Geocaching by bike

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Min kollega har precis haft en lång utläggning om hur kul det är med Geocaching.

Jag känner att det är hård nördvarning men blir samtidigt lite nyfiken. Känner oxå att det kan vara ett perfekt sätt att hitta nya vägar att tuffa runt på när man saknar ett mål att åka till.

Geocachar du?

Ska vi ha en egen liten geocaching-grej inom sh?

Ska vi äga upp hela http://www.geocaching.se/ och tillsammans åka till ALLA platser som ligger 5 mil inom Gbg's centrum? :D

Sewgen?

Marks faktaruta: Man letar upp en plats som nån annan redan varit på och lagt ut dess koordinater. Väl där finns det en liten loggbok och kanske en uppgift.
Vill man så letar man upp en egen plats, pillar dit en bok+penna och kanske hittar på en uppgift "Denna lilla räserbil ska fortast möjligt upp till Åmål och sen tillbaka igen till ursprungsplatsen Götaplatsen."
För att kunna vara med och leka behöver man en GPS som funkar när man använder den till fots. En "vanlig" bilGPS har inte förmågan att navigera när man står still. Batteri är oxå bra om den har.
Det kostar inget att regga sig.
Ofta leds man till spännande platser man inte visste fanns.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Det där provade jag för nåt år sen, men jag tröttnade en dag när jag letade en cache som låg så jäkla dumt till att jag hade lera upp till knäna, och ändå hittade jag den inte. Har visserligen haft funderingar på att ta upp det igen.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Det där provade jag för nåt år sen, men jag tröttnade en dag när jag letade en cache som låg så jäkla dumt till att jag hade lera upp till knäna, och ändå hittade jag den inte. Har visserligen haft funderingar på att ta upp det igen.

Varje cahe har en graderad skala på hur svår terräng den ligger i, samt hur svår den är att hitta.

Åker man runt med hojkläder ska det nog vara rätt lätt på båda dom punkterna.

MickeXJR1300

Stilig
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
XJR 1300SP och Honda SCV100 LEAD
Geocaching är väl perfekt för oss hojåkare, många cachar ligger ju innom bekvämt gångavstånd för oss hojåkare.
Cachar inte själv men jag har två kompisar som varit/är med i sverigetoppen så en å annan cach har jag besökt.

Nördvaningen är grymt stor.
Den ena kompisen är så nördig att han stannade påväg till BB när tantens vatten gått för att plocka en cach.

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
meningslöst dravvel o kuta runt i timmar för att klottra i en bokjäkel..nä fan göm en tusing i skogen unde en sten så skall jag vara med o leta:ler-*

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy