Getingar - brinn i helvetet!

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Jag tycker Retta -04 ser ut som en geting. :D
 

sandstream

Guest
Träffade en kompis på Konsum nyss och hans ena dotter haltade. Hon hade precis blivit stucken av en geting i stortån :(
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Att getingar har en mening och betydelse, japp det har dom.
Att dom smusslar omrking med blommorna har jag aldrig hört. Dom är väl renodlade rovdjur som äter andra insekter. Håller bestånden nere av spindlar och annat drägg.

Fästingen är det värsta som någonsin skapats. Har INGEN mening, har inga fiender och gör ingen nytta. Det går inte heller att utrota dom, totalt omöjligt och dom blir bara fler och fler. Visst, man skulle kunna utrota dom ett tag, ett väldigt litet tag på få platser men då skulle man även utrota allt annat där.
Jobbigt?
 

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Dangerous_Dave skrev:
Dom är söta när Herr Deodorant och Herr Tändare är färdiga med dom :lol

Nu ska vi vara snälla ;)

Btw, så hälsade en geting på min panna idag :confused: Sen flög han vingligt därifrån..

Enda gången jag blivit stucken var när jag va 7 år eller så och hittade en halvdöd geting som jag började bolla med :dummer Efter någon minut ledsnade han och stack mig i handen :p
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
The_FacultyGirl skrev:
Nu ska vi vara snälla ;)

Btw, så hälsade en geting på min panna idag :confused: Sen flög han vingligt därifrån..

Enda gången jag blivit stucken var när jag va 7 år eller så och hittade en halvdöd geting som jag började bolla med :dummer Efter någon minut ledsnade han och stack mig i handen :p

En gån när jag va liten.... hittade jag en burk med kylsprej hemma som var jättekul att spruta på getingar. Dom somnar då om man inte sprutar för mycket. Ta ett gäng getingar och några flugor i en stor glasburk och låt dom vakna i värmen :D
kriiiiiiiiiig :hihi
 

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
vågen skrev:
En gån när jag va liten.... hittade jag en burk med kylsprej hemma som var jättekul att spruta på getingar. Dom somnar då om man inte sprutar för mycket. Ta ett gäng getingar och några flugor i en stor glasburk och låt dom vakna i värmen :D
kriiiiiiiiiig :hihi


Morr... :mad:
fast om du var liten så e du lite förlåten.. annars :fatta!

Menar bara att man inte ska plåga djur i onödan! Oavsett om det e däggdjur, fiskar eller insekter!
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det är riktiga as det där. Fångade några i en håv en gång och försökte dränka dom. Det gick inte, dom kröp upp längs med skaftet till ytan... Hittar jag ett bo så utrotar jag dom direkt med bensin å andra kemikalier.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag hatar också getingar.

en gång för några år sedan hittade jag ett getingbo på mina föräldrars tomt i en dörr. jag tänkte att nu ska jag döda dom alla så att dom inte kommer och stör mig när jag sitter i trädgården och dricker saft. jag hämtade ett badmintonracket och började kicka på dörren. så fort en geting kom ut så slog jag sönder den i luften med racketen. jag plockade geting efter geting. alldeles lysande gick det. sen kom den sista getingen ut. det flög rakt mot mitt ansikte som en kamikazepilot. jag slog en gång och missade. slog en gång till och missade då också och getingen fick in en klockren träff på mig. stack mig rakt i ansiktet under ögat. ha ha.. kul va? kändes nästan som att det var rätt åt mig.
 

Frazze

Kall om handen...
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Älvsjö/Östersund
Hoj
Hoj på dig själv du...
Ingen geting, men stor ändå... (Jag har rätt stor tumme :tummenupp)

Hatar getingar alltså, och spindlar för den delen...

Vem skulle vinna mellan denna och en geting tro?
Skulle vara kul att se fighten...
 

Bifogat

  • spindel.jpg
    spindel.jpg
    13.9 KB · Visningar: 154

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Flamma77 skrev:
Det är ju Fästingarna som är från HELVETET!!! :4skrika Fan, vad jag avskyr de jävla äckliga onyttiga satans krypen. Smittospridande små resevoarer av otäcka sjukdomar till spindeldjuras. Arrrgh! Burn motherfucker burn... *elakt skurkskratt*

Håller med, har "avlivat" 3st redan i år... mer lär det bli! :gnissla
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Getingar gör sig bäst på insidan av en mikrovågsugn, :hihi där hamnade åtminstone en antagonist som fick för sig att stickas förra sommaren. Men jag håller med de som menar att fästingar är värst och mig veteligen inte fyller någon funktion i någon näringskedja. Getingar är åtminstone mat åt en del fåglar.

/Olzki
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
bmwjohan skrev:
jag hatar också getingar. Yada-yada...
Haha! En plastpåse som man knyter runt boet är kanske snäppet bättre. :tummenupp

Ska väl erkänna att jag inte direkt älskar getingar heller, även om de fyller sin funktion i naturen. De ska fan vara ivägen över allt. Sen snor de jävlarna bullar, kakor, läsk och sånt också.
 

Solid snake

Guest
Vad har vi kommit fram till i denna tråden då?

Jo, att getingar är till för att jävlas bara, bin gör iaf honung som man kan äta. :tungan
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Solid snake skrev:
Vad har vi kommit fram till i denna tråden då?

Jo, att getingar är till för att jävlas bara, bin gör iaf honung som man kan äta. :tungan

...och honung blir man väldigt stark av! :fakta :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top