Gifter sig för att inte ställa till en scen

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
bonny skrev:
2394866 Lägg ned hela projektet! Lär dig att leva ditt eget liv och låt honom sköta sitt. Trots allt så sätter du dig i en väldigt kinkig position annars, då du ju blir den som tar på dig ansvaret för hur hans liv blir framöver. Han kommer alltid, speciellt om nästa relation inte blir bättre, vilket den väl knappast blir, att kunna anklaga dig för att det blev fel och att han inte blev gift. Varken du eller han kan ju med 100% säkerhet veta att det kommer att bli dåligt eller fel.
Plus att jag undrar hur länge du sedan ska fortsäta att vara barnvakt åt honom.
Hårt, och säkert orättvist, men jag tycker att det är bättre att göra egna misstag än andras fel.

Och vad är det för fel på att hjälpa polare i nöd??? Killen har ju uttryckligen bett om hjälp att ta sig ur knipan. Att INTE göra något är en handling det med. Man kan inte bara titta bort och avsäga sig allt ansvar, eller hur. Man får ta ett beslut och sen leva med det, men i det här fallet är det solklart att trådskaparen ska stötta sin polare, även om jag också tycker det är lite extremt att inte våga säga nej till sin tjej...

Väntar med spänning på upplösningen.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Psychobiker skrev:
2397488 Och vad är det för fel på att hjälpa polare i nöd??? Killen har ju uttryckligen bett om hjälp att ta sig ur knipan. Att INTE göra något är en handling det med. Man kan inte bara titta bort och avsäga sig allt ansvar, eller hur. Man får ta ett beslut och sen leva med det, men i det här fallet är det solklart att trådskaparen ska stötta sin polare, även om jag också tycker det är lite extremt att inte våga säga nej till sin tjej...

Väntar med spänning på upplösningen.
Stötta vän? Givetvis!
Hjälpa polare i nöd? Givetvis?
Aktivt hindra ett giftermål? Nej!
Du skriver, helt korrekt, att man inte kan avsäga sig allt ansvar och det har du rätt i, men vem är det som gör det i den här situationen? Han själv! Det han gör är ju att skaffa sig ett alibi för att slippa ta fel val. Fungerar inte giftermålet kan han säga "Vilka vänner som inte hjälpte mig när jag bad dem!". Hittar han ingen ny, bra tjej kan han säga "Vilka polare som hindrade mig från att gifta mig!"
Så om du går in och aktivt hindrar så kommer du att "hjälpa" honom med att fortsätta slippa ta ansvar och lägga skulden på alla andra för hur hans liv är. Däremot så är det inget fel i att stötta honom i att ta ett beslut, men mer än det? Tveksam! Risken är att du kommer att få problem eftersom du lätt blir syndabocken om hans liv inte blir som han önskar sig.
Men som sagt: Vi gör alla våra egna val, åtminstone när det är lätta och roliga val!
Sedan är jag enig med Korvgubbe: Gillar du inte det hela så gå inte på bröllopet.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
bonny skrev:
2398506 Sedan är jag enig med Korvgubbe: Gillar du inte det hela så gå inte på bröllopet.

i agree, lyssna på den här killen, fan ge han en bitchslap och säg väx upp, ta tag i ditt liv...

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R1-04 race/banhoj
Men hur går det?
Har ni sålt historien till ett filmbolag ännu?
Kom igen nu, rädda honom innan han skär sig i handleden.

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Skriv en lapp till bruden där ni föklarar er och kidnappa grabben och skicka honom till sydamerika.

Efter ett tag kommer alla fatta att det var det bästa för alla.

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
Agent Apelsin skrev:
2404599 Skriv en lapp till bruden där ni föklarar er och kidnappa grabben och skicka honom till sydamerika.

Efter ett tag kommer alla fatta att det var det bästa för alla.

bogota o medellin ska va fint så här års har jag hört

AlexH

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Lånehoj
Jag tycker nog det är mer synd om hans blivande fru än om honom själv.
Tänk att vara gift med en sådan mespropp!
Han står säkert och velar en halvtimme innan han bestämmer sig för lättöl eller läsk.

Fast är hon en ragata och han en toffel så passar de egentligen väldigt bra ihop.

_teSSan_

Guest
Det är ju bara för killen att välja.. Ställa till med en scen eller leva resten av livet med nån man inte vill ha...
Låter inte som ett svårt val tycker jag..

Känns ju inte som att en skilsmässa kommer att bli av heller, vågar man inte göra slut vågar man väl knappast skiljas.

Det är ju bara att göra slut, vad skulle hon göra åt saken..??

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Stuff skrev:
2390788 Min bäste vän är tillsammans med en riktig ragata. De har varit tillsammans i fem år, men han har inte älskat henne de senaste tre. Grejen är att han inte vågar göra slut. Han är en enormt blödig person som är rädd för den uppståndelse det skulle bli. I somras friade hon och han sade JA! "Om jag hade sagt nej hade hon tolkat det som att jag inte älskar henne", var hans förklaring. Nu har han värsta ångesten, inbjudningskorten är utskickade och det är inte långt kvar nu.

Kan någon för guds skull ge mig ett råd hur jag kan hjälpa honom ur knipan!

Jag försökte genom att gå direkt till henne och säga som det är. Men som den subba hon är gav hon mig en örfil och kallade mig lögnare (behöver jag tillägga att hon och jag inte är som ler och långhalm idag?).

Jag och en polare funderar allvarligt på att söva killen dagen före bröloppet och dra iväg, men det känns samtidigt en aning drastiskt. Det måste finnas något enklare sätt.

Jobbigt läge!!!!!!
Men...jag måste nog faktiskt hålla mig till att ni som kompisar gör rätt i o ställa upp. Dom som sitter fast i skitdåliga förhållanden har ofta väldigt svårt att ta sig ur dom. Och när dom väl försöker så får dom lida långt efter att dom gjort sig fria. Oavsett om det gäller tjejer som är ragator eller killar som är svin. En början kan ju vara att säga att han kan bo hos nån av er om han bryter upp. Det finns inget värre än att som vän/syskon sitta o se på när nån far illa i ett förhållande. Och ännu värre är det när den som far illa inte inser det själv:( .
Hoppas allt löser sig till det bästa!!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Shit jag trode jag va mesig..

Den taskiga varianten är ju att avboka brölopet (lär ju inte va svårt att fifla till) Och sen stövlar ni in när dom äter frukost och medela att ni har avbokat brölopet som han bad om mitt framför henne, ta honom i varje arm och kubba til flykt bilen.

Äger han bostaden så sätt alla hennes saker på trappan och hyr in en dörrvakt Som förklarar läget.

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Himmel å pannkaka.... killen måste skaffa sig en ryggrad!!!

jag gjorde slut med mitt ex när vi satt och limmade ihop kuveren till bröllopsinbjudningarna... :näsblod

Det gick bra... vi grinade båda två i flera månader. Men vi är fortfarande vänner för vi var trots allt ärliga mot varandra.
Men jag har viss förståelse hur det kan hända.. man älskar ju varandra, fast som typ syskon för sexlivet är sedan länge helt borta...

Idag har han har träffat en ny tjej, dom är numera gifta och har två små barn.
Jag är fantastiskt lycklig och förälskad i min nya kille och vi ska precis flytta ihop.

Tänker ibland på hur olycklig jag hade varit om jag inte tagit mod till mig och brutit upp...

Djupt andetag, blunda... och hoppa!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...