Giannellidämp:Bättre ljud?

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Jag har en rs 02a med giannellikrök och orginalljuddämpare. Skulle det ge bättre ljud om jag satt på giannelliljuddämp istället för org? Krävs några munstyckebyten? :confused: /Chrille

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Tzr91 skrev:
Jag har en rs 02a med giannellikrök och orginalljuddämpare. Skulle det ge bättre ljud om jag satt på giannelliljuddämp istället för org? Krävs några munstyckebyten? :confused: /Chrille
Ja, då skulle den låta mer. Har du redan bestyckat om den när du böt krök behöver du förmodligen inte bestycka om när du byter ljuddämpare, men kolla tändstiftet ändå, för säkerhets skull.

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Okej. Mycket mer?

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
du menar koniskt? lr?

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Värt o pejja runt 1000kr för en giannelli ljuddämp i kolfiber?

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Släpper inte ett koniskt filter in massa vatten o smuts?

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Nån inne på 125forumet lr?

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Okej, så det skyddar mot vatten o smuts lr?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Canton skrev:
läste att man skulle lägga på någon skyddande olja på filtret

Ska man inte göra på alla. Mitt koniska ska klara sig helt själv skulle bara tvätta ur det efter viss mil/tid.

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
PADDE: Var köpte du ditt luftfilter? Pris? Vilken modell är det, namn? Funkar det bra med det? skilland på ljud?

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Tzr91 skrev:
PADDE: Var köpte du ditt luftfilter? Pris? Vilken modell är det, namn? Funkar det bra med det? skilland på ljud?

Dom har öpnna filter inne på lingvalls. Dom kostar typ 120kr.
Finns i lite olika storlekar.

Du kommer få ett lite häftiga ljud i den. Lite insugningsljud och lite mer bröööl

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Okej! E det samma som koniskt då?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Tzr91 skrev:
Okej! E det samma som koniskt då?

Läs lite längr eupp vad jag skrivit. Med öppna menar dom JA konsikt men konsikt är bara formen på det. Det är ett high flow filter.

Tzr91 skrev:
Okej! låter bra! Behövde du mkt större munstycke till det? Men det ska inte släppa in smuts/vatten?

Du kommer behöva gå upp (iaf jag) ganska mycket i huvudmunstycke och det lär bli en del pillande med förgasaren. Jag tog av mitt filter efter några åkturer pga det lät för mycket, Blev irriterande. Det släpper in med smuts än original luftburken iaf.

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Koniskt/öppet filer. :)

90646.jpg

Enda bild jag hittade så här lite snabbt, Dom ser lite olika ut men fungerar lika.

På dom för mc så sitter det en slangklämma längst ner som du drar åt efter att du för på filtret på förgasaren.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
steffo skrev:
Koniskt/öppet filer. :) Dom ser lite olika ut men fungerar lika.

Konsikt och Ovalt öppet luftfilter har inte samma luftflöde. Men ja principen är ju den samma.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...