Getingar - brinn i helvetet!

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Fy för den lede vad jag hatar dessa kryp! De blir dessutom bara större och större för varje år. Tog nyss en rackare i grabbens rum som bara var obetydligt mindre än en albatross, jag svär!

Dammsög först upp den och trodde att allt var frid och fröjd tills grabben ropar att det är en fluga i rummet. Hittar då den gul-svarta satan på fönstret och tar den ånyo med dammsugaren, men misstänker att de bestarna är ganska duktiga på att överleva och förmodligen kryper ur röret för att slippa det personliga helvete jag har förpassat dem till. Glad i hågen traskar jag då ned och hämtar min getingdödare. Den kan närmast beskrivas som ett tennisracket, fast med ström i trådarna (går på batteri och är ofarligt om man inte är en insekt). Tömmer påsen i soptunnan och ta mig tusan om den djävulen inte ligger där och sprattlar för att komma loss. Låter den sätta sig på trådarna på racketen och sedan blir det grillfest. Är så fantastiskt glad över den racketen, äntligen är det krigsföring mot de asen där jag går vinnande ur striden varje gång. Muuuuhaaaa haaaa haaaa *diaboliskt*
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Dagens I-lands problem. Själv sitter jag å pluggar på mikrotenta i ekonomi å fattar inte mycket. :huvet :huvet
 

MikkE

Guest
jag såg en geting i förrgår som fanemej var stor som ett plommon.. BLÄÄ!!!
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
mankan skrev:
. Muuuuhaaaa haaaa haaaa *diaboliskt*

Hohoho jag var med om samma sak typ alldeles nyss. Var ute i garaget och mekade RC, och hör nånting av ont sinne komma burrandes bakom mig.. vänder mig om och visst, där "står" den rackaren. Stor som fasen och man kunde se gadden på håll tom.. en drottning tro?
Iaf.. Tar tag i en manual med sprängskisser och börjar veva lite.. och tro på f*n att jag inte får in en pärla och getingen dimper ned på arbetsbänken! Jag höjer näven och precis när jag ska drämma till tänker jag, undrar hur den skulle reagera på lite nitro/metanol... :rolleyes: Kanske skulle det bli en mutantgeting :confused: :yoparty

Fast, nej.. det blidde det inte.. :näsblod :va
 

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
cbr 1000 -06
Dom borde förbjudas eller iaf ifrågasätta deras vingar och efter en folkomröstning besluta om dom är kapabla att bära ansvaret som vingar medför.
 

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
MikkE skrev:
jag såg en geting i förrgår som fanemej var stor som ett plommon.. BLÄÄ!!!


Det värsta är väl ner man krockar med dem på bågen och får hela getingen utsmetad över visiret. En trafikfara är vad de är!! :mad:
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Det värsta måste ju vara att få in en geting i hjälmen när man kör hoj :skrämd
En och annan mygg och knott har man väl svalt på cykel men det är ju ingenting.. :3freak
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
K-Micke skrev:
Jag förstår inte varför folk retar sig på getingar. :confused: Dom angriper ju bara i självförsvar.

Inte riktigt sant. Jag var sommarbarn hos en biodlare för många år sedan, och han hade inte mycket till övers för getingar. Han berättade bla. att getingar går till anfall om man tex. luktar svett eftersom de blir störda av det, och det är inte vad jag kallar självförsvar (i så fall ligger min chef risigt till :D ).
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Maxxi skrev:
Dagens I-lands problem. Själv sitter jag å pluggar på mikrotenta i ekonomi å fattar inte mycket. :huvet :huvet


Se där! Den har jag gjort. Ja inte var det roligt direkt! :tungan
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
mankan skrev:
Inte riktigt sant. Jag var sommarbarn hos en biodlare för många år sedan, och han hade inte mycket till övers för getingar. Han berättade bla. att getingar går till anfall om man tex. luktar svett eftersom de blir störda av det, och det är inte vad jag kallar självförsvar (i så fall ligger min chef risigt till :D ).


Hahahah!! :rofl
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Getingar är OK! Det är ju bara att jaga iväg dem lite försiktigt...


Det är ju Fästingarna som är från HELVETET!!! :4skrika Fan, vad jag avskyr de jävla äckliga onyttiga satans krypen. Smittospridande små resevoarer av otäcka sjukdomar till spindeldjuras. Arrrgh! Burn motherfucker burn... *elakt skurkskratt*
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Det där med att dom blir större och större.. Börjar tro på det.. Har sett 2 st getingar som var det STÖRSTA jag sett i hela mitt liv nu på två dagar :skrämd

Dom var säkert 5-7cm långa och feta så innåta h-e... Har fobi för kryp så mår inte så bra av denna "evolution"...
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vad är det för fel på getingar nu helt plötsligt? :)

Tycker de är coola små varelser. Ruskigt välorganiserade också.
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Fick in en geting i hjälmen mitt i en rondell förra sommaren...hatar getingar så jag fick panik och vinglade som värsta fyllot för att sedan stanna vid vägkanten och slita av mig hjälmen :)
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Råkade ut för en jäkligt otäck grej idag..
För att göra en lång historia kort, så parkerade jag och tjejen på en skogsväg och gick ur bilen. När vi gick tillbaka till bilen efter ca 5 min så svärmar det 10-20 st STORA getingar (jordgetingar?) runt bilen. Efter många om och men så tar tjejen nyckeln och går helt sonika lugnt och försiktigt in i bilen och kör bort den ett femtiotal meter. (Ja, jag vet, jag skulle sitta där ännu utan henne..)
När jag sedan lyckas ta mig in i bilen så följer svärmen efter bilen hela tiden!! :jisses Vägen var rätt dålig så vi håller väl en 40 knyck och när vi stannar efter 1-2 km så är svärmen borta.. ett tag!!!!!!! max en halvminut senare så är svärmen där igen runt bilen!! :eek: :eek:
Som i en jäkla skräckfilm!! Snacka om att dom inte gillade min blå audi..

Är det nån som vet varför dom gör så, och vad man ska göra om man inte har en bil att fly i???
Vilket fall som helst så var det skitläskigt...

Edit: Ilandsproblem 2, jag är verkligen skiträdd för getingar, och mardrömscenariot är ju när man sitter på en uteservering med en öl, intrasslad bakom en massa stolar, och det är då det händer. Det kommer en geting. Där ska man sitta och se helt oberörd ut pulsen bara stiger!!! Vad ska man göra för att inte reta upp den, men ändå få bort den?? Jag tänker jämt att nån bakom ryggen redan retat upp fanskapet och att den kommer att sticka mig... Vad ska man göra??

Är allergisk mot en massa skit men jag har aldrig blivit stucken, så jag vet inte hur det är med getingar..
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top