Gelleråsen 9 aug

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
aRWe skrev:
2210367 Inga fler som vill testa bana, det är nu fritt att anmäla sig.

Jag kommer gärna att testa mer ännu mera på bana snart, FÖRHOPPNINGSVIS har jag redan till Gelleråsen en bättre "banhoj" att köra på och Rf:en får söka ny chaufför, så kanske man utvecklas ännu mer som förare.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
sporTlovEr skrev:
2210370 Jag kommer gärna att testa mer ännu mera på bana snart, FÖRHOPPNINGSVIS har jag redan till Gelleråsen en bättre "banhoj" att köra på och Rf:en får söka ny chaufför, så kanske man utvecklas ännu mer som förare.
Det är inte hojen som sätter begränsningarna det är föraren. Detta är bevisat av den film som ligger ute på nätet där någon Guldvinge kör kurviga vägar så vi alla får stå där med våra fina sporthojar :)

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
aRWe skrev:
2210396 Det är inte hojen som sätter begränsningarna det är föraren. Detta är bevisat av den film som ligger ute på nätet där någon Guldvinge kör kurviga vägar så vi alla får stå där med våra fina sporthojar :)

Jepp vet det...hursomhelst så tror jag at jag kommer att trivas bättre om man får en mer lättjobbat och smidig hoj ialla fall!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
sporTlovEr skrev:
2211663 Just nu ser det ut som en R1 "Polkagris" från 98.
Fortsättning följer..
ahaaaa.. nåja bättre än Rf kanske?
Taste is like assholes.

Everybody got one.

:hihi

Men hur går det med ryggen å så då? :gnissla

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
TinaTjejen skrev:
2211669 ahaaaa.. nåja bättre än Rf kanske?
Taste is like assholes.

Everybody got one.

:hihi

Men hur går det med ryggen å så då? :gnissla

Ryggen går nog bra..men jag är nog öppen för flera förslag på hoj än R1, imorrn kanske Rf:en försvinner iaf(?) och med skräckblandad förtjusnande iver efter ny är stor..

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
sporTlovEr skrev:
2211750 Ryggen går nog bra..men jag är nog öppen för flera förslag på hoj än R1, imorrn kanske Rf:en försvinner iaf(?) och med skräckblandad förtjusnande iver efter ny är stor..
UT och provkör bara!
TLR kanske? Du ville väl ha twin? Touring-, bana-, skjutsa-hoj.
Nyare Gixxer?

:)

Jag har hört några få med kass rygg säga att de har svårt med sittställningen på sportmodeller. Men det kan ju delvis bero på att de kan ha suttit fel, (d.v.s. hängt på styret).

Lycka till!
Det är kul och oerhört förvirrande att tjacka hoj:)

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
TinaTjejen skrev:
2212271 UT och provkör bara!
TLR kanske? Du ville väl ha twin? Touring-, bana-, skjutsa-hoj.
Nyare Gixxer?

:)

Jag har hört några få med kass rygg säga att de har svårt med sittställningen på sportmodeller. Men det kan ju delvis bero på att de kan ha suttit fel, (d.v.s. hängt på styret).

Lycka till!
Det är kul och oerhört förvirrande att tjacka hoj:)

Men min rygg ÄR inte kass! Vad du nu fått det ifrån. :va Jag får nackspärr mellan varven och ibland lite rygg ont, men för det mesta är den bra!

Killen har tittat o provat hojen och ville ha den förutsattbart att den inte blir för dyr att försäkra för han.

Ja jag skulle vilja testa hejvilt nu, Twin har jag ju funderat på SV 1000 tycker jag är så fula...tl 1000 R är bättre, gixxer 750 från 00 säkert en dröm! Och jag tror inte försäkringen på någon hoj är för dyr än mig om jag håller mig 98-00. R1:an kostade mig 2300 helår halvförsäkring :) ZX 9 från 1998 inte helt fel heller..har t om sneglat på R6 och gixxer 600, och CBR 900:eek:r.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Vi har 3 platser kvar och alla får boka sig nu inte bara LRMC-medlemmar, om någon har missat det.
Detta är en Sporthojskurs som gör dig till en bättre och säkrare mcförare (och lite snabbare :) ) och berättigar dig till att teckna Folksams SMC-försäkring.

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Jag och Björn vill med!
Är det bara att betala? Vad händer då om nån annan hinner före när det bara är 3 platser kvar?

/Sara

Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Lindén skrev:
Jag e på!
Snabb grupp eller licens vill jag åka med...
Vem betalar jag till?

Sb skrev:
2260797 Jag och Björn vill med!
Är det bara att betala? Vad händer då om nån annan hinner före när det bara är 3 platser kvar?

/Sara
700:- BETALAR NI TILL LRMC PG 128 44 46 - 0, uppge ert nick och vad det gäller.
Jag sätter upp er på listan, betala omgående så markeras ni som betalda.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...