keep up the good work!

Vi var tre grabbar som lyckades hålla oss på hjulen, men nästa år blir det fan slicks!

:yoparty

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Härlig körning var det. Och tur med vädret hade vi, -Igen :tummenupp

Tack alla som varit med oss på www.banåkning.nu i år och hoppas ni varit nöjda och fått många snabba varv på banorna.

Vi har lite bilder att gå igenom vi med. Slänger upp lite i bildtråden under veckan. Vi har ju inte så många bilder denna gång. Vi körde ju mest hela tiden:D
Någon som har bild på oss? Skulle vilja se vad pulkaskurk har för sig bakpå när jag kör...

Handtagen på tanken fungerade ganska bra. Lite finjustering ska fixas.

Ni som vi inte körde om! Vänta bara, -nästa år petar vi i en växel till:D

Väl mött igen nästa år:pannkyss

Dal-Mausen

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Jag kommer aldrig någonsin mer köra med Banåkning.nu

Jag har aldrig någonsin blivit så illa behandlad av en arrangör o kännt mig så ovälkommen som av dessa.

Om du är "nybörjare" är du INTE välkommen, du skall ha banvana. Hur definerar man banvana?
Jag har säkert kört 30 bandagar..hmm är det banvana??

Här kommer en liten kort historia.
Torsdag: Blir nästan torpederad 4 gånger under denna dag.
Fredag: vill inte köra men med lite övertalning från underbara människor (min pojkvän, min granne, o tjejerna med lelle´s släpet) så går jag ut på banan.
Hinner 3 varv så var det dags igen. går av banan o pratar med arrangören och får till svar -vad kan vi göra.
Ok går ut igen på andra passet o återigen så blir det en händelse där det kunde ha gått riktigt illa..glad att jag har ögon i nacken.

Går i depå o pratar denna gång gråtande med arrangören. Det är då jag inser att dom skiter fullkomligt i vad som händer på banan och i om en deltagare är ledsen o missnöjd

Efter ett tag så är vi 4 personer som står o klagar hos arr.på att det körs illa folk går in o snor idealspår pressar sig fram i konstiga situationer o likn.
Får återigen till svar, vad kan vi göra.
Jag ger då förslaget att samla medel gruppen o säga att det ser lite illa ut därute så nu får ALLA börja tänka på hur ni kör, för då pekar man inte ut en enskild individ utan hela gruppen få ta skiten.
Det va den sämsta o mest opedagogiska genomgång jag någonsin hört.

Som arrangör ska man ta ansvar och ha ett säkert upplägg på en bankörning.
Så är inte fallet här.

Kör du inte som en licensförare är du inte välkommen hos banåkning.nu

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Jag har aldrig någonsin blivit så illa behandlad av en arrangör o kännt mig så ovälkommen som av dessa.

Om du är "nybörjare" är du INTE välkommen, du skall ha banvana. Hur definerar man banvana?

Fredag: vill inte köra men med lite övertalning från underbara människor (min pojkvän, min granne, o tjejerna med lelle´s släpet) så går jag ut på banan.
Hinner 3 varv så var det dags igen. går av banan o pratar med arrangören och får till svar -vad kan vi göra.
Ok går ut igen på andra passet o återigen så blir det en händelse där det kunde ha gått riktigt illa..glad att jag har ögon i nacken.

Går i depå o pratar denna gång gråtande med arrangören. Det är då jag inser att dom skiter fullkomligt i vad som händer på banan och i om en deltagare är ledsen o missnöjd

Efter ett tag så är vi 4 personer som står o klagar hos arr.på att det körs illa folk går in o snor idealspår pressar sig fram i konstiga situationer o likn.
Jag ger då förslaget att samla medel gruppen o säga att det ser lite illa ut därute så nu får ALLA börja tänka på hur ni kör, för då pekar man inte ut en enskild individ utan hela gruppen få ta skiten.

Så är inte fallet här.

fanns där inga föråkare som hade lite koll??? här på falken e dom jävligt duktiga på att se å plocka av vårdslösa förare, först en varning fortsätter dom så e det tack å adjö:tummenupp man måste ju respektera varann där ute för trots allt så ska man ju ha en jävligt trevlig stund utan krascher ute på banan, jävligt dålig stil dock av arrangören att inte hörsamma klagomålen.

Last edited:

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj

Så är inte fallet här.

torsdag: NÄSTAN torpederad fyra ggr! vad innebär det? vet inte hur många gånger jag NÄSTAN blivit torpederad, bara och hänga kvar i mitt spår o låta omkörande ta sitt, är han först in, ja då är spåret hans. inga konstigheter?

fredagen: kan jag inte svara för vet ej vad som hände

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
fanns där inga föråkare som hade lite koll??? här på falken e dom jävligt duktiga på att plocka av vårdslösa förare, först en varning fortsätter dom så e det tack å adjö:tummenupp man måste ju respektera varann där ute för trots allt så ska man ju ha en jävligt trevlig stund utan krascher ute på banan, jävligt dålig stil dock av arrangören att inte hörsamma klagomålen.

Fanns föråkare i alla grupper.
De gånger jag körde i berörd grupp så såg jag inga fula omkörningar. Ingen deltagare som var fram och påpekade något för mig.
Hörde att det var en på torsdagen som fick en varning.
Efter de 4as klagomål så kallades det till ett möte. Var själv på banan vid tillfället så vad som sades på det vet jag inte.
Följande pass hade vi "extra övervakning" och vi såg forftfarande inga fula omkörnigar. Vi hade även posteringar/flaggvakter ute på banan. De såg inte hellre massor med farliga omkörningar.
Tråkigt att du upplevde det på beskrivet sätt

På torsdag förmiddag hade vi ovanligt mycket vurpor. Mer än vad vi haft på alla övriga körningar i år med banåkning.nu samantaget. Vilket var mycket tråkigt, Inga allvarliga skador som tur var.
Tycker personligen att de två dagarna fungerade mycket bra.. Och jag är övertygad om att de är betydligt fler som är nöjda med dagarna än de som är missnöjda..

//Ezzo

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
torsdag: NÄSTAN torpederad fyra ggr! vad innebär det? vet inte hur många gånger jag NÄSTAN blivit torpederad, bara och hänga kvar i mitt spår o låta omkörande ta sitt, är han först in, ja då är spåret hans. inga konstigheter?

fredagen: kan jag inte svara för vet ej vad som hände

Det är ju självklarheter för licensierade förare, men när det körs på det sättet i en gatgrupp så är det ju galet. Att det även tillåts att folk kör så andra gråter trots tidigare påtryckningar av flera personer så är jag nog berädd att hålla med om att det är oengagerade arrangörer.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Fanns föråkare i alla grupper.
De gånger jag körde i berörd grupp så såg jag inga fula omkörningar. Ingen deltagare som var fram och påpekade något för mig.
Hörde att det var en på torsdagen som fick en varning.
Efter de 4as klagomål så kallades det till ett möte. Var själv på banan vid tillfället så vad som sades på det vet jag inte.
Följande pass hade vi "extra övervakning" och vi såg forftfarande inga fula omkörnigar. Vi hade även posteringar/flaggvakter ute på banan. De såg inte hellre massor med farliga omkörningar.
Tråkigt att du upplevde det på beskrivet sätt

På torsdag förmiddag hade vi ovanligt mycket vurpor. Mer än vad vi haft på alla övriga körningar i år med banåkning.nu samantaget. Vilket var mycket tråkigt, Inga allvarliga skador som tur var.
Tycker personligen att de två dagarna fungerade mycket bra.. Och jag är övertygad om att de är betydligt fler som är nöjda med dagarna än de som är missnöjda..

//Ezzo

jag körde inte:confused:

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Det fanns föråkare på torsdagen första passet sen var det hopp o lek.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati