Geocaching

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Geocaching är kul. Jag hamnar i en massa märkliga städer i jobbet. Att ge sig ut och jaga en cache eller tre slår alla kvällar på hotellrum.

Däremot ids jag sällan "ta" cachen. Jag hittar rätt ställe, som ofta är en intressant plats, men att där gå omkring och leta efter en liten plastburk instucken i en skreva någonstans... näääe...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dottern tyckte det var kul, så i egenskap av körkorts/bil innehavare har jag följt med och cashat några...

Nu har jag ju en Android telefon med GPS, så man kanske skulle återuppta cashandet?

Några apptips?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Utan tvekan gratisappen c:geo

+1

Yes

Som nån skrev här ovan så är det roliga att man får se en massa skumma platser/lära sig en del saker som man skulle missat annars. Själva "skatten" skiter jag i, men vill gärna hitta burken bara för att.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Tjoho vilken kul grej.
perfekt att ha såom mål för dagens promenad.
Jag hade två bara 1 km från där jag bor första jag ska göra imorgon!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo, det var ju faktiskt kul, och man motiveras att motionera utan att tänka på det.

Som bonus så får man klura lite och vara barnslig på kuppen.

Ska ladda ner appen, tack för tipset!

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Skitkul, jag och brorsan var ute och letade upp våra två första igår. Dock verkar det som att många av casherna är lite för "lätta" att hitta.

Blir en perfekt anledning att på lediga dagen imorn att ta en cykeltur imorn och söka upp en annan.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Skitkul, jag och brorsan var ute och letade upp våra två första igår. Dock verkar det som att många av casherna är lite för "lätta" att hitta.

Blir en perfekt anledning att på lediga dagen imorn att ta en cykeltur imorn och söka upp en annan.

Har du för lite problem så gå på mysterycacharna, de med ett frågetecken. Då får du att göra :)

Leta upp denna tex och tala sen om för mig hur du gjorde, för jag har kört fast: The Lindhagen Code

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Tog hem geocashing. Verkar vara bra skit.

Jag bodde visst mitt i en serie cashar på 8st. Bara 150m till den närmaste (sista).

När tanten kommer hem så ska vi (jag, tant + unge) minsann ut o leta. Kanske är det detta som behövs för att man inte ska slappa för hårt i soffan...

EDIT: någon om är reggad på geocashing.com eller se och vill ha en kompis? Heter Bootstrap79 där.

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tog hem geocashing. Verkar vara bra skit.

Jag bodde visst mitt i en serie cashar på 8st. Bara 150m till den närmaste (sista).

När tanten kommer hem så ska vi (jag, tant + unge) minsann ut o leta. Kanske är det detta som behövs för att man inte ska slappa för hårt i soffan...

Jäss. Då har man iaf nåt att göra när man ändå är ute och går. Trist att bara rulla vagn planlöst.

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Jag började med detta idag, det blev en lååång promenad. Jag hittade 3 av 5 som jag sökte.

Det är lite komiskt när man irrar runt och letar med massa folk som tittar konstigt.

Jag har en kul bok med vitsar som jag ska gömma när jag ska ut nästa gång. :D

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jäss. Då har man iaf nåt att göra när man ändå är ute och går. Trist att bara rulla vagn planlöst.

Vill du bli min geocashkompis? :hej:kär

Precis. Får se till att inte välja dom som har för jobbig terräng bara. Svårt med spermatruck då :gnissla

Jag började med detta idag, det blev en lååång promenad. Jag hittade 3 av 5 som jag sökte.

Det är lite komiskt när man irrar runt och letar med massa folk som tittar konstigt.

Jag har en kul bok med vitsar som jag ska gömma när jag ska ut nästa gång. :D

Var i götet var du och snurrade?

Jag ska ta den på Frölunda Torg när minigrisen vaknat.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj

Precis. Får se till att inte välja dom som har för jobbig terräng bara. Svårt med spermatruck då :gnissla

Ääääh. Jag klättrar i berg med min barnvagn. Lillen garvar hysteriskt när det skuttar lite :)

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old

Var i götet var du och snurrade?

Jag ska ta den på Frölunda Torg när minigrisen vaknat.

Runt här i kaverös och ruddalen. :tummenupp

Ska tipsa dig om den jag gömmer sedan :D

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Nu har jag tagit min första.

Fick ge upp två då sonen på 18 månader hade helt andra planer. Det är minsann inte så lätt att hitta dom. Kan ha och göra med mitt väldigt dålig tålamod oxå :gnissla

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag skrev ju lösningen i din tråd om det!

Såg det nu, men det funkar inte. Cachen skall ligga i sthlm dvs de första siffrorna måste bli 59, och det är bara 47 vita....

Men det var ett bra försök. Jag lagt den här lite åt sidan nu i väntan på att lösningen skall uppenbara sig. Jag/vi har förmodligen gjort det svårare än det är på nåt sätt...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha