Gemensamt garage i gbg

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
Jag och Rackzo Söker efter ett Garage i gbg, gärna på hisingen.

finns det några fler som är intresserade av att dela?
så vi kan titta på lite större lokaler:rolleyes:

Henken

Guest
Jag är nog också intresserad! Kommer kännas otryggt att ha den på gatan nämligen....:gnissla

Rackzo

piskar nordhnet
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Flaka/R1
Är vi 5-10st så kan vi ju klara en hyra på 1500-2000kr utan problem, vet ni något ställe man kan hyra? letat runt blocket lite, men inte hittat något passande. Larm kanske man ska köpa ett också? hade varit skönt med ett lagom stort ställe där vi kan meka lite med, och självklart en riktigt sliten soffa modell 70tal där man kan pausa.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
2789660 Är vi 5-10st så kan vi ju klara en hyra på 1500-2000kr utan problem, vet ni något ställe man kan hyra? letat runt blocket lite, men inte hittat något passande. Larm kanske man ska köpa ett också? hade varit skönt med ett lagom stort ställe där vi kan meka lite med, och självklart en riktigt sliten soffa modell 70tal där man kan pausa.
Är intresserad om ni löser skiten och hyran inte ligger på mer än max 250 kr månan.... annars går det bort för m in del!

Har redan försökt med liknande prodjekt, vilket inte verkar vara en lyckad ideé tyvärr :(

Henken

Guest
Är vi 5-10st så kan vi ju klara en hyra på 1500-2000kr utan problem, vet ni något ställe man kan hyra? letat runt blocket lite, men inte hittat något passande. Larm kanske man ska köpa ett också? hade varit skönt med ett lagom stort ställe där vi kan meka lite med, och självklart en riktigt sliten soffa modell 70tal där man kan pausa.

När det gäller larm, övervakning,lås osv så har jag lite kontaker, om inte annat så kan dom otroligt mycket om det. Är väl tänkt att även jag ska kunna en del när jag är klar med utbildningen. Gällande lokaler så är jag relativt nyinflyttad så jag vet inget i princip:)

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
En annan är oxå på om man kan få garage här på hisingen, dock inte i torslanda eller dyligt, d e lite för långt bort... Uppåt en 300-350 spänn kan man nog avvara, trots att man e student...

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Bor på hisingen, och ett ställe att kunna meka är inte fel.

kom med förslag, och en prisbild robertson!

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Nu vill jag inte vara elak men.

Om ni hittar ett garage där hyran understiger 350 kr / m2 / år så är det garanterat dålig säkerhet och troligtvis inte uppvärmt med lite tur finns vatten.

Är m2 hyran låg är oftast lokalen stor. Vårt garage är på ca 250 m2 och vi har va 360 kr / m2 / år. (ingen värme, vatten finns men ingen brun/diskbänk, el ingår)

Eget utrymme på 10 m2 / hoj samt gemensahetstutrymme på ca 5 m2 / Garagemedlem

ca 15 m2 / person

15 * 350 = 5250

5250 / 12 Månader = kr / månad / 15 m2 / person

Mindre lokal ca 100 - 150 m2 med bra dörrar och väggar skulle jag tippa på att m2 hyran / år ligger runt 450 kr.

ca 560 kr / månad / 15 m2 / person

Lycka till MVH Oskar

mangan82

I´m hinhåle
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
R6
jag och brorsan är på!!
jag jobbar på bilskrot och fabrik som tillverkar
inredningstyg till bilar.
bror kör lastbil.

Henken

Guest
Nu är vi rätt många. Dags att kolla med bekanta osv gällande lokaler!

mangan82

I´m hinhåle
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
R6
vi skulle träffas i verkligheten så att vi kunde diskutera olika möjligheter
och se så att vi har samma tänk..
det finns ju en del lokaler på blocket såg jag.

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
inte utan att man e sugen på att dela men vet inte om man vågar.. brukar bli en del spring och lånande hit och dit... men kanske e enda sättet att få ett garage så jag e för att diskutera saken... beror iof på vart det e tänkt att ligga det där garaget...

John_gbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
VF 1100C & FZ6-N
Hej på er , ja det låter super bra jag är med oxå .
hm om man är några stycken kan man ju ordna med en ekonomisk föreing och få stöd till hyra o verktyg av kommunen .
räkna in mig och jag har lite kompisar som är sugna med . det där med lånande sånt får man ju ordna så folk sköter sånna som misskötersig sparkas ut med röven först .

dfalemo

falemo-racing.se
Gick med
31 Dec 2003
Hoj
R1
Jag är också väldigt intresserad av ett garage, bor på hisingen så det hade varit skönt att ha det i närheten. Har ringt på ett garage ute i Torslanda för ett tag sen, det var dock för stort och för dyrt för mig själv, men kan ta och höra om det finns kvar och vad priset och storleken var vilket jag har glömt bort.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024