Generator/laddning

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Hej,

Är det någon som har erfarenhet/kunskap om generator?
Min GPZ 1100 -84 laddar inte. Från generatorn kommer det 3 st gula trådar, jag kopplade loss från laddningsregulatorn och mätte spänningen mellan generatorn och jord, på en av dem var det ca 18 V vid 1500 varv de andra två var det mellan 0 och 2 volt, jag gissar att det ska vara 18 volt på alla eller?

Tacksam för hjälp är inte så sugen på att köpa både generator och laddningsrelä för att hitta felet med try and error metoden. :Bugar

Andersflygare

Andersflygare
Gick med
27 May 2005
Hoj
GSXR1100-93 GSX1100EF INTRUDER 1400-00
om jag gissar rätt skall du mäta mellan dom tre gula trådarna...och det skall vara 80-90 volt.....så var det på min 1100ef 84......det är trelindningar så du måste mäta dom olika....dvs mellan tråd 1 o tråd tre.....och sen mellan nr 2 o nr 1 och så vidare
Anders

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Andersflygare skrev:
om jag gissar rätt skall du mäta mellan dom tre gula trådarna...och det skall vara 80-90 volt.....så var det på min 1100ef 84......det är trelindningar så du måste mäta dom olika....dvs mellan tråd 1 o tråd tre.....och sen mellan nr 2 o nr 1 och så vidare
Anders

Tack,

gissar att de är ungefär lika uppbyggda, de där gamlingarna.

Jag provade att mäta mellan lindningarna tyckte att det va logiskt, men mellan lindningarna har jag ingen spänning alls.. Endast mellan lindning och jord.

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Andersflygare skrev:
Anders

Finns det någon mer som har fakta i fallet?

Om Anders har rätt så är det ju bara att handla, men ja skulle vilja ha lite mer kött på benen innan jag beställer delar :Bugar :Bugar :Bugar på förhand.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln