Gianelli avgassystem!

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Nu när endå den här tråden är uppbumpad så kan jag passa på att fråga en sak.

Hur ligger effekt kurvorna på dom här 3 rören till en Aprilia Rs 125 årsmodell 05 om det spelar någon roll som det knappast gör

- Gianelli
- Arrow
- Athena

Var kommer effekten i dom rören? Skulle vilja ha ett lite mer mellan varvigt rör.
Och nog borde väl effekten stiga mer än 2-5 hk om jag har ett STRYPT ORGINAL RÖR?

Och vad gör den där slangen som går in i orginal röret för någonting?

Sen i mitt rör är det någon som är löst innuti det, kan det vara att det är kattalysatorn/strypningen som har lossnat? om den nog har kattalysator i röret men tycker jag läst att dom har det. för det värkar vara något lite större som är löst.

Tacksamm för svar :)

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Nu när endå den här tråden är uppbumpad så kan jag passa på att fråga en sak.

Hur ligger effekt kurvorna på dom här 3 rören till en Aprilia Rs 125 årsmodell 05 om det spelar någon roll som det knappast gör

- Gianelli
- Arrow
- Athena

Var kommer effekten i dom rören? Skulle vilja ha ett lite mer mellan varvigt rör.
Och nog borde väl effekten stiga mer än 2-5 hk om jag har ett STRYPT ORGINAL RÖR?

Och vad gör den där slangen som går in i orginal röret för någonting?

Sen i mitt rör är det någon som är löst innuti det, kan det vara att det är kattalysatorn/strypningen som har lossnat? om den nog har kattalysator i röret men tycker jag läst att dom har det. för det värkar vara något lite större som är löst.

Tacksamm för svar :)

Gianelli: Ger mellan register, ger cirka 3.20 hästar på bakhjulet ( kollat bänkningspapper )
Arrow: Ger effekt i högvarv tror de va 3.50 hästar + .. på hjulet.
Athena: Vet inte så mycket om det, en jag känner har beställt ett sånt, återstår att se om det är bra. Men tips är att gå på dom mest ''kända'' avgassystemen.. Som gianelli,jollymoto och arrow . Sen finns det säkert fler :gnissla .
Jag har iallafall beställt kevlar gianelli ljuddämparen från mohlins, kröken kommer senare :yoparty

/Petai

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Gianelli: Ger mellan register, ger cirka 3.20 hästar på bakhjulet ( kollat bänkningspapper )
Arrow: Ger effekt i högvarv tror de va 3.50 hästar + .. på hjulet.
Athena: Vet inte så mycket om det, en jag känner har beställt ett sånt, återstår att se om det är bra. Men tips är att gå på dom mest ''kända'' avgassystemen.. Som gianelli,jollymoto och arrow . Sen finns det säkert fler :gnissla .
Jag har iallafall beställt kevlar gianelli ljuddämparen från mohlins, kröken kommer senare :yoparty

/Petai

Okej då vet jag lite! jag ska också beställa någon av dom 3 men vet inte riktigt vilket! Men med 3.20 och 3.50 så menar du 32 eller 35 hästar?

Nog borde det ju bli en märkbar skillnad på org rör me strypningar och med trimrör ?

Sen vad är det för slang som går in i avgasröret på orginal röret? Det är väl inte sånt på trimmrör ? och vad ska man göra med slangen om man byter rör ?

Mister_tuned

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2008
Hoj
Husaberg 650
Okej då vet jag lite! jag ska också beställa någon av dom 3 men vet inte riktigt vilket! Men med 3.20 och 3.50 så menar du 32 eller 35 hästar?

Nog borde det ju bli en märkbar skillnad på org rör me strypningar och med trimrör ?

Sen vad är det för slang som går in i avgasröret på orginal röret? Det är väl inte sånt på trimmrör ? och vad ska man göra med slangen om man byter rör ?

han menar nog att omm du har 30 så får du 33,2hk och 33,5hk tror jag.

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Exakt..
Lär ge märkbar skillnad..

aa ser ju inte så mkt ut men e ju trotsalt 10% mer hästar:rolleyes:

Jo så är det ju. men jag kanske bara har 20-25hp nu för mitt avgasrör är strypt.

Funderar på ett Gianelli tror du det är ett bra alternativ? jag kan köpa ett beggat men nytt för för lite billigare så därför funderar jag på det men tycker inte gianelli är så jätte snyggt tycker bättre om arrow!

Någon som har bild på Athena rör/slutburk till aprilia rs 125 ?

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Jo så är det ju. men jag kanske bara har 20-25hp nu för mitt avgasrör är strypt.

Funderar på ett Gianelli tror du det är ett bra alternativ? jag kan köpa ett beggat men nytt för för lite billigare så därför funderar jag på det men tycker inte gianelli är så jätte snyggt tycker bättre om arrow!

Någon som har bild på Athena rör/slutburk till aprilia rs 125 ?

Jag har köpt nya gianelli ljuddämparen till en början, kröken kommer sen..
Vem tycker inte att nya gianelli ljuddämparna är coola? Hur balla som helst !
Arrow är billigare än gianelli ute i europa.. Så man ska inte köpa avgassystem i sverige ifall man vill spara pengar.. Hade jag varit du hade jag uteslutit Athena och gått på dom bättre/kända rören, men det är helt upp till dig.

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Slutrör

Sorry att jag frågar i tråden, men orkade inte göra en ny tråd för det:död

Hur stor inverkan har själva ljuddämparn på effekten på en 2t?
Kröken vet jag ju spelar roll men själva dämparn efteråt?
Glad för snabbt svar :)

Tack i förväg :)

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Jag har köpt nya gianelli ljuddämparen till en början, kröken kommer sen..
Vem tycker inte att nya gianelli ljuddämparna är coola? Hur balla som helst !
Arrow är billigare än gianelli ute i europa.. Så man ska inte köpa avgassystem i sverige ifall man vill spara pengar.. Hade jag varit du hade jag uteslutit Athena och gått på dom bättre/kända rören, men det är helt upp till dig.

Okej men Arrow eller Gianelli då? vad sku du rekomendera?

Det här gianelli röret får jag lite billigare om jag köper http://www.marknaden.ax/object.con?id=28891
Men jag tycker Arrow är snyggare och det ger mera hk också väl? men sen är det högvarvigare?

Men hur många storlekar måste man gå upp i munstycke när man byter rör ungefär?

Sen vet du vad man ska göra me den där slangen till röret på orginal? är de bara att plugga igen?

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Om du tycker att du vill ha ett arrow så ska du vel köpa det.. Billigare dessutom. Arrow ger mer hk ja och högvarvigare. hur många storlekar du måste gå upp i munstycke vet jag inte, brukar ingå munstycke när du köper avgassystem.. När jag besiktar så stryper jag med avgasport :) det räcker nog.. å lite dämp ull :)

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Om du tycker att du vill ha ett arrow så ska du vel köpa det.. Billigare dessutom. Arrow ger mer hk ja och högvarvigare. hur många storlekar du måste gå upp i munstycke vet jag inte, brukar ingå munstycke när du köper avgassystem.. När jag besiktar så stryper jag med avgasport :) det räcker nog.. å lite dämp ull :)

Okej! Arrow är dyrare här på åland och jag får antagligen köpa det där beggade fast det är ju alldrig andvänd för ca 50-60 euro billigare = 500-600 kr
och det är gianelli och jag vill ha mera mellanvarvigt så blir nog det om han säljer det för de prise jag ville! annars kanske det blir arrow...

Men tror inte det följde med munstycken av han så vad tror du jag borde ha? har du själv trimmrör? vad kör du isåfall med? runt 200 fundera jag på men vet inte vad det är orginal...

Sen med besiktningen så är det ingen fara för här på åland är det 1 gång besiktning när man tar in hojarna från någe annat land sen alldrig mer om man då inte avregistrerar den som jag inte tänker göra :tummenupp

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Sorry att jag frågar i tråden, men orkade inte göra en ny tråd för det:död

Hur stor inverkan har själva ljuddämparn på effekten på en 2t?
Kröken vet jag ju spelar roll men själva dämparn efteråt?
Glad för snabbt svar :)

Tack i förväg :)

Inte mycket alls faktiskt.. Är ju såklart rätt mycke dämpning som tar upp en stor plats i ljuddämparen.. måste fungera som en pytte liten strypning iallafall.. Annars är det vel ljudet man jagar :yoparty

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!