Psychobiker
Sporthojsnörd
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
bonny skrev:2394866Lägg ned hela projektet! Lär dig att leva ditt eget liv och låt honom sköta sitt. Trots allt så sätter du dig i en väldigt kinkig position annars, då du ju blir den som tar på dig ansvaret för hur hans liv blir framöver. Han kommer alltid, speciellt om nästa relation inte blir bättre, vilket den väl knappast blir, att kunna anklaga dig för att det blev fel och att han inte blev gift. Varken du eller han kan ju med 100% säkerhet veta att det kommer att bli dåligt eller fel.
Plus att jag undrar hur länge du sedan ska fortsäta att vara barnvakt åt honom.
Hårt, och säkert orättvist, men jag tycker att det är bättre att göra egna misstag än andras fel.
Och vad är det för fel på att hjälpa polare i nöd??? Killen har ju uttryckligen bett om hjälp att ta sig ur knipan. Att INTE göra något är en handling det med. Man kan inte bara titta bort och avsäga sig allt ansvar, eller hur. Man får ta ett beslut och sen leva med det, men i det här fallet är det solklart att trådskaparen ska stötta sin polare, även om jag också tycker det är lite extremt att inte våga säga nej till sin tjej...
Väntar med spänning på upplösningen.