Ghost Rider (Film)

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Jag saknar en film om seriefiguren Lobo från DC Comics.

Det skulle rokka phätt :yoparty

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Tjoffe skrev:
Jag saknar en film om seriefiguren Lobo från DC Comics.

Det skulle rokka phätt :yoparty

Vore grym, men fan vet hur man skulle få till ett manus? Storyn där han o tomten gör upp med knivar om vem som ska få dela ut julklappar?

Däremot har ju Preacher alla möjligheter att bli hur bra som helst. *hoppas*

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Chrille skrev:
Daredevil vinner på att den är sann mot ursprungshistorien och att de har valt just rätt story, karaktärer och stil. Tycker även att Bens framträdande i DD klår ALLT som Cage lyckats producera.
Jag skulle påstå att face off kan vara en av de bästa amerikanska actionfilmerna men det är just för att cages roll passar för extremt överspel. Sen verkar du inte sett wild at heart, bringing out the dead eller adaptation heller. Iofs, förlåt om jag verkar dryg men om du är så impad över Bens framträdande i DD så kan du knappast ha sett många filmer för den är dålig nå fruktansvärt. Hellre håller jag på Sin city, batman 1,2 och begins och hulken om vi ska prata serietidningsfilmer. Constantine funkade rätt bra också men jag är en sucker för Keanu, han är inte bra men han är mr woah, järndött och trevligt.

FUBAR skrev:
Hade det låtit häftigare om Robban Deniro hade sagt det? Eller tror du Cage kom på den repliken själv :va
Klart det hade, är du dum på riktigt?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det som gör FaceOff till en hyfsad actionrulle är Travolta. Utan Cage hade den kunnat förtjäna en plats bland de riktigt bra underhållningsvåldrullarna.

De gamla Batmanrullarna är väl OK men lirar inte i samma division som den senaste. För mycket humor och trams. Gillar när de kan ta något så fjantigt som män i trikåer och göra det på allvar.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Chrille skrev:
Gillar när de kan ta något så fjantigt som män i trikåer och göra det på allvar.

På tal om det måste man ju faktiskt ge X-Men en eloge för meningsutbytet:

- You actually go outside in these things?
- What would you perfer, yellow spandex?!

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Chrille skrev:
Vore grym, men fan vet hur man skulle få till ett manus? Storyn där han o tomten gör upp med knivar om vem som ska få dela ut julklappar?

Däremot har ju Preacher alla möjligheter att bli hur bra som helst. *hoppas*

Manus måste ju va det minsta problemet.

Påskharen tycker att jultomten tar för stor plats och lägger ut ett kontrakt på den skäggige fan! Hitmannen Lobo tar kontraktet och upplägget är klart för historiens bästa actionrulle.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
korvgubbe skrev:
På tal om det måste man ju faktiskt ge X-Men en eloge för meningsutbytet:

- You actually go outside in these things?
- What would you perfer, yellow spandex?!

Mästerligt! Det blir inte bättre än så och det är reserverat för nördarna som har läst tidningarna.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Är det förövrigt bara jag som tycker spindelmannen filmerna är grymt överskattade? Första halvan av första filmen var ganska bra men sen blev det dåligt. Tycker spindelmannen är aldeles för dålig och när han i tvåan bara velar och är cry hela filmen är det då fruktansvärt dåligt.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Markus skrev:
Har någon sagt att det är bra rullar? :confused:
Alla säger att det är bra rullar. Om du frågar vilka de bästa spindelmannen filmerna så säger människor spindelmannen 1&2 i typ 8/10 fall skulle jag tro. Eller så är det jag som fått det om bakfoten.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Chrille skrev:
Det som gör FaceOff till en hyfsad actionrulle är Travolta. Utan Cage hade den kunnat förtjäna en plats bland de riktigt bra underhållningsvåldrullarna.

...

Det som gör FaceOff till en hyffsad actionrulle är John Woo. Travolta borde aldrig ha lämnat dansgolven. Orsaken till att han var bra i Pulp Fiction var Jackson. Att sätta cage och travolta i samma film tyder på visst mod, att ro iland det på så sätt att det faktiskt blir bra underhållning tyder på talang, helt klart.

X-men filmerna är väl den bästa filmatiseringen hittils, Xavier och wolverine är ju spot on mer eller mindre. En film med Halle Berry kan per defenition inte vara dålig heller. (Catwoman räddas av det faktum att hon höll tacktal när hon fick rasberryaward...)

Chrille..... Asså, att du tar upp DD och Ben A i samma mening som "bra film" tyder på att det är dags att släppa hörnflaggan och börja köra hoj igen. I vilken form som helst faktiskt!

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag längtar IAF tills venom och carnage är med i spider-man. Var det inte snack om att venom/carnage skulle vara med i nästa? Eller var det kanske i nummer 4 det.
Constantine var jävligt bra faktiskt. Batman begins var också grymt bra, den såg jag faktiskt på drive-in bio i Rättvik, europas största vanliga bioduk har jag för mig det var. Måste köpa den filmen så man får se den hemma med ordentligt ljud också.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
t-rex skrev:
...

X-men filmerna är väl den bästa filmatiseringen hittils, Xavier och wolverine är ju spot on mer eller mindre. ...

Wolverine tycker jag faktiskt att de sumpar rätt illa. Skådespelare och nivån på det hela är sjysst, men det är ju ändå fråga om Marvels bästa figur. Det kunde funnits en hel del till där. Mest saknar jag rock'n roll-attityden som borde ha funnits där.
Och att inte ha med "Jag är den bäste på det jag gör, även om det inte är vackert...."

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Chrille skrev:
Wolverine tycker jag faktiskt att de sumpar rätt illa. Skådespelare och nivån på det hela är sjysst, men det är ju ändå fråga om Marvels bästa figur. Det kunde funnits en hel del till där. Mest saknar jag rock'n roll-attityden som borde ha funnits där.
Och att inte ha med "Jag är den bäste på det jag gör, även om det inte är vackert...."

Jag hade velat sett mer rökande och drickande från honom :tummenupp

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Chrille skrev:
Sen kan man även fråga sig varför inte gambit är med?

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
honkiie skrev:
Sen kan man även fråga sig varför inte gambit är med?

Hoppas han dyker upp, han är ju också rätt fräck =). X-men filmerna har jag sett ganska många gånger, Växt upp med tidningarna.
Vi lär väl få se pheonix också i nästa film, för det var väl det hon blev i översvämningen på slutet misstänker jag.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Hinkas skrev:
Jag hade velat sett mer rökande och drickande från honom :tummenupp

Jupp. Vem bryr sig om hälsoråd när man har superläkekrafter?

Gambit har ingen plats i X-men med tanke på vilken era de har valt. Däremot är det löjligt vad de gör med Colossus, Rouge, Iceman, Kitty Pryde och Pyro dvs degraderar till fjortisar.

Hinkas skrev:
...
Vi lär väl få se pheonix också i nästa film, för det var väl det hon blev i översvämningen på slutet misstänker jag.
No shit Sherlock?!? :tungan

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Chrille skrev:
Jupp. Vem bryr sig om hälsoråd när man har superläkekrafter?

Gambit har ingen plats i X-men med tanke på vilken era de har valt. Däremot är det löjligt vad de gör med Colossus, Rouge, Iceman, Kitty Pryde och Pyro dvs degraderar till fjortisar.

Det håller jag med om. Lite jobbigt. Colossus ska vara stor, silvrig och bryta på ryska =). Pyro och Iceman ska hålla på och jävlas med varandra och vara allmänt humoristiska, inte sitta vid en skolbänk.
Troligtvis så kommer dom ju i stort sett kunna göra hur många filmer som helst om x-men.
Men vad tyckte ni om Fantastic 4 då? Jag tyckte den var sådär... Det var ju typ bara en uppladdning för att göra 10 filmer till.

Chrille skrev:
No shit Sherlock?!? :tungan

Dööööh! =)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Hinkas skrev:
Men vad tyckte ni om Fantastic 4 då? Jag tyckte den var sådär... Det var ju typ bara en uppladdning för att göra 10 filmer till.
Har inte sett fantastiska fyran, har hört att den ska vara dålig och jag tyckte serien var töntig när jag var barn. Däremot så måste jag ju se den på grun av en av huvudrollerna spelas av en viss tjej som är vansinnigt fräsch.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024